Søger en driftsstærk Partner til aktion-sports-servicevirksomhed
"Socialøkonomisk" Aktion-sports-servicevirksomhed med fokus på inklusion, mental trivsel, leg og bæredygtig fællesskab 🌍
I et samfund, hvor kreativ afveje, intuitiv flow og eksplosive udtryk ofte møder modstand, er StreetX sat i verden for at bane vejen for udfoldelse af personlig- udvikling og lederskab gennem parkour.
-------------------------------------------
Vi tilbyder ugentlige holdundervisning, privatundervisning og sommer camps for børn og unge. Med ekstra fokus på bæredygtig organisation har vi extraordinær fokus på teen camps, instruktør kurser og onboarding program for unge instruktør.
Til virksomheder bringer vi parkour-shows, iværksætter-foredrag, teambuilding-workshops, udlejning af Parkour bane og Arbejdstrivsels konsulentarbejde.
Institutioner og gymnasier nyder gavn af vores foredrag om inklusion og selvledelse, Mind in Motion enkelte workshops, forløb eller temauge.
-------------------------------------------
💡Vores historie:
Oprindeligt navngivet Street eXpression, symboliserer 'X' det unikke og ekstraordinære, som deltager kan udtrykke frit og trygt.
"StreetX er en tilflugts oase for ALLE, også os med ADHD, OCD og andre diagnoser, som ikke blot tolereres, men fejres som skillability. Det er et fristed, hvor gamle fortællinger om os som dovne, uopmærksomme eller adrenalinsøgende individer, bliver erstattet af nye narrativ om selvrealisering, hyperfokus og symbiotisk passion." Fortæller den karismatiske CEO Nattassia M. A. Ivanova, som selv er ADHD udredt, som voksen og har autentisk tilgang til håndtering af inklusion, mental trivsel og tror på at neurodiversitet er en styrke.
I dag er StreetX drevet af 20 dedikerede unge undervisere og ledere, der engang var deltagere. Med over og mere end 200 faste medlemmer hver måned, skaber de en bæredygtig bro mellem passion, inklusion og vækst i menneskelig kapital.
Lad os sammen forme en bedre fremtid gennem kreativitet, inklusion, leg og bevægelse.
🌱🤸♂️ #StreetXPassion
Regnskab
Hent regnskab2022 | Hent regnskab2021 | Hent regnskab2020 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 528,744 DKK | 442,200 DKK | 755,270 DKK |
Resultat før skat | 16,492 DKK | -27,445 DKK | -18,469 DKK |
Årets resultat | 3,617 DKK | 57,026 DKK | -6,822 DKK |
Egenkapital | 381,839 DKK | 378,222 DKK | 321,196 DKK |
Balance | 521,230 DKK | 551,816 DKK | 468,501 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Prissætningen af produkter/ydelser?
Prisen på produkterne udregnes med afsæt i omkostningerne for det enkelte produkt. Prisen på udlejning af park er sat efter lønomkostninger, transport og kørselsomkostninger, eventuel broafgifter, afskrivning på trailer og park samt forplejning af medarbejdere til jobbet. Pris på workshops og shows er sat efter lønomkostninger, forplejning og transport. Pris på parkourholdene er sat efter lønninger til instruktører.
Forventet omsætning?
StreetX omsatte i 2022 for 1.132.905 kr.. Den gennemsnitlige vækst for virksomhedens omsætning baseret på de seneste 5 regnskabsår, i perioden fra 2018 til og med 2022, er 13%. StreetX forventer derfor at vækste med minimum 13% i 2023, hvilket giver en forventet omsætning på 1.276.498 kr.
Produktet
Vi tilbyder ugentlige holdundervisning, privatundervisning og sommer camps for børn og unge. Med ekstra fokus på bæredygtig organisation har vi teen extraordinær fokus på teen camps, instruktør kurser og onboarding program for unge instruktør.
Til virksomheder bringer vi parkour-shows, iværksætter-foredrag, teambuilding-workshops, udlejning af Parkour bane og Arbejdstrivsels konsulentarbejde.
Institutioner og gymnasier nyder gavn af vores foredrag om inklusion og selvledelse, Mind in Motion enkelte workshops, forløb eller temauge.
Markedsføringskanaler
Hvordan skal min forretning markedsføres?
StreetX er en virksomhed, der ønsker at påtage sig et socialt ansvar gennem parkour. Ved at nå ud til mennesker fra alle samfundslag og facilitere leg, læring og bevægelse, sigter StreetX efter at have en positiv indvirkning på børn og unges tilgang til bevægelse og fysisk aktivitet. StreetX ønsker ligeledes at fremstå som strukturerede og professionelle hos kunder og partnere.
For at nå disse mål fokuserer StreetX på at levere undervisning, shows og workshops af høj kvalitet, der er både sjovt, udfordrende og lærerigt. Virksomhedens erfarne team af instruktører og atleter er dedikerede til at levere inddragende og underholdende oplevelser, der inspirerer og styrker deltagere i alle aldre.
StreetX’ markedsføring foregår primært via hjemmesiden og på de sociale medier Facebook og Instragram. Her er der hyret en konsulent til at lave indhold og holde platformene i gang med videoer, opslag og annoncer.
StreetX har en plan om at række ud til forhenværende kunder og tilbyde dem yderligere tjenester som f.eks. shows eller parkudlejning. Tidligere kunder har allerede haft en positiv oplevelse med StreetX og er derfor mere tilbøjelige til at overveje at hyre os igen. At tilbyde yderligere tjenester til kan give virksomheden gentagne og regelmæssige salg, og fremme en følelse af loyalitet hos kunden.
Ved at kombinere sit engagement i social ansvarlighed med en professionel og struktureret tilgang til forretning, er StreetX godt positioneret til at fortsætte med at vokse og få succes i de kommende år. Vi er overbevist om, at virksomheden kan fortsætte med at have en positiv indflydelse på de samfund, den betjener, samtidig med at den opbygger stærke relationer til kunder og partnere og bidrager til udviklingen af parkour som en disciplin.
Omkostninger
StreetX har lønninger som største udgiftsposter, samt afdrag på finansiering af bilen, lokaleleje til Jump Yard, flere faste abonnementer og online tjenester. Andre udgifter omfatter administration, forplejning, transport, indkøb af udstyr og udgifter til bil og traileren.
Aktiver
StreetX holder primært til i Kultur- og bevægelseshuset (KU.BE) på Frederiksberg og i Jumpyard i Fields på Amager, men har ikke egne lokaler. Administration, direktorat og jævnlige personalemøder afholdes i Symbion kontorfællesskabet på Østerbro.
Bil
Købspris 165.000
Efter afskrivning 116.424
Lån 106.000
Værdi 10.424
Virksomhedens historie
Socialøkonomisk parkour-servicevirksomhed med fokus på inklusion, mental trivsel, leg og bæredygtig fællesskab 🌍
I et samfund, hvor kreativ afveje, intuitiv flow og eksplosive udtryk ofte møder modstand, er StreetX sat i verden for at bane vejen for udfoldelse af personlig- udvikling og lederskab gennem parkour.
-------------------------------------------
Vi tilbyder ugentlige holdundervisning, privatundervisning og sommer camps for børn og unge. Med ekstra fokus på bæredygtig organisation har vi extraordinær fokus på teen camps, instruktør kurser og onboarding program for unge instruktør.
Til virksomheder bringer vi parkour-shows, iværksætter-foredrag, teambuilding-workshops, udlejning af Parkour bane og Arbejdstrivsels konsulentarbejde.
Institutioner og gymnasier nyder gavn af vores foredrag om inklusion og selvledelse, Mind in Motion enkelte workshops, forløb eller temauge.
-------------------------------------------
💡Vores historie:
Oprindeligt navngivet Street eXpression, symboliserer 'X' det unikke og ekstraordinære, som deltager kan udtrykke frit og trygt.
"StreetX er en tilflugts oase for ALLE, også os med ADHD, OCD og andre diagnoser, som ikke blot tolereres, men fejres som skillability. Det er et fristed, hvor gamle fortællinger om os som dovne, uopmærksomme eller adrenalinsøgende individer, bliver erstattet af nye narrativ om selvrealisering, hyperfokus og symbiotisk passion." Fortæller den karismatiske CEO Nattassia M. A. Ivanova, som selv er ADHD udredt, som voksen og har autentisk tilgang til håndtering af inklusion, mental trivsel og tror på at neurodiversitet er en styrke.
I dag er StreetX drevet af 20 dedikerede unge undervisere og ledere, der engang var deltagere. Med over og mere end 200 faste medlemmer hver måned, skaber de en bæredygtig bro mellem passion, inklusion og vækst i menneskelig kapital.
Lad os sammen forme en bedre fremtid gennem kreativitet, inklusion, leg og bevægelse.
🌱🤸♂️ #StreetXPassion
Markedet
Hvordan fungerer min forretning?
StreetX tilbyder holdundervisning til børn og unge på Frederiksberg og på Amager. Forældrene tilmelder deres børn for 6 måneder ad gangen. Sæsonerne løber fra august -december og januar-juni. Hold-kontingent på Frederiksberg indbetales til Frederiksberg parkour Forening, som hyrer StreetX til at administrere hold, deltagere og undervisning imod faktura fra StreetX hver mdr.
På Amager lejer StreetX sig ind hos trampolin parken JumpYard (i FIELDS) i deres parkour område. Forældrene tilmelder deres børn via StreetX’ hjemmeside. JumpYard lejeaftale er på 75.000 kr. om året med betaling i 4 retter. I aftalen har vi deres parkour område til rådighed 3 gange ugentligt i hverdage fra kl 16-19.30.
Svagheder/udfordringer
STØRSTE KONKURRENT
2 andre udbyder af parkour-holdundervisning til samme målgruppe og er pt. først i Google søgning. Dette udgør en trussel ift. tab af instruktører, som kan få højere løn end i StreetX.
Konkurrenten får finansiel støtte og har gratis lokation hos GAME som er en større NGO.
