Sportsbranchen, webshop, omsætning 5,7 mio. kr.

Jernet, Kolding
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Salg af løst udstyr, stabil kundebase, flytbar

Virksomheden har et velfungerende team og digitaliserede arbejdsprocesser og markedsføring, som kan udnyttes yderligere og meget nemt skaleres op.

Det er muligt at udnytte kapacitet på lejet lager, men logistikken foregår i høj grad også som cross docking og 3. part levering. Webshoppen er relativ ny og har 2 vejs integration til Dynamics Nav for Business Central.

Webshoppen er oversat til svensk og har også et norsk domæne, som der eventuelt kan udvikles og annonceres på.
Der er også salg til Færøerne og Grønland.

Der er tale om en virksomhed med en stabil omsætning og en bred kundeportefølje, hvor administrationen kan drives decentralt.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Regnskab

Afkastningsgrad
-13%
Soliditetsgrad
47%
Likviditetsgrad
187%

Økonomiske nøgletal

Virksomheden har ikke lavet overskud i nogle år, så personale-, IT- og/eller lageromkostninger er i efteråret 2024 blevet optimeret. Optimalt set har køber en virksomhed i beslægtet branche, således et køb kan finansieres hurtigst muligt ved besparelse i husleje eller udnyttelse af IT platform til eksisterende setup.

Man køber selskabet og får dermed også passiverne med. Prisen er for potentialet i det fremtidige overskud, men man får altså en del aktiver med, som ikke er at finde i balancen, herunder brand, inventar, software og et velfungerende set up. En lagerliste og alle øvrige stamdata følger naturligvis ved.

- DG er 30,1%
- Ordrer (fakturaer) pr. måned er i gennemsnit 250.
- Omsætning 2022_23 var 5.940' DKK, 2023_24 er den 5.775' DKK.

Regnskabet for 2023_24 er ved at blive underskrevet, så det kan sendes inden længe.

Siden august er der blevet trimmet i administrationen, således budget 2024_25 hænger sammen.

Budgettet for 2024_25 kan naturligvis fremsendes.

Hvis en køber foretrækker at købe driften ud, kan dialogen også baseres på det, men udgangspunktet i prisen indebærer en overtagelen af selskabet. Det er der faktisk en række fordele i, bl.a. skal der ikke ske ændringer på CVR-nr. ved diverse vare- og IT-leverandører, ingen flytning af stamdata, køber undgår at skulle konsolidere regnskab mellem flere økonomisystemer og køber får et større oparbejdet skattemæssigt underskud med, som kan modregnes i fremtidige overskud, inden der skal betales selskabsskat.

Produktet

Salg af løst sportsudstyr eller udstyr til selvmontage.

Primært udstyr til flere brugere i klubber, foreninger, institutioner og virksomheder, men også salg til B2C.

Markedsføringskanaler

Virksomheden markedsfører sig online med sin webshop, nyhedsbreve samt de fleste gængse SoMe kanaler. Annoncering på Google håndteres af eksternt bureau.

Omkostninger

Har du ekstra plads på dit lager eller kan udnytte vores (ca. 380 m2 med 6,5/4,2 meter til tagkant/kip) bedre, vil der være husleje at spare.

Kontoret ligger placeret ca. 500 meter fra lageret i et velfungerende kontorfællesskab.

Varelager på 600.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 190.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden har som brand og forretningsområde eksisteret siden 1980erne. Selskabet blev dog stiftet i 2012 i forbindelse med et generationsskifte.

Virksomheden er et meget kendt brand indenfor baneudstyr til tennis- og svømmesporten primært.

Der er indenfor de sidste 5 år arbejdet hårdt på og investeret i fornyelse af ERP system (Dynamics NAV connected to Business Central) og webshop med integration til NAV (52eSeller). Disse aktiver vurderes til en værdi på ca. 650.000 DKK og er afskrevet.

Indehaver ønsker efter flere år som selvstændig at vende tilbage som lønmodtager og har siden 18/11-2024 arbejdet som lønadministrator for en koncern beliggende i Odense, Vejle og Aarhus.

Markedet

Virksomheden er generalist, men opererer sortimentsmæssigt primært indenfor løst sportsudstyr til flere brugere.
Mange konkurrenter har fokus på B2C markedet, er specialister indenfor et specifikt kundesegment og/eller håndterer også montageopgaver. Virksomhedens omsætning til privatkunder er under 10%.

Svagheder/udfordringer

Det brede sortiment er både en fordel og ulempe, idet mange kunder foretrækker at handle hos en specialist.
Indkøbs- og avancefordele kunne opnås på en stribe varer med en større omsætning.

Digitalisering af salgsprocessen i forhold til mersalg i købs flowet på hjemmesiden og i ordreprocessen kunne være næste step i forhold til at udvikle konceptet.

Stærke sider

Det brede sortiment giver en god risikospredning og er samtidig en fordel for de de kunder, som foretrækker at handle ét sted. Er et produkt først oprettet koster det ikke mange resurser at vedligeholde priser.
God logistik fra eksterne lagre samt tæt dialog med kunderne gør, at virksomheden har en høj troværdig og score på trustpilot.

Strategi

Det strategiske mål er inden 2027 at tilbyde et sortiment på +15.000 rekvisitter til sport og læring på 3 oversatte webshops i kongeriget Danmark, Sverige og Norge. Det er målet, at nå en samlet omsætning på 15 MDKK.
Målsætningen søges nået ved at tilbyde god service, bedre priser og bedste sortiment via proaktiv markedsføring og salg samt forædling af indholdssider, kundeoplevelsen og kontinuerlig vedligeholdelse og udvidelse af sortimentet primært til B2B og B2G kunder indenfor svømme- og tennisbaneudstyr.

Vision

Det er visionen med PRESENCO SPORT A/S at fremme aktivitetsniveauet indenfor sport og idræt samt fysisk bevægelse, sjov, leg & Læring til glæde for den enkelte og til gavn for sundheden og den almene trivsel i samfundet.

Ideel køber

Den ideelle køber har en passion og et drive indenfor salg til sportsbranchen samt eksisterende forretning og eget lager, hvorfra logistikken kan ske. Ordreprocessen er veletableret og struktureret, så fokus kan lægges på salg- og markedsføring. Bogholderiet varetages af ekstern bogholder og Google Ads af eksternt bureau.

Opstartshjælp

Nuværende 2 ansatte kan fortsætte og vil være behjælpelige i opstartsfasen.

Ejer har fundet andet arbejde, men kan bidrage uden for normalarbejdstid med vejledning og råd.
Rå tid til sagsbehandling vil kunne afregnes på timebasis.

Sælger tilbyder finansering

Finansiering udbetaling:
375.000 DKK
Finansiering løbetid:
12 måneder
Finansiering renter:
6 %

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
273

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
37094

Årsag til salg:
Generationsskifte

Annonce oprettet den:
19-12-2024
Udbudspris 750.000 DKK