NY PRIS: Nybyggerbasen.dk - Danmarks største nybyggersite, find et byggefirma der kan bygge dit drømmehus
Velrenommeret sammenlignings- og nybyggersite, kendt fra Børsen, Finans og Building Supply.
Sammenligningssitet inkl. back-end og funktioner er udviklet for mere end kr. 750.000. Sitet har været live i godt 1 år, og tæller i dag mere end 85 samarbejdende byggefirmaer (svarende til 2/3 af det danske marked).
Med en beskeden markedsføring er der opnået 2-3 indkommende sager pr. dag, der potentielt kan konverteres til kr. 15.000 pr. stk.
Hjemmesiden og kundeleads kræver minimal behandling, da alt er automtiseret via gennemtænkt back-end set up og workflows.
Sitet fik bevilget 500.000 støttekroner af Innovationsfonden i 2018.
Økonomiske nøgletal
Nøgletal år 1:
Omsætning: + 100.000 kr.
Antal oprettet sager: + 100 stk.
Afsluttede sager: 8 stk.
Aktive sager: 25 stk.
Forventet kommende omsætning: + 200.000 kr.
Produktet
Vores site er målrettet danske nybyggere på jagt efter det rigtige byggefirma, der har svært ved at kende dem fra hinanden og forstå hvad de reelt har af muligheder. Site skaber gennemsigtighed i hvad byggefirmaerne tilbyder, hvor de adskiller sig samt giver et grundigt indblik i hvem fiamet bag navnet er.
Gennem vores site kan kunder segmentere byggefirmaer efter deres egne kriterier, såsom budget, m2, type af hus etc. Herefter vil en liste af matchende byggefirmaer kunne vælges. Nybyggerne kan herefter sende deres sag i udbud mellem flere firmaer, for på den måde at skabe konkurrence og indhente det bedst mulige tilbud.
Flere kriterier er vigtige som nybygger, eksempelvis pris og kvadratmeter, men også hvor i landet byggefirmaet ligger. Vores sammenligningssite gør det muligt at finde frem til firmaer ud fra
- geografiske forhold (hvor skal huset bygges, og hvor hører byggefirmaet til)
- kundens budget
- personlige ønsker til hustype, betalingsform, materialer, byggeproces
... og der kan let tilføjes yderligere kriterier
Vi oplever ofte at nybyggerne er rigtig glade da de opdager firmaer de ellers ikke ville finde i deres research, men som passer perfekt til dem.
Der er p.t. indgået en række strategiske samarbejder, der eventuelt vil kunne forlænges. Disse har betalt marketing- og/eller lead-kroner. Sitet har herudover integreret blog samt et nyhedsbrev, der let vil kunne videreføres.
Sitet er on-going, og der ligger potentielt for kr. 100.000 i leads pr. d.d.!!
I tillæg hertil medfølger en fuld udviklet back-end, der omfatter:
- Automatisk workflow til behandling af nybygger (Hver nybyggersag kan klares med minimalt tidsforbrug)
- Fuldt integreret CRM-system til håndtering af kunder
- System til afsendelse af auto-mails til kunder og besøgende for at holde dem i loop.
- Data- og statistik-bank
- Henvisningssystem med henblik på salg af leads til 3.-parter
- Automatisk mdr. rapport til byggefirmaer
- Omfattende back-end profiler til byggefirmaer, med mulighed for at ændre søgekriterier
- Lead-håndterings system
På den tekniske og markedsføringsmæssige side, kan nævnes, at sitet er/har
- fuldt optimeret til PC, Mac, iPhone, iPad og Android
- Høj SEO-værdi (2 relevante søgeord på side 1)
- Opnået 120.000 sidevisninger over de sidste 18 måneder
- Gennemsnitlig besøgstid på 2,5 min.
- Gennemsnitlige sidebesøg på 4+
- Bounce rate på 6,53%
- CTR på 11,6
Markedsføringskanaler
Vores primære kanal til markedsføring har været at skabe en god SEO-værdi og arbejde på Google business.
Derudover har vi anvendt addwords primært i opstarten fordi vi skulle have SEO'en til at slå ind, og fordi de fleste der ønsker at bygge nyt hus starter deres rejse på google. Vi har derfor stadig enormt stort fokus på både at rangere højt organisk, men også analyseret og købt ind på de rigtige addwords, hvilket betyder vi som regel ligger helt i toppen på begge parametre. Vi har brugt meget energi på link-building, hvilket sitet er begyndt at kunne mærke nu.
Endvidere har vi udbygget vores Google business profil, da vi ved at hvis den er opdateret og med nye artikler, så vil vi rangere højere, hvilket vi har gjort med stor succes.
Vi har en team af dygtige skribenter bag os, som har bidraget med utroligt gode artikler, der både er delt på Google profil og på vores hjemmeside blog. Dette har bidraget til vores høje rangering da de er af høj relevans.
Vi markedsfører os desuden på diverse SoMe kanaler både med video og billeder, da vi ved at video er det nye format.
Vi er vokset organisk til ca. 900 følgere og med ca. et par nye følgere hver dag via organisk vækst. Den er fint ben for forretningen, fordi vi inspirerer folk til boligdrømme og klik ind på hjemmesiden. Vi har desuden både Youtube og Instagram profiler også.
Vi hjælper gerne med instruktion i, hvad fokusområder bør være for at holde den enormt
høje visuelle kvalitet som har været måden vi har drevet det på. Vi hjælper også gerne med
kontakt til en potentiel SoMe ansvarlig, såfremt en køber måtte have ønske om at få den del
outsourcet, endvidere tilbyder vi X antal timer ved vores markedsføringshold til at hjælpe jer igang, disse kan bruges både til videoproduktion samt tekstforfatning.
Nyhedsbrev har vi kørt løbende, men bestemt et område der kunne gøres mere ved i fremtiden, der ligger et rigtig godt potentiale, hvor vi kan holde folk ved ilden og sikre at vi rammer brugerne når de er mest klar på at finde entreprenør til at bygge nyt. (En modningsproces vi kan snakke mere om ved et salg)
Til nyhedsbrev kører vi Mailchimp.
• Facebook
• Instagram
• Nyhedsbrev
• Mailchimp
• Addwords
• Google profil
• Youtube
• Trustpilot
Omkostninger
Da alle udviklingsomkostninger er afholdt vil der kun være følgende omkostninger:
- Hosting
- Domæne
- (Løn)
Aktiver
Hjemmesiden
Søgemaskinen
Backend
CRM
Kundekartotek (Byggefirmaer 2/3 af alle danske byggefirmaer)
Lead kartotek (Nybyggere)
Mobilnummer
Mailsystem
Etc.
Virksomhedens historie
Virksomheden har haft et par år undervejs, vi startede 3 drenge for nogle år tilbage med at køre land og rige rundt og besøge alle relevante byggefirmaer. Efter utallige timer på landevejen havde vi input og aftaler nok til at kunne starte op med det der dengang hed Typehusportalen.
Meget er sket siden hen, men vi har holdt ved med at være nærværende over for byggefirmaerne og lære imens vi drev butikken fremad. I dag er vi et helt andet sted, forretningen hedder Nybyggerbasen og en er en fusion af Typehusportalen og DanskHus.
Vi slog os nemlig sammen med vores største konkurrent for over et år siden, for med fælles front at lave den bedst mulige forretning. Dette betød at vi satte ekstra fokus på hvad det er brugerne ønsker, få det tekniske bagland på plads samt sætte turbo på marketing og udvikling.
Vi er stadig de samme unge mænd med drive og ideer, butikken er bare nu sat i system og køre velsmurt, hvor der med minimalt input kan laves et stort out-put.
Vi tænker ikke at Nybyggerbasens historie skal slutte her, tværtom, vi håber at der kommer nye og spændende kapitler på såsom nordisk model og udvidet forretningsgrundlag.
Årsag til salg:
Det har været nogle fantastiske år, at få lov at bygge en virksomhed op som rent faktisk leverer overskud, selvom vi har geninvesteret alt, hvad vi har fået ind til udvidelse. Det har krævet et enormt stykke arbejde og en klar prioritering af virksomheden.
Vi har imidlertid fået tilbudt en drømmestilling som samtidig giver mulighed for mere tid til familielivet. Vi mener der skal nye kræfter ind, hvis det her skal skaleres op i en skala, som vi ser potentialet til, og gerne nogle som kan se et internationalt eller nordisk perspektiv i det også. Derfor vælger vi også at sælge mens virksomheden fortsat vækster og mens det stadig er sjovt, således at vi kan give vores entusiasme videre til en ny og energisk ejer, der er klar til at få Nybyggerbasen op på det næste niveau. Vi er desværre ikke interesserede i at indgå partnerskab, men ønsker at sælge hele virksomheden. Til gengæld vil vi gerne hjælpe til i det omfang det er krævet, således at køber er klædt ordentligt på og trygt kan drive virksomheden videre og opnå det potentiale der ligger. Som sagt behøver man ikke være håndværker eller lignende, vi giver gerne vores egne gode råd til strategi og formidler og introducere også gerne kontakt til vores samarbejdspartnere og kunder, hvis det er ønskes. Nybyggerbasen er vores hjertebarn og vi ønsker det kommer i hænderne på den rette køber, så vi trygt kan overlade det med viden om at virksomheden bliver ved med at vokse og udvikle sig.
Markedet
Vi operer i marked for sammenligningssite og onlinehandel.
Dog kan vi ikke sammenlignes med hverken 3 byggetilbud eller andre sammenligningsportaler, der tilbyder 3 tilbud af noget. Dette skyldes at vi lader nybyggeren få det fulde overblik, samt selvbestemmelse over hvem de ønsker at modtage tilbud fra. Dette gør, at vi slår højt på troværdigheden og opbygger en tættere og bedre relation til både vores kunder/byggefirmaerne, da de ikke oplever en masse leads som ikke gider dem samt vores bruger/nybyggeren, som oplever at de får det de har brug for og ikke en masse andet.
Så selvom vi agerer i et marked hvor der er mange sammenligningssite, har vi en unik position da vi har valgt at vende bøtten på hovedet og med gode resultater.
Svagheder/udfordringer
En af svaghederne er at vores relation og købsprocessen ofte strækker sig over nogle mdr. vi arbejder løbende på at få fat i nybyggeren når de er mest klar til at købe, for at skære i liggetiden.
Stærke sider
Vores største styrke er vores troværdighed og brugervenlighed. Vi skaber overblik og troværdighed i den største købsbeslutning mange mennesker tager – hvilket hus (og dermed byggefirma) skal jeg vælge. Det kræver troværdig og know how, som Nybyggerbasen.dk tilbyder. Der er ingen skjult agenda og vi sender ikke bare nybyggerne ud til byggefirma efter vores eget velbefindende, men lader nybyggerne undersøge mulighederne og hente tilbud fra dem som passer dem bedst.
Endvidere er vores portal stærke kort på hånden da den er gennemtænkt og færdigudviklet:
Vi har en færdigudviklet og meget præcis søgemaskine, med tilhørende CRM-system.
VI har et stærkt brand, en visuel profil, der adskiller sig betydeligt fra konkurrenterne.
Vi har en strategi, der er så anderledes, at vi vinder på et marked, hvor mange søgemaskiner /sammenligningssite/ etc. falder igennem.
Vi har en sund og velfungerende forretningsmodel der giver mulighed for skalering.
Vi differentierer os både på det tekniske og på hvordan vi hjælper kunderne.
Vores søgemaskine er et stærkt mix af en veludarbejdet tekniskmaskine, der gør det muligt at håndtere leads, kundekontakt og byggefirmaer samme sted enkelt og let. Vi har lavet et unikt og professionelt design hvor der er en rød tråd igennem, det vi gerne vi viser og det vi laver. Vi går ikke ned på kvalitet hverken på vores hjemmeside, vores artikler, vores kundekontakt, marketing eller sagsbehandling.
Det hele et mix som giver os en konkurrencemæssig fordel!
Derudover så har vi et stærkt netværk af samarbejdspartner der alt sammen bidrager til det perfekte nybyggerunivers. Vi har mange uudforsket forretningsben og skabt en platform der giver muligheder i forhold til at skabe nye produkter, samarbejdspartnere og kunder.
Obs. Vi har påbegyndt nordisk fokus, hvor vi har hul igennem til det sydsvenske marked, hvilket kan give nogle fordele omkring salg til Malmø for Danske virksomheder og for Svenske til København.
Strategi
Strategien for virksomheden er at udnytte de gode relationer til byggefirmaerne og prøve at lave et samarbejde over til Sverige og Tyskland. Vi ønsker at kunne bringe danske byggefirmaer i spil til nybyggere i Sydsverige og Nordtyskland som ønsker et andet typehus end det de normalt kan vælge imellem. Det sammen gør sig omvendt for Tyske og Svenske byggefirmaer, som vi via portalen kan give et afsæt til det danske marked.
Vision
Vision er at blive Nordens fortrukne nybyggerunivers.
Der er allered etableret kontakt til flere forskellige svenske byggefirmaer.
Ideel køber
Den ideelle køber er en der har arbejdet med online portaler før og derfor har et godt kendskab til at drive e-handel. Den ideelle køber ved desuden, hvordan man får en platform til at vokse, kender til online markedsføring og så har den helt ideelle køber også interesse i nybyggeri.
Den ideelle køber kan se potentiale i et nybyggerunivers og er ikke bange for at prøve nye ting, som f.eks. at gå i mod et nordisk marked.
Opstartshjælp
Vi står til rådighed for den nye ejer i en periode vi kan aftale. Det er i vores egen interesse, at virksomheden får succes og vi vil derfor gøre vores bedste for at klæde dig på, således at der ikke hersker nogen tvivl om virksomhedens DNA, når vi er færdige med overdragelsen. Vi forestiller os, at vi sørger for processbeskrivelser af alt, hvor det giver mening og derudover tænker vi, at vi sammen arbejder fx. et par uger for at sikre du er ordentligt klædt på og er blevet introduceret til alle vores samarbejdspartnere. Såfremt du har behov for det, så står vi også til rådighed efterfølgende på konsulentbasis, hvis det skulle blive nødvendigt. Som sagt, det her er vores hjertebarn og vi har en reel interesse i, at du som køber får Nybyggerbasen til at vækste til det potentiale der ligger forude. Vi rådgiver naturligvis i det omfang der er ønsket, og ønsker du en driftsmæssig rådgivning står vi også til rådighed for dette. Vi besidder et højt kompetenceniveau indenfor drift og kundekontakt , så vi kommer gerne med vores anbefalinger for at sikre virksomhedens vækst og fortsatte overskud.
Vi vil endvidere tilbyde X antal timer til tekstforfatning eller video ved vores markedsføringsteam, så frem dette ville have interesse.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler