DanskLogoVand.dk - Organisk salg fra Google og dropshipping aftale
SYNLIGHED OG SIGNALVÆRDI, DanskLogovand.dk tilbyder rent dansk kildevand på flaske med eget logo - effektiv branding, stærk medarbejderpleje og perfekt til messer, events og kundebesøg.
Hjemmesiden er godt besøgt allerede, og der kommer automatisk henvendelser via udfyldt formular på hjemmesiden.
Hvert salg har et DB på kr. 1.000+, vi har også haft salg til DB på kr. 6.000+
Gennemsnits DB per salg er ca. kr. 1.350 excl. moms
Antal besøgende på hjemmesiden kan med lethed øges, siger de der har analyseret på det.
Da jeg(indehaver og søn) hele tiden har haft ansættelses i anden virksomhed og derfor ikke haft mulighed for at øge aktiviteten, men kun kunne bruge 10-30 minutter per uge.
Men DanskLogoVand.dk har langt større potentiale, hvis der optimeres på hjemmesidens besøgsantal.
Vi har det bedste LOGO, og navn, i branchen, hver handel giver DB på kr. 1.000+, een ordre kan også give kr. 6.000+, og kunderne vender stort set altid tilbage.
DLV lægger ordre videre til en af de 3 producenter/samarbejdspartnere vi har aftaler med. Sælges kun pga. job, som helt fra starten af DLV, har betydet at potentialet aldrig er blevet udnyttet.
Bare hjemmeside og design af vores flotte logo har kostet mere, end vi nu sælger virksomheden for, til en heldig køber.
Regnskab
Hent regnskab2021 | Hent regnskab2019 | |
---|---|---|
Omsætning | - | - |
Bruttofortjeneste | 21,197 DKK | -48,207 DKK |
Resultat før skat | 19,343 DKK | -49,647 DKK |
Årets resultat | 14,987 DKK | -38,872 DKK |
Egenkapital | 16,115 DKK | 1,128 DKK |
Balance | 92,528 DKK | 109,166 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
DG er 20-25%
Alle ordre er på DB kr. 1.000+, vi har oplevet op til DB på over kr. 6.000 på een handel.
Du har intet lager
Du kan vælge forudbetaling fra dine kunder som vi har gjort, så ingen risiko og intet behov for likviditet
Leverandøren giver typisk 14 dages kredit fra der er leveret
Produktet
Når en kunde har udfyldt formular via hjemmesiden, fremsender vi faktura, vi har kørt med forudbetaling, når der er indbetalt bestiller vi den ønskede flasketype/mængde hos producenten, som leverer direkte til vores kunder, og efterfølgende fakturer os.
Vi har et DB på gennemsnitlig ca. kr. 1.350 excl. moms per ordre.
Markedsføringskanaler
Vi har hidtil kun haft salg via hjemmesiden, uden sociale medier, eller anden form for optimering.
Derfor stort potentiale for en køber.
Vi ligger nr 1 på Google på følgende søgeord:
- logovand
- logo vand
Omkostninger
Der er kun omkostning til drift af hjemmeside.
Aktiver
Hjemmeside, domæne og logo
Og naturligvis eksisterende trofaste kunder, herunder en god håndfuld eksisterende ordrer til det kommende år.
Virksomhedens historie
Jeg startede virksomheden med planer om at gøre det stort med DanskLogoVand.dk, fordi alle kan have stor gavn af deres egen Logovand, men samtidig med at hjemmesiden kom online, blev jeg tilbudt et job i byggebranchen, som jeg ikke kunne sige nej til, da jeg kendte denne branche gennem 20 år, og da vi samtidig ramte Corona, følte jeg at jeg måtte holde mig til det sikre.
Vi der fremtræder på hjemmesiden er således ansat hos 3.-mand, og er derfor desværre nødt til at erkende, at vi skal lade Dansk Logovand komme videre hos den der har muligheden for at optimere trafikken på hjemmesiden og udnytte det klare potentiale.
Markedet
Der er flere udbydere af Logovand, men nogle er papir-lagre, eller leverer kontorartikler, mens andre også sælger bannere mv.
Der er et stort marked, stort set alle landstækkende trælaster, bilforhandlere, maskinforretninger og meget ander har fast logovand. Kunderne er også finansielle koncerner, revisorer, advokater, større og mindre industrivirksomheder, håndværksmestre, klinikker, teatre, sportsforeninger, efterskoler og event-arrangører.
Svagheder/udfordringer
Det at jeg/vi har været ansat i en anden virksomhed mens Dansk Logovand har eksisteret, har betydet at jeg ikke har haft mulighed for focus på virksomhedens drift og muligheder, som jeg naturligvis har kunne se, men ikke kunne på grund af andet ansættelsesforhold.
Stærke sider
Vi kan se på henvendelserne som kommer via google-søgning, at vi har et super navn, det bedste i branchen, som i modsætning til stort set alle konkurrenter, fortæller helt præcist hvad vi kan, og vores logo understreger dette.
Strategi
Strategien for en køber skal være at udnytte potentialet ved at få flere potentielle købere til at finde hjemmesiden, hvilket vil være simpelt for den rette. Dette har vi været hæmmet i grundet job i anden virksomhed.
Vision
Det er helt op til køber hvor stor Dansk Logovand skal blive, potentialer et der, og kundemængden vokser, for langt hovedparten af kunderne kommer til os igen, næste gang de skal bruge paller med deres allerede eksisterende etiket/label.
Ideel køber
Virksomheden kan drives i en størrelse ud fra købers eget valg, alt fra et par timer per måned. Væksten vil komme automatisk grundet gensalg (genkøb fra eksisterende kunder, genKØB, fordi de selv henvender sig igen og igen).
Men for den rette køber vil focus fra starten være, at optimere trafikken til hjemmesiden, hvilket der intet er gjort for tidligere.
Opstartshjælp
Jeg vil naturligvis overfor køberen af virksomheden, beskrive håndtering af ordrer, informere om eksisterende kunder og udsende information om overdragelse til eksisterende kunder hvis dette ønskes.
Ligeledes informeres om de ordrer der eksisterer for 2023.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler