Unikt vinkoncept - eneforhandling af franske medaljevine og højgastronomiske produkter sælges
Er du iværksætter eller har et ønske om at overtage et gennemarbejdet koncept med 8-10 eneagenturer for Danmark, herunder eneforhandling af en af verdens bedste Gin, så har du muligheden her. Vi har været 12 år om, at udvikle The French Wine Shop, og har allerede generet en omsætning på konceptet.
Tidspunktet for at overtage dette unikke koncept er perfekt, for at få etableret et godt salg af nogle vine og produkter som ikke kan fås andre steder i Danmark. Flere af produkterne kan udvikles til enkeltkoncepter.
Der medfølger et varelager, som vil kunne indbringe DKK 95.000 plus moms, så du betaler reelt kun DKK 25.000 for selve konceptet og 12 års arbejde.
Økonomiske nøgletal
Alle tal i DKK 1.000
Budget 2021 Budget 2022 Budget 2023
Totalomsætning 1.750 2.875 4.000
Bruttofortjeneste 1.000 1.625 2.200
Bruttofortjeneste i % 57,1 56,5 55,0
Produktet
The French Wine Shop har sin niche i, kun at udvælge franske kvalitetsvine og olivenolier, som har modtaget en Bronze, Sølv eller guldmedalje i Paris. 2 af Frankrigs bedste Olivenolier, aftappet I specielle flasker og flakoner, design gavekartoner fra Tysklands største emballageproducent.
Der er udviklet specialkoncepter til videresalg, f.eks. Bryllupper, dåb og yderligere festivaler. Dette kan være en specialdesignet pakke med champagne, hvidvine, rødvine, stearinlys og servietter, alle tilpasset med navn og dato for arrangementet. Der foreligger ligeledes planer om udvikling af et specielt Tour de France koncept til 2021, når Danmark skal være startland i årets Tour de France. Domain navnet www.tourdefrance2021.dk er købt.
Produkterne dækker, Rødvine, Hvidvine, Rosévine, Crémant de Bourgogne (Champagne), dessertvine + Gin. Totalt set ca. 80 forskellige vine - herunder specialvine, derudover 2 af de bedste producenter af olivenolie i Frankrig.
Generelt om konceptet; Alle produkter importeres direkte fra hver producent uden nogle fordyrende mellemled. Alle produkter vil blive importeret med eneret for Danmark.
Vinsmagningerne kan foregå hos den enkelte kunde eller som virtuelle vinsmagninger og er for alle, der ønsker at lære mere om franske vine, fransk mad og fransk kultur og lære nye sider af verdenen af vine.
Markedsføringskanaler
Virksomheden har sin egen Facebook side, og en Linkedin profil med mere end 525 virksomhedsejere og senior management kontakter.
Omkostninger
Omkostningerne afhænger af konceptets nye ejer. Konceptet kan flyttes geografisk hvor til det passer i Danmark.
Aktiver
Varelageret er kun en lille del, af det som følger med, selve værdien ligger i konceptet og fremtidspotentialet.
Kundedatabase med mere end 500 kunder som er blevet kontaktet ang. Julesalg 2019/2020
Linkedin Profil med mere end 525 top management ledere
Komplet hjemmeside både DK + COM
Facebook profil med mange indlæg og opslag
10 agenturer med eneforhandling for Danmark
Agentur for en af verdens bedste Gin – Gin 1924, fremstillet økologisk
Agentur for Rød Vermouth – fremstillet økologisk
Agentur for økologisk ”Pernod”
Komplet udarbejdet julekatalog
Produktbeskrivelser for mere end 125 vine og produkter
Alle kalkulationer udarbejdet i Excel regneark, både med kalkulationer til videresalg og slutsalg B2B
Komplet elektronisk vinkatalog med beskrivelser
Eneforhandling af agenturet for Karl Knauer AG – Tysklands største producent af emballage – dette kan også skaleres til at omfatte salg til andre vinleverandører + virksomheder
Logo + logorettigheder – The French Wine Shop
Derudover alt detaljeret arbejde som har taget mere end 11 år, at udvikle.
Virksomhedens historie
Vores mission har fra starten været, at skabe en unik virksomhed, med et veludviklet koncept, som består af højkvalitetsprodukter, hvor kunderne vil opleve high value for Money. En ny ejer af konceptet, kan tilføre en digitalisering af salgsprocessen - herunder en Webshop.
Der er fuld opbakning fra alle leverandører, og fremtidige koncepter kan udvikles i fællesskab - da vores leverandører er meget visionære.
Markedet
Firmaets udviklingsmuligheder:
Der er gode muligheder for yderligere udvikling af virksomheden både nationalt og på EU-plan. Vores indkøbsmuligheder på de europæiske markeder er store, normalt en forhindring på grund af generelle sprogbarrierer.
Specielt udvikling af vinsmagninger - som også kan gøres virtuelle.
Svagheder/udfordringer
Beskrivelse af markedet:
For at understøtte salget bruger vi trykte og online brochurer fra vores leverandører for nemt at gøre vores produkter forståelige for vores kunder. Samtidig får vi en meget dyb viden om hvert enkelt produkt for at give den bedste kundeservice. Dette vil bringe The French Wine Shop i en ”pole position” i forhold til konkurrenterne på markedet med søgeord som rådgivning og personlig service.
Den typiske B2B kunde:
Type industri: Liberalt erhverv. Virksomhedens størrelse og antal ansatte: 25 - 1000 ansatte
Alder på virksomhed: Fra 5 år
Den typiske restaurationskunde:
Omsætning af vin pr. år: Større end DKK 500.000 pr. år
Antal ansatte: Fra 5 ansatte
Den typiske B2C kunde:
Husstandens indkomst: Mere end DKK 350.000 pr. år
Alder på kunder: Fra 30 år og opefter
Stærke sider
Stærke sider, eneforhandling af alle produkter, egne gavekoncepter, egne emballagetyper, et kreativt udviklingsteam hører med hos leverandørerne. Et lignende koncept eksisterer ikke i Danmark, hvor alle produkter er medaljepræmieret.
Strategi
Vi har søgt efter de bedste produkter i hver sin kategori, og vi sælger på kvaliteten og bruger ikke prisen som en unik konkurrencefordel. Derudover er vi blevet placeret i en stærk pol position på grund af vores unikke produktløsninger, der endnu ikke er på markedet.
Vision
Visionen er til stadighed, at tilføre produkter og koncepter, som gør virksomheden unik.
Ideel køber
Konceptet er nøglefærdigt og meget detaljeret , så det er lige klar til at overtage, der kan hurtigt skabes en automatiseringsproces, herunder, at digitalisere salgsprocessen med en Webshop. Dette vil gøre det fremadrettede arbejde meget lettere.
Opstartshjælp
Sælger står til rådighed i de første 2 måneder efter salget af konceptet.
Herefter kan der aftales en ordning om fortsat fast deltagelse eller om en medejerandel.
Introduktion og oplæring er en del af købesummen
Få hjælp af en virksomhedsmægler