Attraktiv salgs - og udlejningsforretning med flere webshops - Landsdækkende

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Nordjylland
Gem annonce
Outdoor udlejning og salg i hele Danmark - Flere webshops

TSI Udlejning ApS er med på hele wellness, isbadning og outdoor trenden, der er i stadig stor vækst. P.t. er der flere oplagte nye forretningsmuligheder i branchen, og vi er igang med at implementere mindst en af dem. Vores udlejnings- og salgsforretning er i god drift, hvor vi er landsdækkende med udlejere i hele landet, ca. 25 i alt.

Vores virksomhed består af hele seks webshops. Ligeligt fordelt på Udlejnings-webshops og Salgs-webshops.
Vores udgifter til markedsføring er, fordi vi har så mange salgskanaler via vores webshops, meget minimalt.
Vores produkter udlejes og sælges til kunder primært i hele Danmark, men også af og til til udlandet.

TSI Udlejning ApS er en god investering, af flere primære årsager:

1) Vi har en sund forretning, der giver et godt årligt overskud.
2) Vi har tilpasset vores omkostninger i januar 2023, så vi nu har ekstremt lave omkostninger forbundet med at drive TSI Udlejning ApS.
3) Vores branche er i god vækst, og de forretninger vi har i drift giver et godt DB og overskud før skat.
4) Vores branche har nye forretningsmuligheder, som vi sigter mod at implementere indenfor de næste 2-8 mdr.

Samlet set investeres der i en virksomhed, der p.t. giver et godt overskud, og samtidig har relativ nem vej til at øge både omsætning og årligt overskud.

Regnskab

Afkastningsgrad
22%
Soliditetsgrad
-5%
Likviditetsgrad
38%

Økonomiske nøgletal

Klassiske nøgletal:

Afkastningsgrad 2023: (Driftsresultat 376.000 / Aktiver 1.538.000) = 24,45%

Overskudsgrad 2023: (Driftsresultat 376.000 / Omsætning 2.180.000) = 17,25%

Dækningsbidrag 2023: (Dækningsbidrag 745.000 / Omsætning 2.180.000) = 34,17%

Andre relevante nøgletal:

Pris pr. ny kunde - udlejningsforretning 2023: kr. 50-70

Pris pr ny kunde - salgsforretning 2023: kr. 50-400

Gns. dækningsbidrag - Udlejningsforretning: 55%

Gns. dækningsbidrag - Salgsforretning: 25%

Alle nøgletal ovenfor har været gældende fra og med Januar 2023 og frem til d.d. (sep. 2024).
Alt sammen grundet voldsomme optimeringer i 2H af 2022.

Produktet

TSI Udlejning ApS er p.t. opdelt i to forretninger (forretningsben):

Udlejningsforretning:
- Udlejning af vildmarksbade, saunaer og isbade via tre hjemmesider, hvor kunder kan leje hos alle vores lokale udlejere jævnt fordelt i hele landet - vi er landsdækkende.

Salgsforretning:
- Salg af især vildmarksbade, saunaer og isbade via tre salgshjemmesider (webshops).

Alle webshops har stort udvalg af vildmarksbade og saunaer, fordelt på hver sin webshop. Så kunder ofte ser os som dem med erfaring og stor viden om produkterne.

Til saunaerne har vi landsdækkende fremviser netværk, så kunderne kan komme forbi eksisterende kunder, for at se den sauna de påtænker at købe, inden evt. køb. Her sparer vi meget, da alternativet ville være en detail samarbejdspartner.

Vi søger at dække alle kunders behov indenfor wellness branchen. Det kan vi tilbyde, fordi vi har både vildmarksbade og saunaer i alle prisklasser.

Markedsføringskanaler

Da vi har været i markedet i mange år, har vi mange faste kunder i især udlejningsforretningen, der lejer igen og igen.

Vi er store på B2B, og jeg har indtrykket af, at vi er de eneste der kan håndtere større B2B events.

Via vores mange webshops får vi uden markedsføring mange henvendelser/leads, der gør at vi kan holde vores markedsføringsbudget minimalt.

Når vi bruger aktiv markedsføring, er det næsten kun Facebook vi bruger. Meget sjældent Google Adwords.

Derudover har vi 3-4 partner-aftaler, der totalt indeholder flere hundrede tusinde medlemmer. Aftalen er attraktiv for medlemmerne da de får 15% rabat i vores udlejningsforretning. Rabatten på 15% kan ses som alternativ til aktiv markedsføring.

Omkostninger

TSI Udlejnings ApS omkostningsbudget er fra 2022 til 2023 reduceret med ca. kr. 500.000.

De primære årsager er:

1) Løn - at vi er gået fra to til en medarbejder. Her ligger en besparelse på kr. ca. 340.000 årligt.

2) Markedsføring - Dernæst har vi reduceret vores markedsføringsomkostninger med årligt ca. kr. 50.000.

3) Vores udlejere har fået sænket deres provisionssats, og det giver årlig besparelse på ca. kr. 100.000 - 150.000

Vores omkostningsbudget pr. 1.1. 2023 er årligt på ca. kr. 90.000. Her er vores tre største omkostninger:

1) Bookingsystem kr. 20.000 årligt.
2) Revisor kr. 20.000 årligt.
3) Markedsføring kr. 20.000 årligt.
4) De resterende poster er i intervallet fra kr. 2.500 - 7.500 årligt.

Årlige lønudgifter er pt. kr. 300.000 plus evt. bonus på 15-25% af resultat efter skat. (2023 ca. kr. 40.000).

I Udlejningsforretningen er en del af vareforbruget afregningen til vores udlejere. Her ligger satsen på ca. 30-40% af omsætningen. Alle kunder skal betale up-front, dvs. inden lejeperioden starter.

I salgsforretningen er vareforbruget indkøb af varer. Vi har ikke noget lager. Alle vores bestilles efter ordre. Så INGEN væsentlig lagerbinding. Alle kunder skal betale for varen senest dagen før levering.

Ved indkøb af varer (vildmarksbade og saunaer) betales et depositum til producenten (30-50%) og resten når varen sendes.

Aktiver

TSI Udlejnings ApS drives fra adresse i Aalborg, der også er privat hjem, så ingen huslejeudgifter.

Salgsforretningen har ikke et væsentligt varelager, så ingen lagerleje.
Udlejningsforretningen har alt driftsinventar hos vores lokale udlejere, og her betales ikke lagerleje eller andet beløb til den lokale udlejer. Køb af lager og driftsinventar er således en forudsætning for køb af virksomheden.

Driftsinventaret, der primært består af vildmarksbade, saunaer og trailere til disse, udgør ca. 90% af vores driftsinventar. Det resterende driftsinventar er tilbehørsprodukter, reservedele og andre produkter.

Virksomheden er derfor meget flytbar, da alt drives fra Aalborg. Så den nye ejer skal blot have sin PC med rundt.

Varelager på 25.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.
Inventar på 500.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit inventar men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

TSI Udlejning ApS blev etableret i 2019, hvor første investor købte sig ind i selskabet. Få måneder siden en investor mere. Og siden har vi været tre ejere, der ejer hver 33,33%, hvoraf den ene, mig der skriver:) - er ansat til at håndtere driften.
Vores mål og strategi i 2019 var at vækste forretningen på flere parametre, og det lykkedes på ca 12-18 mdr., at:
- Løfte antal udlejere med 200%
- Løfte antal bookinger i udlejningsforretningen med 200%
- Løfte indtjening i udlejningsforretningen med 200%

- Salgsforretningen har siden især 2023 haft øget fokus, fordi innovation i branchen er meget høj. Så potentialet er væsentligt.
En øget automatisering af udlejningsforretningen har frigjort tid, så salgsforretningen de seneste måneder ligger + 50% på omsætningen og indtjening ifht. samme måneder 2023.

Vores vital few de kommende 6-12 mdr. er:

1) Optimere salgsforretningen, så væksten fortsætter med at være minimum 50% hver måned.
2) Åbne nye forretninger og måske hjemmeside/webshop med nyt produkt (stadig lidt hemmeligt) - men er i test i skrivende stund, og med et årligt udlejnings- og salgspotentiale på + 1 mio. DKK årligt, årligt DB kr. 300.000 - 350.000.

3) Test af nyt saunakoncept - "Pay per visit"

Markedet

Det er en simpel ting at beskrive markedssituationen. Og det er det fordi vi lever i en tid, hvor mennesker søger mod sundhed i en grad som aldrig set før. Her er vinterbadning, wellness og dvs. sauna, vildmarksbad, spabade, isbadning m.v. helt centralt.

Efterspørgslen er stadigt stigende og med innovation hos leverandører og producenter, så er mulighederne virkelig tilstede for fortsat vækst.

2025 kan rykke os markant op i omsætning og indtjening. Formentlig + 25-40%. Og det er begrundet med potentialet i den eksisterende drift (Udlejnings- og salgsforretning) samt nye produkter og koncepter.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring p.t. er stadig optimering af forretningen. Dvs. optimere processer til at frigøre tid.

Have ekstern hjælp til andre opgaver, fx. jura, inkasso, afstening af indbetalinger, bogføringslov og bogføring.

Alt sammen noget, der kan løses relativt nemt og billigt.

Stærke sider



Jeg vil kort sagt lave en lang liste med alle de ting, der gør, at vi har både berettigelse i markedet og hvorfor vores fremtid er ekstrem lys:

1) Vi har mange salgskanaler via alle vores webshops - Derfor bliver vi set af mange, og får mange daglige leads.
2) Vi har til to hjemmesider et stærkt bookingsystem - professionelt og enkelt.
3) Vi har to kendte brands, som kunderne kender
4) Store kundeporteføljer som vi kan lave CRM aktiviteter til (+ 4.000 kunder)
5) FB side med + 2.500 følgere samt Instagram side
6) Hele branchen (vinterbadning og wellness) er i ekstrem vækst, og derfor har vi en naturlig berettigelse alene af den grund.
7) B2B events er vi stærke, og ikke mange andre, hvis nogen kan håndtere større B2B events, hvor vi tilbyder levering, opstilling mv. fordi vi har lokale udlejere, der har stor erfaring hos os, og været med i MANGE år. B2B er vi unikke...
8) Vi er landsdækkende - Alle kan leje et vildmarksbad og hente i nærheden af dem - kæmpe styrke.
9) Vi har nye forretningskoncepter på vej - under test p.t.
10) Branchens produkter er innovative og tiltrækker nye kunder
11) Vores salgs webshops har stort udvalg og dermed noget for alle kunder.
12) Vi har fair priser, og kan konkurrere med alle - også detail handel, og det kan vi fordi vi har virkelig lave omkostninger (ingen husleje, markedsføring, ingen lagerleje etc.)

Strategi

Vi vil fortsat være aktive som landsdækkende forretning, og via vores lave omkostninger, kan vi altid tilbyde attraktive produkter til fair priser.

Den driftsansvarlige har 15 års erfaring i branchen, og har stort kendskab til nærmest alt om:
- Produkterne
- Kender de rigtige leverandører
- Er dygtig til at sælge og lukke et salg

Vores strategi er todelt:
1) Optimere eksisterende forretning
2) Teste og hele tiden implementere nye forretningskoncepter, introducere nye produkter

På den måde, har vi en forretning, der altid vil være konkurrencedygtig og være på markeder, hvor vi er enten alene eller næsten alene, og dermed også sikre et passende dækningsbidrag.

Vision

TSI Udlejning ApS forretningsbrands skal være kendte i DK for at være dem, der kan tilbyde alt indenfor wellness og vinterbadning.

Vi vil gerne udvikle os til at træde ind i større forretninger med tiden.

Hele wellness og vinterbadnings-trenden er kommet for at blive, og med ovenstående strategi, så ser det virkelig godt ud fremadrettet for TSI Udlejning ApS.

Ideel køber

Først vil jeg nævne, at jeg gerne vil fortsætte som ansat og ansvarlig/medansvarlig for driften af forretningen.
Jeg er glad for alle relationer, og motiveres meget af at udvikle forretningen.


Køber, der overtager forretningen og også driften skal have interesse i branchen, købmandsskab og være klar til at håndtere både udlejnings- og salgsforretning, selvom produkterne er de samme, så er der stor forskel på at udleje en sauna og sælge en sauna. Men oplæring tilbyder jeg naturligvis, så det går nemt.

Køberen skal også vide, at vi idag driver forretningen 80% online, dvs. vi har ikke telefontid mere, men ofte tager jeg dog telefonen alligevel. Så køber får en stor grad af frihed til at fordybe sig i dagens driftsopgaver uden at blive forstyrret.
Køberen skal også arbejde systematisk, dvs. hele tiden være i stand til at prioritere dagens opgaver.

Opstartshjælp

Jeg tilbyder naturligvis support via mail, telefon eller fysisk fremmøde. Opstartstid, hvor jeg oplærer ny person og herefter løbende support, aftaler vi.

Support og løn: Det finder vi også nemt ud af. Er det en uges tid fysisk møde plus herefter telefon og mail i nogle uger/måneder, så går det nok, men er det mere intenst, så skal der nok betales løn.

Kort sagt er jeg fleksibel og klar til den løsning du som køber måtte ønske.

ANDEN RELEVANT SIDSTE INFORMATION:

2024 GÅR GODT - Et 2024 regnskab, fremskrevet, vil være på samme niveau som 2023, måske 50-100 t. højere i indtjening / Resultat før skat. Det er fordi, som allerede beskrevet, vores branche er i voldsom vækst, og fordi forretningen er blevet væsentligt automatiseret/optimeret i starten af 2024, så fokus på salg er vokset meget!

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2282

Sælger kontaktet:
0

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
38429

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
06-11-2024
Udbudspris 1.575.000 DKK