Animeretkampagne
Animeretkampagne.dk specialiserer sig i videresalg af animerede kampagner til det offentlige. Vi ejer rettighederne til en lang række effektive kampagner målrettet specielt danske kommuner, og rettighederne sælges til kommunerne i varierende licensperioder. Vi råder over mere end 10 kampagner, som dækker emner som "opsporing af ensomme ældre", "ensomme unge", "Socialtilsyn", "Sundhedstilsyn", "Bostøtte", "Forebyggelse af rotteangreb", "På på grundvandet", m.v.
Med virksomheden følger domæne, hjemmeside, HubSpot konto med ca. 800 kontakter, en LInkedIN kampagne der ligger klar, samtlige rettigheder til eksisterende kampagner (inkl. retten til udland, som ikke har været udnyttet endnu).
Økonomiske nøgletal
2021
Gensalg af eksisterende kampagner: 355.000
Nyproduktion: 560.000
Samlet omsætning 915.000
Anslået overskud før investering og løn 535.000
2022
Gensalg af eksisterende kampagner: 247.000
Nyproduktion: 368.000
Samlet omsætning 615.000
Anslået overskud før investering og løn 384.000
Avancen på gensalg er meget højere end på nyproduktion, og i vores tilfælde har vi investeret overskud fra gensalg ind i at højne kvaliteten af nyproduktionerne. Derudover har vi investeret kraftigt i at opbygge vores HubSpot system, email-automatisering samt LinkedIN kampagne så disse idag fremstår næsten plug-n-play.
Produktet
Animation er et effektivt kommunikationsværktøj, og når det bruges rigtigt, så bliver kampagnerne tidløse.
Vores første kampagner blev produceret tilbage i 2016, og bruges stadig rundt om i kommunerne idag.
Kampagner hjælper kommunerne med at kommunikere svære emner og komplekse budskaber på en simpel og letforståelig måde.
Alle vores kampagner er produceret med henblik på mulighed for videresalg, og vi har derfor investeret i hver enkel. Dette gør, at vores kampagner fremstår af betydeligt højere kommunikationsmæssig kvalitet end konkurrenterne, og det gør, at der er betydeligt mersalg at hente.
Vi har brugt et par år på at opbygge kendskabet til vores brand, og er bl.a. samarbejdspartner med Rambøll's "Hjernen og Hjertet". Vi sælger da fokus er flyttet til underholdningsdelen af animationbranchen, og der er for lidt tid til at udnytte potentialet i animeretkampagne.dk
Markedsføringskanaler
Vi har vores hjemmeside animeretkampagne.dk og bruger derudover al kraft på annoncering på LinkedIN, da det giver en meget præcis målretning til de for os relevante beslutningstagere.
Vi har et par Facebook sider med en smule aktivitet, som vurderes at være mildt relevant.
Omkostninger
I forbindelse med GENSALG af eksisterende kampagner er der
Faste omkostninger til:
- Website (ca. kr. 1.500 år)
- Domæne og email (ca. kr. 1.500 år)
- Hubspot (ca. €50/mdr.)
- Dropbox konto (ca. kr. 2.500 år)
- Emailkampagnesystem (ca. kr. 1.500 år)
Variable omkostninger til:
- Markedsføring på LinkedIN
- Udgifter til tilretning af kampagner
I forbindelse med NY PRODUKTION af kampagner er der
Faste omkostninger
- Samme som ved gensalg
Variable omkostninger
- Udgifter til produktion. Skal alt produceres ude i byen, så forvent omkostninger på 80% af salget.
Der er ingen husleje udgifter, der er ingen ansatte og i øvrigt inden andre fast omkostninger.
Aktiver
Virksomhedens aktiver er:
- Rettigheder til eksisterende kampagner
- Fuldt opsat HubSpot system med over 800 kontakter, samt masser af automatiseringer
- LinkedIn kampagne
OBS: Aktiver er i form af 10 eksisterende kampagner hvor alle rettigheder haves. Såkaldt IP (Interlektuel Property).
Virksomhedens historie
Vi har altid produceret animation, men primært med fokus på underholdning til børn.
Tilbage i 2016 fandt vi ud af, at animation havde nogle ualmindelig interessante egenskaber i forhold til professionel kommunikation. Vi oprettede en afdeling der specialiserede sig i kommunikation af svære emner og komplekse problemstillinger via animation. Fra almindelige "animation" vidste vi, at animation, hvis produceret ordenligt, bliver tidløst. Tænk blot på Disney-klassikerne som vi ser i Disney's Juleshow år efter år.
Vi kunne bruge nogle af de samme virkemidler til at skabe effektive kommunikationskampagner til kommunerne, der i mange år har haft store problemer med at kommunikere der forskellige områder de dækker. I løbet af nogle år, og særligt i 2019, 2020, 2021 og lidt ind i 2022, producerede og gensolgte vi masser af kampagner til danske kommuner.
Vores animationsfilm bliver idag brugt af over 50 danske kommuner.
I 2022 begyndte underholdningsbranchen at røre på sig, og vores fokus er blevet flyttet herover. Det gør at vi ikke har haft mulighed for at udnytte det fulde potentiale af animeretkampagne.dk, og er derfor vi overvejer at sælge.
Strategi
Vores strategi er, at vi fokuserer entydigt på meget høj kvalitet. Vi er ikke den billigste løsning, men til gengæld kan vores løsninger fungerer i mange år fremad. Dette giver en win/win situation for både os og vores kunder, da vi beholder rettighederne til vores kampagner, og har ret til at gensælge til andre kommuner.
Vision
At sikre, at det offentlige Danmark kommunikerer præcist og effektivt til borgerne, både nu og i fremtiden.
Ideel køber
Den ideelle køber har allerede en hvis kontakt med specielt danske kommuner. Det er her vores største salg ligger.
Det kunne være du allerede arbejder med kommunikation til det offentlige, og gerne vil have et ekstra ben at stå på.
Det kan også være at du allerede er fokuseret på at bruge animation til at kommunikere, og ønsker at udvide din portefølje, og er interesseret i, hvordan man kan få merværdi af sine eksisterende rettigheder.
Opstartshjælp
Jeg bliver ikke i virksomheden, men vi aftaler noget opstartshjælp hvor jeg i en periode kan stå til rådighed i et aftalt omfang. En del af dette vil indgå i salgsprisen, og hvis det bliver mere end dette, så aftales en pris, som evt. kan være koblet op på salget.
Få hjælp af en virksomhedsmægler