Speedhobby.dk | Webshop med over 100% årlig vækst
Speedhobby.dk forhandler fjernstyrede bil og tilbehørsprodukter af god kvalitet, via en kombineret webshop med fysisk butik. Virksomheden har utroligt stor vækst indenfor meget et attraktivt produktområde og med et købestærkt kundesegment. Butikken har rigtigt mange faste kunder, og hele 10% af kunderne handler mindst én gang om måneden.
Butikken består lige nu af både en fysisk butik og webshoppen. Det er muligt at overtage butik, inventar og varelager også, dog for merpris. Butikken har i øjeblikket åbent mandag og onsdag fra 15 - 17, så det er ikke super tidskrævende.
Nøgletal:
- Gns ordreværdi: 800 kr
- 10% af kunderne køber igen indenfor 30 dage
- Mindst 35% af kunder kommer igen
- Returrate tæt på 0%
Hjemmesiden er SEO optimeret, herunder også teknisk, og der medfølger en god Google Ads konto og et email setup med rigtig mange subscribere. Tracking er sat op Server Side og der medfølger en virkelig god Klaviyo konto.
Økonomiske nøgletal
Omsætning, 2023: 1,65 mio eks. moms
Omsætning for i år, forventet: 2,25+ mio (konservativt estimat - tidligere år har væksten været omkring 100%.
Overskud, estimat: 100.000 kr
Dækningsbidrag: 20-50%
Vi har investeret tungt i opstart af butikken, men især markedsføring (Google Ads og SEO) og opbygning varelager. Da virksomheden kun er 3 år gammel har det ikke nået at tjene sig ind endnu, så der har ikke været noget overskud i butikken.
Produktet
Speedhobby forhandler fjernstyrede biler, fjernstyrede både samt tilbehørsprodukter af høj kvalitet. Alle bilerne kan repareres og der er et stort marked for reservedele, ekstra batterier og opgraderingsdele til bilerne. Produkterne forhandles primært via webshoppen, men en hel del kommer også fysisk i butikken.
Produkterne er produceret af store brands indenfor området, eksempelvis Traxxas, Tamiya, HPI Racing, Hobbywing og mange flere. Produkterne i butikken består naturligvis af selve bilerne og bådene, men det er især tilbehørsprodukter som reservedele, batterier, tuningsdele, maling osv der får kunderne til at komme igen og igen. Butikken har omkring 2500 vare numre i sortimentet, fra omkring 12 forskellige brands, hvoraf de fleste dog er mindre tilbehørs brands med 10-25 vare numre.
Der er rig mulighed for at tage endnu flere brands og produktkategorier ind, og dermed højt vækste omsætningen yderligere.
Der er forhandlet fordelagtige rabatter og betalingsbetingelser med leverandører.
Markedsføringskanaler
Den vigtigste kilde til omsætning er Google Ads. Tracking er sat op Server-side via Stape. Vi er desuden OK positioneret på SEO, med 180 søgeord i top 3 placeringer.
Vi har et godt automatiseret email flow sat op i Klaviyo, som sender både Abandon Cart samt emails specifikt til kunden efter vedkommende har handlet.
Butikken er til stede på både Facebook og Instagram, men der er stadig et meget stort uudnyttet potentiale på Social.
Omkostninger
De primære omkostninger er naturligvis vareindkøb, men der er også blevet investeret massivt i markedsføring, især Google Ads, køb af links til SEO osv. Der er desuden købt en hele del inventar til butikken, samt naturligvis også husleje på butikkens lokaler. Vi har tidligere brugt over 25.000 på Google Ads for at få en masse nye kunder ind, men de sidste par måneder har fokus været på øget rentabilitet.
Husleje: 9500 inkl forbrug
Shopsystem
Aktiver
Det største aktiv i butikken udgøres af varelageret som er på omkring 100.000 kr.
Alt inventar i butikken er købt og betalt, hvilket inkluderer reoler til produkter, desk, podier, samt kontorartiker som hæve/sænkebord, printer osv.
Virksomhedens historie
Sitet gik live i april 2021. Tanken bag var at konkurrenterne er relativt dårlige på digital markedsføring, og at det er et utroligt attraktivt produktområde, grundet den høje gns. købsværdi, og den meget høje CLTV.
Virksomheden omsatte for 400.000 i år 1, og er vokset med lidt over 100% om året siden.
Den fysiske butik åbnede sommeren 2023, men kan sagtens undværes i butikkens drift og vækst.
Der er desuden et virkelig stort potentiale for at udvide til andre, relaterede produktsegmenter (droner, fjernstyrede fly, modeltog osv). Desuden er der et meget stort potentiale for private-label produkter - kunderne går meget op i hvilket mærke bilen har, men køber gerne private label batterier, opgraderingsdele og tilbehør.
Markedet
Markedet er domineret af 2-3 større spillere, hvoraf langt de fleste ikke er vanvittigt gode til digital markedsføring.
Strategi
Målet er langsigtet at opbygge en stor spiller indenfor teknisk hobby, som fjernstyrede biler, droner, fjernstyrede fly, modeltog, modelbiler osv. Der er ikke en stor spiller i Europa som dominere, og de er alle fokuseret på et enkelt eller meget få produktkategorier.
Opstartshjælp
Oplæring og overdragelsesperiode er inkluderet i købeprisen. Vi yder en grundig uddannelse i systemer og produkter, og vil også stå til rådighed i en periode efter salget er gået igennem.
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler