Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 300.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Sjældent udbudt smykke webshop - Omsætning på 2.4 mio kr. i 2022

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
Proof of concept med 2.4 mio i oms. 2022


Det er med stor sorg at vi må sælge vores virksomhed som er i rivende udvikling(i 2022 så vi +45%). Det sidste år har vi brugt alle vores kræfter og ressoucer på at bygge et skalerbart fundament for vores smykkebrand arhms. Det har omfattet tunge investeringer i SEO, ny hjemmeside, email marketing og ikke mindst i den digitale kunderejse.

Sidste år landede vi på 2,4 mio. i oms. (+45% vs. året før). Vi startede virksomheden som kærestepar og selvom det har været en fantastisk rejse, må vi sande at det er for hårdt for vores forhold. Vi brænder for det vi har skabt, men da kæreligheden altid vil være vigtigst, har du nu mulighed for at overtage arhms og den tilhørende webshop. Vi leder efter den/de næste ejere, og da projekt arhms står vores hjerte nært, er det vigtigt at vi finder den rigtige. Er det dig?

Lidt blandet om forretningen:
- Vi sænkede i 2022 Google Ads CAC fra 405 kr. til 80 kr.
- Gode resultater med vores annoncering på SOME(ROAS 8-16 på flere af vores kampagner).
- Nyt website i november som er optimeret mod COV og AOV.
- Vi havde +207K besøgende på vores website i 2022.
- Vores produkter har en dækningsgrad på 65-70%
- Vi har investeret kraftigt i SEO(vi ligger bl.a. #4 på perlehalskæder og har tidligere ligget nummer 1)
- Vores email marketing fundament er også på plads med kampagne mails og automatiske flows
- Vi bruger små og store influencerere
- 15,4K følgere på Instagram
- 15K aktive modtagere af nyhedbrevet
- 4.8 På Trustpilot(262 anmeldelser)
- Webshoppen er connected til Profitmetrics.io(brugt som styrings redskab til kampagner og optimering af POAS gennem Google Ads)

Specifikt på webshoppen 2022:
Besøgende: 207K (+22%)
Konverteringsrate: 2,7% (+36%)
Gns. ordreværdi 335 kr (-6%)
Antal ordrer: 6K (+63%)

Email specifikt:
Omsætning: 406K (+39%)
Attribueret til kampagne mails: 246K (+57%)
Attribueret til flows (automatiske mails): 160K (+33%)
Email subscribers: 12K 2022 (+45%)

*Alle tal er 2022 vs året før

For 300.000 kr får du bla.:
- Varelager til en værdi af 55.000 kr
- Ny hjemmeside optimeret mod konvertering og gennemsnitlig ordreværdi
- 15,4K følgere på Instagram
- 15K aktive modtagere på nyhedsbrev listen
- Et fuldt funktionelt set-up som du enten kan køre videre eller optimere og scale
- Masser af data fra annoncekonti(FB, IG, Snapchat og Tiktok) som I kan bruge som et fantastisk afsæt til at lave endnu bedre annoncer i fremtiden.
... og meget meget mere

Økonomiske nøgletal

Tal for 2022/2023 (regnskabsår 1/4 2022 - 31/3 2023)
- Nettoomsætning: 1.900.217,00 kr.
- Afkastningsgrad: 45%
- Overskudsgrad: 7%
- Dækningsgrad: 73%

Regnskab

  • Omsætning:1.900.217 DKK
  • Ebitda: 166.290 DKK
  • Resultat før skat: 151.436 DKK
  • Balancesum: 346.876 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

arhms sælger smykker i forskellige materialer, og vores katalog omfatter i øjeblikket smykker i stål(vandfaste), smykker i 925 sterling sølv og ikke mindst perlesmykker.
Smykkerne er tidsløse og passer både til hverdag og fest. De er feminine i udtrykket og kan mixes og matches på kryds og tværs.

Markedsføringskanaler

I slutningen af 2022 lancerede vi en sprit ny hjemmeside som er optimeret mod konvertering og AOV(gennemsnitlig ordreværdi) til en værdi af ca 140.000 kr.

De primære markedsføringskanaler er følgende:
- Influencer marketing (udgør den primære trafikkilde til webshoppen)
- Paid social (annoncering på sociale medier)
- FB, IG, Snapchat, Pinterest og Tiktok(På seneste kampagne leverede vi en roas på 19 på Tiktok)
- Paid search (annoncering på Google)
- Affiliate (Ønskeskyen, Partner Ads og Make Influence)
- SEO
- Email marketing

Omkostninger

Der er en simpel omkostnings struktur knyttet til virksomheden. Det er primært en række platforme og programmer herunder Shopify(webshop), E-conomic(økonomi), betalingsløsninger og platforme som Cookiebot, Shipmondo og Profitmetrics.io der udgør de faste.

Der er ligger også en aftale med et bureau som står for Google og SOME annoncering, men den er opsagt med forbehold for at du som ny ejer ønsker at forsætte med den. Aftalen står i 7.149,00 kr. ex moms pr. måned, og de leverer gode resultater på både Google og SOME. Det er vores klare anbefaling at forsætte med den, med mindre du i forvejen er knyttet til et andet bureau eller har indgående kendskab til annoncering.

Aktiver

Der følger ikke andet inventar med i salget af virksomheden end varelager samt nogle enkelte reoler som varerne står på. Dog er der et mindre parti labels, kort, forsendelsesemballage og en labelprinter inkluderet i prisen.

Vi har drevet firmaet fra væres hjem, hvorfor vi har haft mulighed for at undgå at erhverve os specielt meget inventar.

Varelager på 55.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

I 2020 da corona lukkede landet ned blev Maja hjemsendt fra hendes arbejde som tandplejer. Det efterlod hende med en del tid på hånden, og da hun er meget kreativt anlagt, så begyndte hun at lave perlearmbånd. Dem delte hun med sine følgere, og til hendes store forbavselse var der flere følgere som var interesseret i at købe dem.
I løbet af kort tid sad hun dag ud og dag ind og lavede perlearmbånd, og her kom hendes kæreste ind i billedet. Han hjalp hende med at lave en hjemmeside så salget kunne øges og processer automatiseres.

Efterspørgslen steg kraftigt og det blev svært at følge med. Når man laver et armbånd eller en halskæde, som består af 5-8 delkomponenter, så er der meget der skal lagerføres hvis man har 20 styles, og desuden tog det 20-30 min at producere et smykke.

Det var ikke skalerbart, så Maja begyndte at designe smykker selv, og efterfølgende blev der fundet leverandører i asien som kunne producere og levere.

Siden da er der sket meget. Brandet er blevet redesignet med fokus på logo, farvekoder og fonte, så der er en rød tråd i hele den visuelle identitet - også på tværs at platforme. Der er blevet testet på utallige kampagner og på hvad der virker. Den nye hjemmeside blev lanceret tilbage i november, og siden da har fokus været på at arbejde med den digitale kunderejse, hvor målet har været at få de forskellige marketing kanaler til at spille sammen så optimalt som muligt.

Der er ikke blevet trukket løn ud da fokus har været på at reinvestere så meget som muligt i virksomheden. Det er gjort for at bygge det bedste fundament muligt for fremtidig skalering og vækst.

Markedet

Markedet for smykker er fragmenteret og det består af mange små og store spillere. Vi oplever dog at det er nemt at sælge, og i sær at sælge gentagne gange til de samme kunder. Der er et stort potentiale i forretningen og markedet, som også kan ses på de udviklingen i antal besøgende til siden, email marketing mm som er oplyst her i annoncen.

Svagheder/udfordringer

Vi har ikke været gode nok til at samle vores indkøb af varer hos de rigtige leverandører. Vi har både haft alt for mange og nogen som ikke har leveret gode nok varer.
Der ligger et kæmpe uforløst potentiale i at samle alt vareindkøb hos en eller meget få leverandører, da man herved ville kunne opnå store rabatter som kan ses direkte på bundlinjen. Står du med gode forbindelser i f.eks. asien, så er det her en oplagt case for dig hvor der virkelig kan optimeres.

Stærke sider

Vi har fået bygget et stærkt brand med masser af kendskab. arhms kommer med en flot ny hjemmeside og en skarp visuel identitet. Der ligger et utroligt stærkt fundament klar markedsføringsmæssigt med masser af gode initiativer og ting at bygge videre på. Vi har haft en meget data drevet og økonomisk tilgang til alle beslutninger der er taget.

Strategi

Vi har arbejdet ud fra at omsætningen er et resultat af konverteringsraten, den gennemsnitlige ordre værdi og antal besøgende på siden. Det er de tre parametre som vi har arbejdet med at booste, som ultimativt betyder at omsætningen øges.

Ideel køber

Den ideelle køber er en som har tidligere erfaring med at drive webshop, eller som allerede har et setup hvor vedkommende kan passe arhms ind(lager, aftaler med bureauer eller lign.)
Casen her kører allerede og der er proof of concept. Med de rigtige markedsføringsmuskler ligger der et meget stort potentiale her.

Opstartshjælp

Ingen af de nuværende ejere følger med i salget. Vi kommer altså ikke til at fortsætte som en del af driften, og som udgangspunkt er det køber som vil drive det videre efter overtagelses dato. Det skal dog siges at vi er interesseret i at arhms lever videre, og derfor er der en grundig hand-over inkluderet i prisen. Vi er også til rådighed efter overtagelse i tilfælde af at der måtte være spørgsmål. De præcise detaljer om hvor meget og hvor lidt kan vi drøfte når der er etableret kontakt.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2833

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
36258

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
29-08-2023
Udbudspris 300.000 DKK