Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 295.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Populær børnetøjs webshop skal have ny ejer

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
NY PRIS | Sjældent udbudt

UGLEUNGER:

Vores private situation har ændret sig, så vi skal sælge Ugleunger og ikke drive webshop mere.

Vi er klar på hurtig overtagelse og kan i den forbindelse være åbne for forhandling.

Sidder du med en drøm om at drive egen webshop, så har du her muligheden for, at overtage en populær webshop med eksisterende salg og drift, som du vil kunne bygge videre på med det samme.

Sidste år handlede mere end 13000 kunder i webshoppen.
Dækningsgrad: 31,5% (Efter indkøb af varer, fragt, betalingsløsning og lageromkostninger)
Returprocent 2023: 5%

Vær opmærksom på, at vi forventer der underskrives en fortrolighedserklæring.

Shoppen er aktiv på DK og NO med størst fokus på DK.

Ideel køber profil:
En Aktiv SoMe profil der har kendskab til engagering af kunderne via Sociale medier. Dette er et område vi ikke har været dygtige nok set i bagklogskabens klare lys.

En med kendskab til drift af webshop vil ret hurtigt kunne fortsætte den positive vækst. Har du kendskab til Paid media vil du kunne optimere kraftigt på de kanaler.

Vi sælger babytøj, børnetøj og voksentøj på domænerne www.ugleunger.dk og www.ugleunger.no med mest fokus på den danske. Vi har i 2023 netop rundet 4,8 mio. i omsætning.

Vi (June og Mikael) har drevet Ugleunger ved siden af vores jobs og tiden er inde til vi skal have mere fritid med vores tre Ugleunger og hinanden. Vores private situation har ændret, så vi kan ikke drive webshop mere.

Har du flair for Sociale medier og endnu mere engagering med dine følgere og kunder?
Kan du måske se dig selv være frontfigur i videoer på SoMe?, så ligger der kæmpe potentiale kombineret med eksisterende omsætning. Andre webshops har stor succes med netop den tilgang.

Babytøj og Børnetøj er der altid brug for i de danske familier, og Joha og Katvig er særdeles populære og velkendte brands, som alle forældre (og bedsteforældre) kender til - og har gjort i mere end 50 år. Begge mærker har fokus på Økologiske materialer og bæredygtig produktion med anerkendte mærkninger.

Vi har altid haft en personlig tilgang til driften af Ugleunger og kunderservice og det har bragt os langt. Det anbefales at ny ejer investerer samme tid i netop den del.

Ugleunger er en automatisk opsat webshop med minimal manuel involvering. Alle kategorier opdateres automatisk og produkter tildeles ud fra data løbende.

Eksempel:
En vare skal sættes til salg -> der skrives en titel -> der tildeles forskelligt standarddata som materiale, farve osv. -> der genereres automatisk en produktbeskrivelse -> der tildeles automatisk kategorier som passer til varen baseret på data -> varen indsættes automatisk på facebook forretning og google shopping med endnu mere data -> der opsættes automatisk SEO-produkt-info til Google søgning. Der kan benyttes translate moduler til andre domæner samtidig. Der er ligeledes tilknyttet AI content muligheder såfremt dette ønskes implementeret endnu mere.

- Normalt tidskrævende arbejde, er struktureret og automatiseret på Ugleunger.

Vi har investeret stort i brugervenlighed, hastighed og hele tiden forsøgt at optimere shoppen til det bedste. Efteråret 2023 er der netop investeret i den seneste Magento 2 version.

Vi har bygget vores profil op omkring det jordnære, personlige og familiære. Netop det og vores helt unikke sortiment gør, at vi skiller os ud fra konkurrenterne. Vi har været på markedet i 10 år og er stolte af vores knap 1200 gode Trustpilot anmeldelser.

Vi har en stor content bank med både billeder og video materiale der naturligvis medfølger. Materiale stammer fra egen produktion og samarbejder med influencers og materiale fra leverandør.

Vi (June og Mikael) har drevet Ugleunger ved siden af vores jobs og tiden er inde til vi skal have mere fritid med vores tre Ugleunger og hinanden.

Vi sælger aktiverne, da Ugleunger er i et personligt ejet selskab.

SEO:
Vi har formået at skabe en meget attraktiv SEO (ikke-betalt-placering) på Google, som konkurrerer med store webshops/forretninger. Der er investeret i SEO arbejde gennem årene.

Økonomiske nøgletal

Som ny ejer kan nye og andre initiativer, gavne overskuddet endnu mere positivt.

Vi har prioriteret optimering af shoppen, samt vækst hvorfor overskud ikke har været fokus. Dog vil konkret budget for 2024 vise overskud i det uddybende materiale der kan sendes og forventet underskud forklares.

Omsætning 2023 = 4,85 mio.
Budgetteret 2024: 4,85 mio.

Driftresultat:
Forventning 2023 = -171.000,-
Budgetteret 2024: 160.000,-

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Vi samarbejder med én leverandør, hvor vi kan indkøbe mærkerne Joha, Katvig og Say So, som sælges. Det giver os en Niche webshop, hvor vi løbende kan købe lagerførende produkter løbende og holde et kæmpe udvalg overfor vores kunder på en attraktiv aftale.

Både Joha og Katvig laver primært babytøj og børnetøj. Joha har dog også et stort udvalg til voksne med uld, uld-silke og bambustøj. Blødt og lækkert. Vi oplever stigende interesse i voksentøj også.

Markedsføringskanaler

Primært gennem Google Ads, SEO, email og sociale medier.
Bureau bruges til Google Ads, men resten har vi selv stået for.

Vi har investeret meget i SEO placeringer gennem Linkbuilding og tekstforfatning på vigtige kategorisider gennem årene, samt lidt guides på vores Blog.

Vi har vigtige #1 og #2 placeringer på populære søgninger hvor "Brand" - "brand+style" og "babytøj" indgår.

Sociale medier, men her ligger et virkelig stort potentiale med struktureret endnu mere personlig tilgang og eksekvering.

Nyhedsbreve, hvor der også ligger meget stort potentiale med struktureret tilgang og eksekvering.
Idag drivers nyhedsbrevene primært af Clerk AI (Automatiske udsendelser baseret på købsadfærd)

Fakta og følgere DK:
Nyhedsbrevsmodtagere = 10.500
Facebook følgere = 7700
Instagram følgere = 5.800
Trustpilot anmeldelser = 1192
Facebook anmeldelser = 48

Fakta og følgere NO: (Ikke været i fokus, så der må forventes at kickstartes lidt her)
Nyhedsbrevsmodtagere = 2.000
Facebook følgere = 1.300
Instagram følgere = 400

Omkostninger

Omkostninger for budget 2024:
Indkøb hos leverandør: 2,6 mio.

Variable omkostninger til fragt, ordreforsendelses-udgifter = DKK 775.000

Annonceomkostninger: DKK 1,03 mio (Her kan du virkelige gøre en forskel)


Derudover er der indlagt omkostninger til Clerk, Profitmetrics, datafeedwatch, Sleeknote, Revisor, Norsk Bogføring, Hosting, Magento opdateringsaftale, konsulent Google Ads og diverse = DKK 285.000

Tilbage forventeligt = DKK 160.000,-

Faste omkostninger ligger idag på DKK 15.000,- pr. måned for de produkter vi har tilknyttet. Dette kan naturligvis udskiftes/ændres, men der er tale om:
Dedikeret hosting, Adwords konsulent, Clerk, Profitmetrics, Datafeedwatch og Sleeknote og Magento opdateringsaftale.

Shopsystem

Virksomhedens historie

Vejen og tilblivelsen af ugleunger:
Vi startede op med at købe en anden webshop i efteråret 2013, der hed karmakonfetti. Det var et sødt par, som drev shoppen. Vi besluttede os for at købe og regnede med, vi kunne bruge hele shopsystemet og drive den videre - måske bare under et andet navn – MEN VI TOG FEJL og hvad gør man så? :) – Vi har en webshop og en masse varer liggende, men kan ikke komme nogle vegne...

Fundamentet og ideen til Ugleunger opstod og vi startede helt forfra med opbygning fra bunden.

Vi ville tilbyde andre forældre god kvalitet af babytøj med en familiær og personlig tilgang og sublim kundeservice
- det var starten på Ugleunger. Joha var vores første mærke.

Vi har selv pakket ordrer med vores børn liggende ved siden af i autostol :)

Vi kigger tilbage med Ugleunger i 10 år med stolthed og mange følelser, men som vi også er klar til at give videre til ny ejer.

Der er meget at bygge videre på og et solidt fundament er skabt.