Konkurenten tilbyder også udlejning af parkourudstyr i form af kasser og klodser, her differentiere StreetX sig med et stativ af rør og paneler.
SVAGHEDER: Lokationer er “til låns" - behov for ressourcer til en dygtig driftsleder til synlig struktur, digitalisering og bærdygtig vækst
Stærke sider
STYRKER: stærkt team med mange års erfaring inden for undervisning og performance.
Stærkeste konkurrenceparameter:
Socialpædagogisk og akademisk ledelse- profil.
Bæredygtig instruktør-team, som regenereres fra egne hold.
Stærke grundværdier og arbejdskultur som motivere Generation Z
Samarbejde med Sorø Efterskole som har en Parkour-linje.
Specielt designet mobil parkourpark (den bedste i verden)
Kompetent og eneste Parkour Performer-team i DK.
Stærk og passioneret ledelse.
Aktiviteter
Strategi
Konkurrence
StreetX største konkurrent er Street Movement, som også udbyder parkour-holdundervisning til samme målgruppe. Street Movement tilbyder også udlejning af parkourudstyr, men det er mere i form af kasser og klodser, hvor vi udlejer et stativ af rør og paneler.
I forhold til det øvrige marked er StreetX’:
Styrker: Et stærkt sammentømret team med mange års erfaring inden for undervisning og performance.
Svagheder: de 2 lokationer er “til låns", derfor mangler vi vores “egne base” hvor struktur og sammenhold er mere synlige.
Muligheder:
Udlejning af den mobile parkour-park har et kæmpe indtjeningspotentiale. Jo længer tid kunden lejer parken, desto større er produktets dækningsbidrag.
Der er blevet udarbejdet et parkour instruktør kursus med gode indtjeningsmuligheder, som endnu ikke lanceret
Der er udviklet og prøvet af et Teen Camp weekend program, som også har potentiale for et ferieCamp for børn og unge mellem 2-5 dage.
Trusler og udvikling potentiale i StreetX
Vi mangler driftsansvarlig, som har organisationsforståelse og fokus på vækst
Vi mangler en bestyrelse/ Advisory board, til at spare med 3-4 gange årligt omkring målsætninger, retning, fokus og network deling.
Manglende digitalisering af medlemmer og binding procedure (Man SKAL pt. aktivt tilmelde sig igen og igen hver 6 mdr.) og alle tilmeldinger sker manuelt via kontaktformularen og e-mails.
Konkurrerende virksomhed StreetMovements parkour hold som er pt. første på Google søgning og derfor snupper kunderne. De samme hold truer tab af vores dygtige og uddannet instruktør, som kan få mere i løn end vi kan tilbyde i Streetx. Dette skyldes at det konkurrerende firma OGSÅ har en forening som får finansiel støtte og har gratis lokation i GAME som er et større paraply org. for Gadeidrætten i Dk. Samt har StreetMovement også udlejning af udstyr, og samarbejde med Gerlev Idrætshøjskole.
Stærkeste konkurrenceparameter:
Socialpædagogisk og akademisk ledelse- profil.
Bæredygtig instruktør-team, som regenereres fra egne hold.
Stærke grundværdier og arbejdskultur som motivere Generation Z
Samarbejde med Sorø Efterskole som har en Parkour-linje.
Specielt designet mobil parkourpark (den bedste i verden)
Kompetent og eneste Parkour Performer-team i DK.
Stærk og passioneret ledelse.
Aktiviteter
Hvordan fungerer min forretning?
StreetX tilbyder holdundervisning til børn og unge på Frederiksberg og på Amager. Forældrene tilmelder deres børn for 6 måneder ad gangen. Sæsonerne løber fra august -december og januar-juni. Hold-kontingent på Frederiksberg indbetales til Frederiksberg parkour Forening, som hyrer StreetX til at administrere hold, deltagere og undervisning imod faktura fra StreetX hver mdr.
På Amager lejer StreetX sig ind hos trampolin parken JumpYard (i FIELDS) i deres parkour område. Forældrene tilmelder deres børn via StreetX’ hjemmeside. JumpYard lejeaftale er på 75.000 kr. om året med betaling i 4 retter. I aftalen har vi deres parkour område til rådighed 3 gange ugentligt i hverdage fra kl 16-19.30.
Vision
At skaber vejen for udfoldelse af personlig-udvikling og lederskab gennem aktionssport parkour
Ideel køber
En profil som er stræk indenfor digitalisering, proces optimering og har god indblik enten fonde og puljesøgning indenfor Socialøkonomiske virksomheder, human-Capital og børn- og unge området.
Da mange af vores processer pt. er manuale tager der ca. 15 timers ugentlig arbejde (Med muligheden for ansættelse ad administrations medarbejder)
I gang med digitaliserings plan af vores salgsprocesser, CMR og HR systemer
Opstartshjælp
Jeg er både villige til at blive i virksomheden som partner (% fordeling efter ønske) Og er også fleksibel mht. flødende overdragelse op til 1 år, hvis jeg bliver købt ud 100%
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler