Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Virksomhed indenfor salg af softdrinks med tidligere distributør i DK og Kina

Fjeldhammervej, Rødovre
Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
Birkesaft med naturlig sødemiddel og smag med kontor i Kbh. og en tidligere aftager af produktet i DK og Kina, vil gerne fortsætte, da efterspørgslen er der.

Selskabet tapper birkesaft i Finland og Baltikum, hvorefter det bliver pakket og tilsat sødemiddel.
The Birch Factory is a company harvesting, packaging and selling natural birch water from the birch trees in Taiga forests of Finland and Lithuania.

The Company has established long term agreements for controlling forests with production potential for DKK 4.5 million revenue today with substantial expansion capacity with funding.

BIRK water is a healthy and organic naturally sweetened drink available at an inflection point where unhealthy high fructose corn syrup and aspartame-laced product awareness is driving consumers to healthier alternatives.

Look to expand strong harvesting, packaging and distribution team with enhanced beverage expertise to leverage unique opportunity with one of a kind product.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Regnskab

Afkastningsgrad
-3%
Soliditetsgrad
-29%
Likviditetsgrad
77%

Økonomiske nøgletal

Nedenfor et salgsbudget med indkøbspris.

Sales Budget DKK 2024 2025 2026
BIRCH FACTORY APS
Scandinavia 200.000 500.000 750.000
USA 0 250.000 1.000.000
EU + other 800.000 2.500.000 5.000.000
Total 1.000.000 3.250.000 6.750.000

Cost of goods 600.000 2.089.285 4.339.285
Gross profit 400.000 1.160.715 2.550.000
GM % 40% 36% 38%

Profit before Marketing and Distribution 400.000 1.160.715 2.550.000

UNITS 250ml 133.330 298.470 964.285
SALG stk DKK 7.50 7 7
KOST -"- 4.50 4.50 4.50

Produktet

Det er et naturprodukt, uden sukker.
Birch’s product line is quickly becoming recognized as one of the leading Birch water brands for its great taste and variety of flavors. Using its reputation, Birch continues to evolve through strategic relationships and internal growth strategies. In addition, we are targeting new distribution in countries via exclusive distribution agreements. This managed strategy will grow product awareness and enable the company to maximize sales and economies of scale. Our current model creates a low risk, low cash burn rate where we have outsourced harvesting, bottling, and distribution.
We believe in nature. We understand the power it possesses. Through exploring and nurturing the raw materials in nature, we are able to create better conditions for humanity.
Nature cannot be controlled; we are inspired and motivated to overcome the challenges that the Earth’s raw materials.

Markedsføringskanaler

p.t. ikke meget, men med de rigtige folk fra softdrinks marked og distribution, samt erfaring med markedsføring vil dette være en unik chance for at skabe en fremtidige virksomhed.

Omkostninger

omkostninger til produktion og label af produktet, samt ejers løn og markedsføring.

Aktiver

pt. en kontor adresse uden udgifter, kan også styres hjemmefra.

Virksomhedens historie

virksomheden blev skabt af en af de nuværende ejer, og har haft et voldsomt vækst i US, men pga forkerte partner, fald det til gulvet.
der er rige muligheder for nye ejer med de rette baggrunde at skab en international virksomhed.
er i dag i forhandlinger med OL i Paris, om et muligt samarbejde.
Det er oplagt et produkt indenfor sportsevents.

Markedet

Der er lavet et budgget, som er vist i denne præsentation.

Svagheder/udfordringer

finde den rette distributør og samarbejdspartner

Stærke sider

et unik produkt, der smager meget bedre end konkurrenternes og er prissat til en konkurrence fornuftig pris

Strategi

Iværksætteren har "mistet luften" af ballonen, derfor søges en ny (e) ildsjæle der der bære virksomheden til næste step.

Vision

At få produktet markedsført indenfor sportsevents og helbredsprodukter

Ideel køber

enten:
1) baggrund indenfor distribution af softdrinks.
2) Person/virksomhed der i forvejen henvender sig til produkter indenfor softdrinks.
3) har en markedsføringsbaggrund indenfor drikkevare uden alkohol

Opstartshjælp

Iværksætteren der startede virksomheden, er indstillet på at fortsætte som rådgiver i 12 mdr. efter salget af selskabet.

Sælger tilbyder finansering

Finansiering udbetaling:
250.000 DKK
Finansiering løbetid:
3 måneder
Finansiering renter:
7 %

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1666

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
3

Annonce id-nummer:
38244

Årsag til salg:
Generationsskifte

Annonce oprettet den:
02-05-2024
Udbudspris 500.000 DKK