Du kan fortsætte driften af ugleunger med job ved siden af, eller du kan investere endnu mere tid på kanaler der kun tager din egen tid, men som kan gave eventuel egen løn hurtigt.

Kan du opstarte shops i andre lande ligger dette naturligvis også som en vækstmulighed.

Markedet

Babytøj og Børnetøj er der altid brug for i de danske familier og det vil der altid være fremover.
For os har det virket med jordnær tilgang og en udpræget god service og hjælp. Det samt vores unikke udvalg har gjort vi har skabt en plads i markedet der tæller 10 år nu.

Svagheder/udfordringer

Uudnyttet potentiale med UGLEUNGER:

- Styrkelse og større engagement på de sociale medier. Mødre-segmentet vil meget gerne interagere og der ligger klart meget større potentiale i stringent og struktureret organiske opslag og konkurrencer der skal give flere følgere.

- LIVE-shopping er meget oppe nu og vil også kunne styrke engagementet til Brandet Ugleunger.

- Større fokus på influencer samarbejde med mødre der har babyer.

- Endnu mere videoproduktion (Virker godt på SoMe for andre webshops)

- Fast og konsekvent nyhedsbrev - måske dagens style, tilbud eller ugens sæt.

- Samarbejde med mødregrupper, babypakker på abonnement og andet.

- Måske kan indtænkes en abonnements-løsning med fast månedlig levering.

Stærke sider

Personlig og jordnær tilgang til kundeservice.
- 10 år på markedet og stort brand kendskab
- Få mærker men kæmpe stort udvalg.
- Det kombineret med de uudnyttet muligheder kan rykke det langt mere.
- Mulighederne for at åbne i flere lande ligger også ligefor og shoppens backend kan sagtens adminstrere dette.
- Vigtige SEO placeringer på attraktive placeringer.
- Engagerede nyhedsbrevs modtagere der gerne vil handle.
- Kunderne kommer igen og handler.
- Når tidligere kunder skal handle Joha og Katvig igen, så ved de, hvor de kan komme tilbage og få det bedste udvalg.
- Niche webshop med fokus på få mærker, stort udvalg med attraktive muligheder.
- Fremtidsikret platform på nyeste realse der ikke behøves at blive opdateret eller forbedret som vi har brugt mange penge på :)

Strategi

Fokus for Ugleunger i 2024 ligger i Danmark, hvor der fokuseres på Paid fortsat.
Struktureret indsatser gennem affiliates, som har vist sig at virke ret godt med den rette kommission.

Mere Automatisering af nyhedsbreve gennem AI.

Vores situation privat har ændret sig, så vi ønsker at sælge Ugleunger efter over 10 år.

Overtagelse kan ske hurtigt.

Vision

Ugleunger står på et stærkt fundament til fremtiden. Platformen er opgraderet til en fremtidssikret Magento 2 løsning. Flere nye lande kan kobles på, såfremt det bliver en del af strategien for ny ejer.

Der kan aktiveres automatiske oversættelser baseret på Google API, samt Content Creation med ChatGPT AI.

Vi har testet meget på annonce-siden, som har ført til en mere klar plan og kendskab til hvor kræfterne skal lægges. Dette fokus holdes fremover, så du vil overtage en shop med omsætning fra første dag og et stort kendskab til brandet.

Der kan gøres meget mere selv på SoMe og gennem personlinge nyhedsbreve for, at sætte endnu større præg på positivt overskud i kombination med det fundament man overtager.

Ideel køber

Ideel køber kan med fordel være meget aktiv på de sociale medier og have kendskab til, hvordan man engagerer sine følgere endnu mere.

Har du måske en butik eller webshop i forvejen, så kunne det også være et supplement til eksisterende forretning.

Elsker du babyer og børnetøj kan det også være en fordel :)

Det kan være en med kendskab til, hvordan man eventuelt starter nye lande op.

Uanset hvad, så tror vi på at kundeservice skal holdes på et højt niveau - det har virket for os.

Opstartshjælp

Oplæring finder naturligvis sted og omfanget finder vi ud af i fælleskab i den kommende dialog. Det er som udgangspunkt en del af købesummen.
Shoppen er super nem at håndtere og drifte og vi har formået at kunne dette ved siden af vores jobs.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3509

Sælger kontaktet:
14

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
36934

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
09-02-2024
Udbudspris 295.000 DKK