Bliv ejer af dit eget danske møbelbrand
Du køber et dansk designbrand, hvor det gennemsnitlige salg ligger på +20.000 kr. (ex. moms) med en avance på 70% pr. bord.
Virksomheden har en webshop og aktive salgskanaler, og medarbejderne er helt selvkørende. Vi råder over faciliteter kan håndtere den nuværende produktion, men der er absolut mulighed for at nye og spændende produkter, som kan tilføjes til porteføljen. Det er en virksomhed, der kræver minimalt arbejde fra den passive ejer - alternativt en ejer, der ønsker at indgå i produktionen med lidt oplæring.
Økonomiske nøgletal
Sidste 6 mdr. har NorthWood produceret >50 borde som har generet værdi for > 1 mio. kr. ex. moms (dvs. 165.000 kr./mdr.).
Ønsker man ikke selv at indgå i produktionen er der lønudgifter på 25 - 30.000 kr. til den nuværende selvkørende møbelsnedker (som ønsker at fortsætte i jobbet).
Overskud på >60.000 kr./mdr.
* Alle tal, tegninger og leverandørkontakter mv. er gennemarbejdede, og findes i en veldokumenteret forretningsplan, som gør due diligence let at tilgå.
Produktet
Produktet er runde sildebensborde, som produceres fra vores værksted i Søborg. Bordene er populære, og er det oplagte samlingspunkt for familien i hverdagen. Og når der inviteres gæster giver tillægsplader plads til at alle samles.
Vores USP er, at tillægspladen har "usynlige" samlinger, hvorfor vores borde bevarer æstetikken og fremstår som helstøbte - både med- og uden tillægsplader.
NorthWood producerer tailor-made i størrelse, form og farve efter kundens ønsker.
Virksomheden har en webshop og aktive salgskanaler, og medarbejderne er helt selvkørende. Vi råder over faciliteter kan håndtere den nuværende produktion, men der er absolut mulighed for at nye produkter, som kan tilføjes til porteføljen. Det er en virksomhed, der kræver minimalt arbejde fra den passive ejer - alternativt en ejer, der ønsker at indgå i produktionen med lidt oplæring.
Dette følger med i handlen:
Et praktisk indrettet værksted i industriområde i Søborg. I samme område findes også en del af leverandørerne, hvilket giver store fordele for produktionen.
En eksklusiv aftale med en grossist inden for boligindretning og interiør, hvor NorthWood har adgang til eksponering i flere af deres fysiske butikker: Glostrup, (kommende også centralt i Jylland) i deres B2B-afdeling samt deres B2C Flagshipstore i en sidegade til Strøget i indre København. Helt unikt for et snedkerbrand, og noget der adskiller os radikalt fra vores konkurrenter på markedet, der kun sælger via en webshop. Da en del af vores kunder ønsker at se det færdige produkt, inden de foretager et køb.
Gennemarbejdet webshop, med flotte produktbilleder og et stilrent design, som skaber troværdighed og signalerer professionalisme. Webshoppen er bygget i Wordpress/ Elementor og WooCommerce som e-commerce platform. og intergration med e-conomic.
Shoppen er fuldt integreret med SparXpres, som tilbyder delbetaling/afdragsordning. Hvad er attraktivt for en del af NorthWoods segment.
Instagram profil med >1500 følgere, og en Facebook side med næsten 900 følgere.
Pinterest business hub profil med omkring 75.000 views/mdr., og en gennemsnitlig CPM på under 8 kr.
Meta business Suite med historik over foreløbige kampagner. Fine benchmarks, og en gennemsnitlig pris på 1.09 kr pr visning af landing page.
Google analytics med fuld historik samt opsætning og monitorering på Hotjar til heat mapping af bruger sessions.
Intereget CRM-system med Monday.com hvorfra salg fra shoppen automatisk overføres til produktionen. Det giver et realtime overblik over hvert enkelt bord i produktionen uden at man har behov for at befinde sig på værkstedet.
Leverandør, forhandler og fragtaftaler, regnskabsfunktion mv.
Virksomheden kan flyttes til anden lokation hvis ønskes.
Markedsføringskanaler
Vores kunder finder os primært gennem vores sociale kanaler - Pinterest, FB og Instagram.
En eksklusiv aftale med en grossist inden for boligindretning og interiør, hvor NorthWood har adgang til eksponering i flere af deres fysiske butikker: Glostrup, (kommende også centralt i Jylland) i deres B2B-afdeling samt deres B2C Flagshipstore i en sidegade til Strøget i indre København. Er helt unik for et snedkerbrand, og adskiller os radikalt fra vores konkurrenter på markedet, der kun sælger via en webshop. Da en del af vores kunder ønsker at se det færdige produkt, inden de foretager et køb.
Omkostninger
Faste mdr. udgifter til produktionen:
Husleje 15.500 kr.
Variable udgifter (strøm/transport/div) 10-20.000 kr.
Materialeudgifter 21% af bordets salgspris
Shopsystem
Aktiver
Et velindrettet værksted, i et industriområde i Søborg. I samme område findes også en del af leverandørerne, hvilket giver store fordele for produktionen.
Virksomheden har en webshop og aktive salgskanaler, og medarbejderne er helt selvkørende. Vi råder over faciliteter kan håndtere den nuværende produktion, men der er absolut mulighed for at nye produkter, som kan tilføjes til porteføljen. Det er en virksomhed, der kræver minimalt arbejde fra den passive ejer - alternativt en ejer, der ønsker at indgå i produktionen med lidt oplæring.
Virksomhedens historie
Vi har købt designet for under et år siden, og har siden etableret en selvkørende virksomhed, med et stort potentiale. Vi ønsker at afhænde virksomheden, da vi har behov for at fokusere på andre aktiviteter. Men vi vurderer, at den kommende fase er mere operationel. da de fleste af udfordringerne ved etableringen er afviklet.
Den optimale ejer deltager aktivt i selskabets drift . De nuværende ejere er 1) et digitalt reklamebureau, som har taget sig af brandingen samt 2) iværksætter, som etablerer virksomheder for at sælge videre til personer, som selv ønsker at tage aktivt del i driften.
Markedet
NorthWood er positioneret mellem Ilva og etablerede snedkerbrands. Vores kunder vælger os, da de ønsker at skille sig ud ved at købe et unikt og personligt produceret snedkerbord efter mål, men ikke ønsker at betale over 40.000 kr. for et tilsvarende produkt fra de etablerede snedkerier eller nyklassiske møbelmærker.
Vores målgruppe er primært middelklassen og lige over middelklassen, mens de etablerede snedkerbrands primært konkurrerer om den øvre middelklasse. Med andre ord er vores hjemmemarked stort.
Kunderne køber ind på idéen om det runde bord, hvor den gode samtale opstår, og som har mulighed for at rumme alle, når der er fest. Sildebensmønsteret er en klassiker, der repræsenterer en stil, der aldrig rigtig går af mode.
Ideel køber
Den rigtige profil, kan være en kreativ iværksætter som kan se mulighederne i at opdyrke det uudnyttede potentiale, både nationalt, men også i Nordtyskland og Sydsverige. Eller en håndværker som selv ønsker at producere, men vil overlade markedsføringen til eksterne.
Det er ikke afgørende, om man kommer fra branchen. Det vigtigste er, at man forstår at drive forretning. Kan du forestille dig at være afsender på et håndlavet kvalitetsprodukt og kommunikere effektivt med kunderne? Her har du muligheden for at overtage en selvkørende virksomhed med eksisterende produktion og en ordrebog. Så uanset om du er håndværker, SoMe-personlighed eller noget derimellem, har du mulighed for at springe opstarts fasen over, og etablere dig som møbelproducent med egen produktion.
Opstartshjælp
* Sælgeren yder den nødvendige hjælp i forbindelse med overtagelsen af virksomheden.
** Betalingsbetingelser kan forhandles og overdragelsestidspunktet kan aftales ift. hvad der er optimalt for køberen.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler