Nyoprettet webshop – dropshipping
Drømmer du om at eje din egen succesfulde onlinevirksomhed inden for møbler og indretningsartikler? Nu har du muligheden for at erhverve en shop, der specialiserer sig i salg af møbler, havemøbler og indretningsartikler. Nyoprettet webshop med dropshippingaftale, kan udvides med flere produkter fra samme leverandør (over 80000 produkter) evt. andre leverandører, eller egne produkter.
Der er oprettet over 300 kategorier i shoppen. Shoppen er lige blevet indekseret hos google. Indeksering tager tid, generelt et par måneder. Lige p.t. er der indekseret over ca. 13000 produkter. Der er foretaget SEO optimering, som gerne skulle skabe organisk salg.
Du får 2 domæner: www.hjemexperten.dk og www.hjemeksperten.dk
Vores webshop tilbyder et intuitivt brugerinterface, pålidelig betalingsgateway og effektive logistikløsninger, der gør det nemt for kunderne at foretage deres indkøb.
Denne mulighed er ideel for iværksættere, der ønsker at udvide deres portefølje inden for e-handel og indretningsbranchen.
Økonomiske nøgletal
Der har været enkelte salg, men shoppen er for ny til at man kan tale om overskud eller fremvise nogen nøgletal. Alt er super transparent, da du kan aflæse tallene for salg i shoppen.
Dækningsgrad på produkter er på 30-40% afhængig af produkt. Der er meget lave faste omkostninger (ingen husleje, ingen lagerbeholdning, ingen medarbejdere til at pakke, ingen udgifter til fragt og emballage ).
Produktet
Webshoppen sælger primært produkter til hus og have, dvs. møbler, havemøbler, tæpper, kunstige planter, indretningsprodukter m.m. Varelageret er meget stort og varieret. Produkterne findes i mange varianter. Du løber aldrig tør for produkter.
Med de mange varer har leverandøren forskellige varelagre i Europa og varerne bliver afsendt fra Holland, Tyskland, og Polen. Varelagre ekspederer varer fra mandag - fredag. Forsendelsen går faktisk ret hurtigt 3-4 dage I Europa. Der er altid tracking på varer, som afsendes af GLS, Postnord. Der er ingen ventetid på møbler, havemøbler etc., som i mange andre webbutikker, hvor man skal venter flere uger på at få leveret varer.
Google er knyttet på shoppen som app. Der har været enkelte salg, men marketingsdelen er ikke sat i gang. Googleannoncer er ikke aktiveret. Ved overtagelse skal jeg nok hjælpe med at knytte appen til shoppen og hjælpe med at oprette konto hos google.
Ønsker du en shop, hvor ordrehåndtering er fuld automatiseret, og hvor du har mulighed for at vælge produkter fra og til, kan dette lade sig gøre ved at du ansætter f.eks. gogetters . De kan hjælpe med automatiseringsprocesser. Denne løsning koster selvfølgelig.
Ønsker du at styre processen selv, så har du et varelager i shoppen. Du har B2B adgang hos leverandøren til deres varelager, og til deres shop. Du bestiller selv varer, når de er afgivet i shoppen.
Dropshippingaftale giver dig mulighed for at sende produkter retur inden for 14. dage, og man har mulighed for at sende varer retur ved defekte produkter. Forsendelsen er gratis, så ingen ekstra udgifter til fragt. Du har mulighed for at opkræve forsendelsesgebyr hos dine kunder, hvilket er meget almindeligt i branchen, hvor der leveres møbler.
Idet shoppen er helt ny (medio februar 2024), skal der selvfølgelig markedsføring til. Der er ikke oprettet nogen konti hverken på Instagram eller Facebook. Du vælger selv, hvor du ønsker at markedsføre dig, afhængig af de medier du kender og bruger.
Fordele ved dropshipping er:
• Fokus på salg og marketing.
• Intet lager og udgifter til produkter. Du betaler for varerne ved kundebestillinger.
• Altid nye produkter, og fornuftige priser.
• Mulighed for selv at udvide med eget lager, egne varer eller andre leverandører.
Omkostninger
Der er udgifter til drift. Udgifter til shopify 39 USD, leverandørabonnement 30 Euro, og evt. gogetters, som vi har anvendt, hvis du ønsker fuld automatisering.
Abonnementsløsning hos gogetters afhænger af produktantal. Nuværende aftale koster 69 USD, men du er ikke afhængig af den aftale. Varerne er importeret i shoppen.
Du kan i princippet selv håndtere det hele, såfremt du har tid til at tjekke leverandørens B2B shop for opdateringer, og du bestiller varer selv. Bestilling fungerer ligesom i en webshop. Du har adgang til varelager. Du har adgang til dine bestillinger. Du modtager notifikation ved afsendelse, tracking etc. Der knyttes en kundekonsulent på dit abonnement, som du kan kontakte ved spørgsmål. Der er også knyttet chatfunktion i tilfælde af, at du har brug for hjælp i leverandørens shop. (alt kommunikation foregår på engelsk) Leverandør er i Holland.
Du skal påregne evt. udgifter til markedsføring, som f.eks. google eller sociale medier, såfremt du ønsker at aktivere reklamekampagner. Har du allerede konti på sociale medier, og har kendskab til hvordan disse bruges, så er du allerede godt på vej.
Du skal påregne udgifter til indløser, f.eks. NETS, med mindre du vælge shopify's egne betalingsløsninger. Disse er knyttet på shoppen. Ønsker du at tilbyde dine kunder betalinger med dankort eller mobilepay, så kræver det en aftale.
Stærke sider
Der er hurtige leveringstider på varer. Generelt venter man med at få leveret møbler eller havemøbler. Nuværende leverandør afsender varer mandag- fredag, og de er 3-4 dage undervejs inden de leveres hos kunden. Så har en kunde set sig lun på en havesofa, bliver den generelt leveret hurtigt.
Ideel køber
Du skal have lyst til at drive webshop, du kender til markedsføring, blog, sociale medier, og er god til kundeservice.
Google er som sagt knyttet på shoppen, reklamer er ikke aktive. Kan hjælpe med at oprette konto hos google. Sociale medier er ikke knyttet på, men kræver blot et par klik.
Opstartshjælp
Jeg kan være behjælpelig med intro til shoppen i den første måned. Shoppen er i princippet køreklar med mindre du har andre ønsker og behov i forhold til layout, kategorier, så kan jeg hjælpe med at implementere disse løsninger for dig.
Udviklingen af shoppen har taget længere tid end ventet, og da jeg har et andet projekt, som starter lige efter påske, ønsker jeg at sælge. Jeg kan ikke lave fysisk intro til shoppen, men kan være behjælpelig over telefon, mail.
Shoppen er til salg indtil ultimo april.
Få hjælp af en virksomhedsmægler