Etableret sport-event virksomhed med eksisterende kundebase og alt udstyr
Virksomhed der arrangerer enkeltstartsserie i cykelløb samt laver tidstagningsopgaver på sport events generelt. Virksomheden har den veletableret og i miljøet kendte løbsserie Chrono Cup, som tiltrækker både nogle af de hurtigste motionister, men også triatleter og andre motionister der blot vil have et godt træningsløb i kampen mod uret og sig selv. Serien har kørt i 9 år og afholdes over seks afdelinger fra april til september.
Før Covid var der +130 deltagere. Efter nedlukningen faldt deltagerantallet, men er igen stigende. I 2023 var deltagerantallet 65.
Koncept og priser er løbende blevet justeret. I dag er gennemsnitsprisen pr. deltager 1.000 DKK. Dertil laves der omsætning på evt. køb af chip (deltagere betaler 100 DKK for den). Chrono Cups omsætning er omkring 65.000 DKK om året. Vi tilbyder fuld overdragelse og oplæring i alt teknik og system, og hjælper i gang på de første afdelinger i sæsonen samt står til rådighed til support hele det første år.
Økonomiske nøgletal
Årlige antal deltagere: 65 som har betalt gnms. 1.000 kr. hver.
Årlig omsætning: 65.000 kr.
Årlige omkostninger: 5.000
Årlige resultat: 60.000 kr.
Der er i de seneste år investeret i nyt inventar i form af nyt telt, startrampe, og diverse branding elementer (tøj, flag, bannere).
Regnskab
- Omsætning:65.000 DKK
- Ebitda: 60.000 DKK
- Resultat før skat: 60.000 DKK
- Balancesum: 60.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
- Virksomheden har egen løbsserie og brandet 'Chrono Cup', der årligt har 6 løbs bestående af etableret ruter, eksisterende kundekartotek, Facebook-sider med 2.000 følgere, processer for drift af løbsserie.
- Materiel: Tidstagningsudstyr, computere, startrampe, telte og branding (flag/bannere), rutemarkering, udstyr til flagvagter, hegn til afskærmning, osv.
- Egen hjemmeside, tilmelding- og betalingssystem, tidstagningssystem og CRM-system (e-mail).
Chrono Cup har alle tidligere år tiltrukket sponsorer, som har biddraget med præmier og drikkevarer, som kan afsøges igen næste sæson.
Markedsføringskanaler
Der er et loyalt kundekartotek, som der kommunikeres direkte til via email og social media.
Derudover markedsføres der til nye kunder gennem:
- Organisk indsats (Social Media og nyhedsbrev)
- Eksternt via sports- og løbskalendere
- Eksternt via etableret gruppe og fællesskaber inden for triatlon og cykling
- Mindre omfang købt markedsføring (budget: 1.000 kr.)
Omkostninger
Årlige omkostninger: 5.000 kr. fordeler sig på:
- Drift af hjemmeside og mobilinternet
- Udgifter til systemleverandør
- Diverse brugsudgifter til løbsafvikling
- Mindre beløb til betalt markedsføring
Aktiver
GoRace har udover navnet og den goodwill der følger med også et fuldt set up til at kunne gennemføre tidstagning og løbsafholdelser.
- Udstyret omfatter
- 3x Tidtagningsbokse (Ipico Lite Reader), 3x bærbar pc’ere, internet-dongle
- 8x tidstagningsmåtter og +200 tidstagningschips
- Vejvisningsskilte
- Udstyr til flagvagter (såsom flag, fløjter, veste)
- Specialfremstillet start-rampe, bike rags og hegn (både plastik og metal)
- Telt, borde og stole
- Diverse synlighedselementer som beachflag, bannere og tøj med logo
Markedet
Vi har fokuseret på et niche segment omkring Storkøbenhavn/Sjælland inden for enkeltstartscykelløb. Der er meget begrænset konkurrence på dette marked, da der er få andre enkeltstartsløb. Der er potentiale i at udvide det geografisk. Der er potentiale i at udvide til andre nicher af sportsgrene, da udstyret og system kan bruges til andre sportsgrene.
Markedet inden for løbstidstagning har kun en håndfuld andre etableret virksomheder i Danmark og der er et stort potentiale i at opsøge mindre løbsarrangører for at varetage tidstagningsopgaven for dem.
Stærke sider
Meget lean omkostnings-setup og store mulighed for skallering af virksomheden. Drift af virksomheden kan fortsættes med begrænset risiko.
Ideel køber
Den ideelle køber har interesse for sport, men kræver ikke nødvendigvis kompetencer inden for cykelløb, da der er etableret processer for drift af egen løbsserie samt for eksterne tidstagningsopgaver.
Den primære del af arbejdet ligger i sommerhalvåret, da de fleste sports-arrangementer ligger her. I dag bruges der gennemsnitligt 2 timers arbejde om ugen for drift af virksomheden. Selvfølgelig flere timer i sæsonen og færre timer uden for sæson.
Det kan være et godt supplement til et eksisterende arbejde eller et studieforløb, men kan også skalleres til at være en fuldtidsindsats.
Opstartshjælp
Sælgere af virksomhed træder ud af virksomheden, men vil lave en grunding onboarding, inden fuld overdragelse. Der vil være:
- Grunding introduktion til systemer, hjemmeside og alt digitalt
- Opsætning af tilmeldingssider og ruter for 1. år
- Sælgere vil deltage og hjælpe med afholdelse af første løb i sæsonen
- Mulighed for support telefonisk/email hele det første år
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler