Webshop med grøn og giftfri skadedyrsbekæmpelse med stort potentiale indenfor B2B-salg.
En webshop med stor mulighed for at vækste med det rigtige fokus og kompetencer. Markedet for giftfri produkter til skadedyrsbekæmpelse har meget lille konkurrence, hvilket også gør at vores produkter næsten sælger sig selv uden vi har gjort en særlig stor indsats. Desværre har vi ikke de ønskede ressurser og kompetencer der skal til, for at det kan vækste yderligere, grundet andre forretninger. Der er særligt potentiale indenfor salg af større partier til skoler, foreninger, institutioner samt virksomheder (som ofte aftager for +20.000 kr. af gangen).
Er du god til SEO og annoncering, eller direkte salgk, vækster du hurtigt den her forretning.
Prisen for køb af virksomheden er til forhandling.
Regnskab
Hent regnskab2023 | Hent regnskab2022 | Hent regnskab2020 | |
---|---|---|---|
Omsætning | 278,356 DKK | - | - |
Bruttofortjeneste | - | - | - |
Resultat før skat | 53,925 DKK | -74,915 DKK | -39,837 DKK |
Årets resultat | 42,061 DKK | -49,999 DKK | -39,837 DKK |
Egenkapital | -7,776 DKK | -49,837 DKK | 163 DKK |
Balance | 53,062 DKK | 56,162 DKK | 35,812 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Nøgletal for regnskabsåret 2023:
Nettoomsætning: 278.000
Bruttofortjeneste: 68.000
Resultat efter skat: 42.000
Afkastningsgrad: 79 %
Overskudsgrad: 21 %
Dækningsgrad 24,5 %
Produktet
På proverm.dk har vi fra begyndelsen kun solgt produkter til giftfri skadedyrsbekæmpelse, hvilket der er kommet en del efterspørgsel på igennem årene. Her har vi siden 2023 valgt at fokusere på en bestemt produktserie fra Norge målrettet Sølvfisk, Skægkræ og Væggelus, som der er igennem de seneste år er kommet flere og flere problemer med i særligt nye huse/bygninger. Der er lille konkurrence på søgeord i relation til disse produkter, hvorfor man nemt kan komme til at ligge højt i søgeresultater (hvor rigtig mange søger på det) med den rigtige indsats.
Prismæssigt ligger produkterne i et godt leje (ikke for billigt eller dyrt), har en fornuftig dækningsgrad og skildrer sig ud, da det ikke bliver solgt andre steder herhjemme endnu. Men vigtigst af alt, så virker det rigtig godt. Der er mulighed for at investere i egenproduktion af forskellige former for fælder (eksempelvis limfælder og dåser til væggelus), til en endnu højere avance.
Markedsføringskanaler
Vores kunder finder os primært via SEO, Google Shopping Ads samt affiliates gennem Partner Ads.
I højsæson (september - februar) har vi rigtig stor success med organiske opslag fra vores egen profil men særligt i lukkede facebook forumer.
Der er stor mulighed for at afsætte store ordre ved fysisk salg / kanvas salg til boligforeninger, skoler/institutioner eller virksomheder.
Omkostninger
Faste omkostninger til drift af webshoppen:
- Hosting
- Supportaftale
- Økonomisystem
- Bogføring
Variable omkostninger:
- Annoncering (Google Ads, Meta, Affiliate)
- Fragt (GLS og Shipmondo)
- Emballage
- Betalingsgebyr (Clearhaus, Mobilepay og Klarna)
- Varekøb
På nuværende tidspunkt har vi en aftale med vores leverandør om at holde deres varelager og kun betale for det vi sælger på månedsbasis. Denne aftale medfølger desværre ikke, men det er muligt at bevare en forhandleraftale på produkterne, som på nuværende tidspunkt ikke forhandles af andre i Danmark eller Sverige.
Aktiver
Varelager holdes nuværende på hjemmeadressen.
Til virksomheden medfølger reolsystem, merkater, pakkebord, labelprinter, printer, tapedispensers.
Fragtemballage:
- Foldbare kasser,
- Biofyld
- Pakketape
- Fragtlabels
Tryksager:
- Opsætningsguide til fælder (med videolink)
- Postkort med logo
- Labels med logo
- Rollup til messer
- Rabatkuponer
Webshoppen har cirka 1500,- subscribers til nyhedsbrev via Klaviyo. Derudover 319 følgere på Facebook.
Virksomhedens historie
Virksomheden blev skabt som et datterselskab til en større webshop som sælger værktøj, hvor søgedata viste en stor efterspørgsel for giftfri produkter mod skadedyr. Derfor blev hjemmesiden startet og vi fandt hurtigt ud af, at særligt vores produkter fra Norske "Silverfish" sælger godt og har en rigtig god avance. I starten købte vi også produkter fra danske grossister, som også kan købes i bygge- & supermarkeder herhjemme. Disse havde dårligere dækningsgrad og større konkurrence, hvilket er årsagen til at vi har valgt at fokusere på nicheprodukterne fra Silverfish, som har bedre dokumentere virkning, pris og dækning.
Markedet
Markedet på lige netop grønne og giftfri produkter til skadedyrsbekæmpelse er ikke særlig berørt, men der er stor volumen på søgninger og efterspørgsel på disse løsninger særligt i storbyerne Århus og København (og generelt hele sjælland, men i særdeleshed også Sverige som har langt flere problemer med skadedyr end vi har herhjemme.
Det store uudnyttede potentiale er direkte salg / B2B-salg til boligforeninger, skoler, plejehjem, m.fl. hvor der er en direkte fortjeneste og mulighed for at afsætte store partier. Vi har mange af disse kunder som køber større ordre på shoppen, men har ikke oprettet eller opsøgt nogle direkte aftaler, hvilket kunne udnyttes.
Svagheder/udfordringer
Udfordringen er at vi på nuværende tidspunkt ikke har flere produkter og derfor skal arbejde hårdt for at styrke webshoppens SEO performance. En anden ulempe er, at markedet er meget sæsonpræget for skadedyrsbekæmpelse, med højsæson i efterår/vinter. Derfor er der rig mulighed for at tænke et produkt med samme success til skadedyr som findes om sommeren.
For nogle kan prisen være en ulempe, da nogle syntes den er høj (sammenlignet med billige produkter i byggemarkederne). Men prisen er sat efter hvad det ville koste over et år, for at få en lignende effekt med billige produkter. Derimod er de mere villige til at betale hvad det koster i de større byer, hvor der generelt er købere om udelukkende går efter grønne og miljøvenlige produkter, selvom de er bevidste om at gift fra skadedyrsbekæmpere måske er mere effektivt. Derfor sælger produktet sig selv til denne målgruppe.
Stærke sider
Historisk har det vist sig at vi med et gennemtænkt organisk opslag i et lukket forum på f.eks. Facebook kan opleve ordrer tilsvarende en hel måneds omsætning, på blot få timer. En gennemtænkt strategi kan gøre underværker her.
Der er lav konkurrence på markedet for giftfri skadedyrsbekæmpelse og der er nuværende ikke andre der fører vores produkter i landet. Derudover er der den fordel, at problemerne med særligt Skægkræ, Sølvfisk og Væggelus bliver større og større i landet, pga. særligt pap og emballage vi får fra webshops, samt øget rejseaktivitet i udlandet.
Strategi
Årsagen til at vi sælger virksomheden er netop, at vi ikke har de nødvendige ressurser til at udføre en gennemarbejdet strategi grundet fokus på andre forretninger og manglende prioritering.
Vision
De fremtidige udsigter for virksomheden er gode hvis man især får styrket webshoppens SEO performance og får ramt målgruppen bedre med annoncering.
Der er rig mulighed for at være førende indenfor salg af disse produkter.
Ideel køber
Folk som er stærke i kommunikation og digital markedsføring. Nogle som evt. driver et reklamebureau ved siden af og derfor nemt selv kan lægge de ressurser der skal til for at løfte den digitale performance uden at skulle lægge mange udgifter til eksterne konsulenter. Alternativt en person som allerede sidder med skadedyrsbekæmpelse og har kontakter, til at fremme det fysiske salg som supplement til webshoppen.
Opstartshjælp
Som sælger står vi til rådighed for at hjælpe køber i gang, både med at overddrage adgange og aktiver i selskabet men ligeledes til at få oprettet en forhandleraftale med vores underleverandør. Vi kræver ikke betaling for oplæring, men køber må fint kontakte os ved behov.
Vi anbefaler, at køber blot "Køber" navnet og alle aktiviter i selskabet og flytter det over i sit eget CVR-nummer. Dette er dog ikke er krav, hvis køber foretrækker at bibeholder CVR-nummeret og de aftaler der er indgået herunder med bank, fragtfirma, mm.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler