Tech-koncept - helt unikt og skalerbart - Omsætning over 200.000 kr.
Unikt og skalerbart tech-koncept, med særdeles gode og unikke vækstmuligheder både nationalt og internationalt.
Forretningsmodellen er færdigudviklet, med allerede eksisterende privatkunder samt faste erhvervssamarbejder, hvor virksomheden har indtaget en helt unik position på markedet, med potentiale for en endnu større markedsandel.
Virksomhedens kunder har en lang levetid og interesse fra investorer har vist sig op til flere gange.
Markedet er testet og afprøvet over en lang periode, inden seneste relancering af konceptet i december 2020.
Konceptet, og alle dertilhørende rettigheder, sælges pga. nye forretningsmuligheder.
Kort men godt:
* Særdeles gode vækstmuligheder (nationalt/internationalt)
* Unik og skalerbar forretningsmodel
* Proof of concept er gennemført
* Virksomheden har indtaget en unik position på markedet
* Potentiale for større markedsandele
* Nyhedsbrev & SoMe kanaler
* Lang levetid på kunder
* Interesse fra flere investorer
* Spritnyt website/webshop relanceret december 2020
* Medfølger både funktionsdygtigt website/shop på Wordpress & Shopify
Økonomiske nøgletal
Omsætning 2019: 467.074,36
Omsætning 2020 (under corona): 171.691,98
Cirka købsfrekvens for kunder: 5,04
2019:
Afkastningsgrad: 80,7
Overskudsgrad: -10,58
Dækningsbidrag: -295.602,53
2020:
Afkastningsgrad: 51,62
Overskudsgrad: -13,95
Dækningsbidrag: -53.303,27
Regnskab for 2021 er på vej med en omsætning på: 252.348,77 DKK
Der måles samtidig i antal besøgende, konverteringsrate, tilbagevendende kunder, gennemsnitlig ordrestørrelse og lignende.
Produktet
Tech-platform som samler landets skrædderier og matcher med kunderne. Kort fortalt, skræddernes svar på Just Eat.
Markedsføringskanaler
Kunderne kommer primært direkte på siden ved, at de kender navnet. Derudover kommer de fra SEO (hvor mange læser de gode anmeldelser), Google Ads, sociale medier som Facebook & Instagram og vores linkbuilding på andre websites.
Virksomhedens historie
Konceptet kom på tegnebrættet i sommeren 2015, og realiseret i sommeren 2016, med henblik på at skabe et attraktivt alternativ til det at finde en skrædder og gå til et skrædderi, som kunne gøre op med den "brug og smid væk" mentalitet, som vi finder rigtig mange steder i dag.
Konceptet er igennem årene blevet tilpasset løbende, så det hele tiden har været den bedste løsning for kunderne.
I opbygningen af konceptet er der samtidig etableret strategisk gode samarbejder med store aktører inden for tøjbranchen.
Konceptet er en del af andre succesrige og skalerbare platforme, med et setup hvor de dygtigste og bedste aktører inden for branchen samles ét sted.
Med portalen gøres det nemmere at finde frem til en god skrædder, uden at gå på kompromis
med kvaliteten, og samtidig skabe mere gennemskuelighed i de forskellige muligheder for
tøjreparation og tilpasning, og ikke mindst hvad det i sidste ende koster.
Tankegangen om at reparere fremfor at købe nyt, er stigende blandt forbrugerne, og samtidig er
producenterne blevet mere bevidste om, at producere kollektioner, som holder længere og som
lægger mere op til reparation fremfor udskiftning.
Fun facts:
- Tøjproduktion er en af de største miljøsyndere
- Faktisk hele 80% af tøjets levetid er tilbage, når vi smider det væk.
- Danskerne skal allerede fra i år sortere tekstilaffald separat, ifølge den nye “Klimaplan for en grøn affaldssektor og cirkulær økonomi”
Markedet
Markedet udvikler sig med hastige skridt, og der er stort potentiale for større markedsandele.
Behovet fra både kunder og samarbejdspartnere er stærkt stigende, hvor konceptet dækker et stort og overset hul i markedet.
Ideel køber
Den ideelle køber behøver nødvendigvis ikke branchekendskab, men derimod ønske om, at drive og vækste en platform med stort potentiale, igennem sociale medier og anden markedsføring.
Dette får du bl.a. med i handlen:
- Website & Webshop (både fungerende sites på Wordpress & Shopify)
- Sociale Medier (Instagram, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Youtube, Google My Business)
- Kontaktlister
- Script, pitch samt kontakter til investorer efter interesse
- Loyalitetsprogram til privatkunder samt samarbejdspartnere
- Virksomhedens unikke og konkurrencedygtige navn samt DK & COM domæner med internationalt potentiale
- Nuværende samarbejde med eksterne virksomheder
- Professionelt og unikt logo
- Tidligere samarbejdskontakter på større danske tøjvirksomheder
- Subscribers til nyhedsbrev på omkring 1.000 kunder, med stort potentiale for vækst
- SEO optimering anno 2021
- Google Ads optimering anno 2021 samt kørende Google annoncer, udført af professionel ekstern aktør
- Oplæring i branchen og konceptet
- Salgs animationsvideo
- Diverse markedsføringsvidoer til sociale medier mv.
Opstartshjælp
Vi hjælper gerne med oplæring i branchen og selve driften af konceptet, samt kontaktoprettelse til partnere, samarbejdspartnere og leverandører.
Få hjælp af en virksomhedsmægler