Profitabel webshop med stort potentiale
Wedo Recovery ApS sælges efter længere tids overvejelse grundet fokus på andre forretninger og manglende tid. Virksomheden har på kort tid formået at levere imponerende resultater og har opbygget en solid og loyal kundebase. Vi har investeret meget i webshoppen, hvilket tydeligt mærkes ved kundeoplevelsen samt fokus på salgsoptimering.
Vi ønsker at videregive vores hjertebarn til en passioneret ejer(e), som vil give det tid og opmærksomhed og ønsker at drive det videre med øje for dets store potentiale.
Firmaet sælges som helhed, hvilket inkluderer alt, hvad vi har opbygget, siden vi startede firmaet i oktober 2022. Det vil sige aktuel lagerbeholdning, webshop, sociale medier, marketingskanaler osv.
Regnskab
Hent regnskab2022 | |
---|---|
Omsætning | - |
Bruttofortjeneste | 299,127 DKK |
Resultat før skat | 299,123 DKK |
Årets resultat | 232,727 DKK |
Egenkapital | 274,727 DKK |
Balance | 517,347 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Virksomheden havde i sit første regnskab en omsætning på 1,4 millioner DKK og et resultat før skat på 299.123 DKK.
Dette blev opnået alene ud fra den investerede kapital fra ejerne, som bestod af 103.000 DKK.
Selskabet har derfor ingen gæld.
Økonomiske nøgletal fra seneste regnskab:
Afkastningsgrad: 57,82 %
Overskudsgrad: 21,24 %
Dækningsgrad: 58,17 %
Produktet
Wedo Recovery ApS specialiserer sig i sports- og restitutionsprodukter og blev startet med en mission om at forbedre mulighederne for professionel restitution hos almindelige forbrugere og/eller sportsudøvere.
Vi har haft størst succes med at sælge massageapparater til ben og ryg samt isbade og det dertilhørende tilbehør.
Derudover sælger vi også produkter under personligt pleje, såsom varmetasker mod ryg- og menstruationssmerter, cryo bolde til ansigtet osv.
Markedsføringskanaler
Vi har markedsført os mest gennem Meta (Facebook + Instagram), men har også i højsæsonerne haft fokus på at optimere forretningen gennem nyhedsbrev, markedsføring på mail og SEO samt Google ADS.
Virksomheden har brugt få ressourcer på at opbygge en stor følgerskare på de sociale medier, hvorfor vi ser et stort potentiale der.
Derudover har vi slet ikke forsøgt os med traditionel markedsføring gennem fysiske mediekanaler (avisreklamer, skilte, busreklamer osv.), og vores samarbejder med influencere har også været begrænset. Vi ser derfor også et stort potentiale på disse områder.
Vi har organisk vækstet vores Instagram samt Facebook, hvor vi har 1.350 følgere på Instagram og 260 følgere på Facebook + 213, der synes godt om vores side.
Ydermere har vi en Trustpilot med 67 anmeldelser, som også er opbygget organisk uden incitament til flere og/eller bedre anmeldelser. Her ser vi også et stort potentiale til at bygge denne op og forbedre den gennem Trustpilot's pakkeløsninger og abonnementstjenester.
Omkostninger
Virksomheden har haft eget lager in-house, hvor der månedligt har været betalt omkring 8.500 DKK for kontor + lager. En potentiel køber behøver ikke at overtage dette, men kan sagtens have kontor + lager et andet sted.
Derudover har firmaet haft meget begrænset faste omkostninger, som totalt udgør under 2.500 DKK i måneden. Dette indebærer abonnementstjenester til webshop samt domæne, lagersystem, fragthåndtering, mails, betalingsløsninger osv.
Af variable omkostninger er der kun markedsføring, emballage, fragt og produkterne.
Shopsystem
Aktiver
Virksomheden har et aktuelt varelager med en værdi på ca. 250.000 DKK.
Derudover har vi inventar for omtrent 15.000 DKK.
Alt ovenstående medfølger i salget.
Virksomhedens historie
Vi har selv tidligere dyrket eliteidræt, hvorfor vi kender til vigtigheden i at restituere og dermed også mulighederne, en god restitution giver for at forbedre sig på performance-niveau. Vi startede virksomheden, da vi så et kæmpe potentiale i dette marked i Danmark, fordi vi ikke selv kunne købe de produkter, som vi søgte, hos andre udbydere i Danmark.
Vi havde ingen erfaring med at have eget firma, hvorfor vi har været igennem alle processer selv fra bunden for at skabe dette firma. Derfor er vores processer også undervejs blevet optimeret og effektiviseret, så forretningen i dag er strømlinet og skarp.
Markedet
Der er få aktører på det danske marked, som specialiserer sig i restitution og de produkter, som kan forbedre denne. Markedet for sport, træning og/eller fitness produkter er generelt voksende i Danmark i takt med, at det har været trendy at gå op i sin sundhed og gøre det til livsstil samt den øgede opmærksomhed på folkesundheden.
Vi har kun opereret på det danske marked og kun henvendt os til private forbrugere (B2C).
Svagheder/udfordringer
Markedsføring
I takt med at firmaet er blevet bygget op fra bunden med nye produkter, som tidligere ikke er set, er der investeret meget i markedsføringen på sociale medier. Vi ser her en stor mulighed for at minimere de forbundne omkostninger ved en kontinuerlig og effektiv marketingsstrategi, eksempelvis gennem andre medier eller ved organisk at vækste de sociale medier.
Sociale medier
Vi har ikke brugt nok tid og ressourcer på at skabe en stor følgerskare organisk på de sociale medier. Derudover har vi også meget begrænset samarbejdet med influencers.
Trustpilot
Vores Trustpilot er opbygget organisk uden incitament til flere og/eller bedre anmeldelser. Her ser vi også et stort potentiale til at bygge denne op og forbedre den gennem Trustpilot's pakkeløsninger og abonnementstjenester.
Stærke sider
Brand
Vi har opbygget et stærkt brand, som har en god kendskabsgrad og en stærk brandværdi, som navnet og logoet blandt andet er udtryk for. Ydermere er det oplagt at udvide og køre videre, fordi det er ideelt at strømline flere produkter og/eller brands under dette.
Webshop
Vi har investeret meget i at optimere vores webshop, hvilket tydeligt mærkes ved kundeoplevelsen samt fokus på salgsoptimering. Webshoppen er flere gange blevet konverteringsoptimeret, og vi har også haft stor fokus på at forbedre mersalg. Blandt andet afspejles dette i den høje omsætning samt den AOV, som siden leverer.
Prissætning
Fra starten af har vi ønsket at imødekomme vores kunders behov og ønsker uden at springe budgettet. Vi har derfor altid gået meget op i at levere produkter af høj kvalitet til skarpe priser. De skarpe priser opnår vi bl.a. gennem fordelagtige priser hos leverandører samt favorable fragtaftaler.
Muligheder for optimering
Eksport: Vi har ikke forsøgt på eksport, men ser også et stort potentiale i de nærliggende markeder, der har samme karakteristika, hvor der ikke er etablerede udbydere.
Sortimentsudvidelse: Brandet er ideelt at udvide med flere fitness produkter, såsom løbeveste, hjemme-træningsudstyr, og/eller restitutionsprodukter til andre områder, såsom massageapparater, kompressionsstøvler osv.
B2B: Vi har kun fokuseret på B2C og har derfor ikke kigget på at sælge til andre forretninger/erhverv, men vi ser et stort potentiale i at åbne op for dette segment.
Lagerføring: Vi har selv haft lager in-house, hvilket medfører mange ressourcer og tid brugt på at pakke ordrer osv. Grundet forretningens skalerbarhed og vækst, er det også en mulig optimering at kigge på ekstern lagerføring/lagerhotel, hvis man ønsker at optimere forretningen ved at minimere tid brugt på lager og i stedet forretningsudvikle.
Strategi
Vores strategi har været at skabe synlighed gennem paid media på Metas platforme (Facebook og Instagram), hvor kundens opmærksomhed skulle tiltrækkes gennem unikke produkter, favorable priser, høj kundetilfredshed og hurtig levering.
Vision
Vi har fra starten haft en vision om at opbygge en side, hvor professionelle sports- og restitutionsprodukter er gjort tilgængeligt for almindelige forbrugere og idrætsudøvere til budget-venlige priser.
Brandet er ideelt til at udvide med et større sortiment inden for hjemme-træning, fitness, sundhed og ikke mindst restitution.
Ideel køber
Den ideelle køber skal have interesse for området og et ønske om at drive firmaet videre med dets potentiale for øje. Det er slet ikke nødvendigt at være ekspert på sport- eller restitutionsområdet, men det kræver, at man har lyst til at forbedre kundernes sportsoplevelse, om end de ønsker at forbedre sig, restituere efter en skade eller blive den bedste version af sig selv.
Det er helt op til køberen selv, hvor meget tid der skal bruges på forretningen, da systemet er effektiviseret og meget selvkørende med stabilt cashflow og tilbagevendende kunder samt et marked i vækst.
Vi har selv brugt meget tid på lagerføring, hvilket kan minimeres og/eller helt og aldeles fjernes ved at outsource til tredje part.
Opstartshjælp
Vi står selvfølgelig til rådighed i overgangsfasen, hvis køber skulle have spørgsmål til det praktiske/tekniske. Vi har selv været hands-on med firmaet, hvorfor vi gerne deler ud af vores tilegnede erfaring, viden og ekspertise.
Vi vil hovedsageligt være tilgængelige på mail, tlf. og/eller møder, men kan også sagtens give køber en grundlæggende forståelse for produkterne og dermed hjælpe virksomheden med at komme godt fra land med nyt ejerskab.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler