Ure – webshop med kendte mærkevare-brands - Omsætningen (2022) inkl. moms: 170.000 kr.
Armbåndsure – webshop med kendte mærkevare-brands
Etableret e-mærket webshop med 5*stjernede anmeldelser på Trustpilot sælges. Shoppen er startet i 2016 på hobbybasis, den er fuldt opsat og kan køres videre dagen efter overtagelse. Shoppen sælger mærkevare armbåndsure til det danske marked. Shoppen kører hos DanDomain, et dansk og særdeles brugervenligt system med mange design muligheder og nemt at gå til.
Web-shoppen er til stede på både Facebook og Instagram med følgere, så hvis køber har bare lidt flair for markedsføring på de sociale medier, så kan der hentes rigtig meget her, for det er i høj grad blevet forsømt. Hvis du samtidig ved noget om markedsføring via Google og SoMe kanaler, så er der rigtig gode muligheder for at skabe en god omsætning.
Shoppen er e-mærket, der giver brugeren garanti for sikker e-handel.
Når du køber Uregiganten får du:
• en velfungerende kørende webshop
• en Webshop, der kører på DanDomain – en dansk velfungerende Backend
• et unikt shop-navn / brand
• 5 stjerner på Trustpilot (136 anmeldelser)
• Ca. 600 abonnenter på Nyhedsbreve
• Følgere på Faccebook og Instagram
• e-mærket shop (certificering)
• aftaler med ViaBill og AnyDay
• muligheden for at køre videre dagen efter overtagelsen
Økonomiske nøgletal
Shoppen er kørt på hobby-basis og omsætningen sidste år (2022) inkl. moms lå på ca. kr. 170.000 fordelt på ca. 325 ordrer.
Shoppen har i 2022 haft ca. 13.000 besøgende (jf. Google).
Produktet
Shoppen sælger ure til konkurrencedygtige priser. Det drejer sig om ure fra kendte og populære mærkevareleverandører som f.eks. Skagen, Fossil, Emporio Armani, Michael Kors, Tommy Hilfiger, Ferrari, Casio, Nautica og Pilgrim. Desuden danske designerure - Copenhagen Watches, Chris Copenhagen, Mermaid Stories og GarMa Watches. Desuden sælges nogle knap så kendte, men billige mærker som Curren, Skone og EYKI samt børne- og vækkeure.
Shoppen modtager alle gængse kreditkort, MobilePay, ApplePay, Paypal og bankoverførsel. Desuden er der aftaler med ViaBill og Anyday.
Markedsføringskanaler
Shoppen er en 24/7 online web-shop og præsenteres således:
SoMe:
Shoppen er på både Facebook og Instagram.
https://da-dk.facebook.com/uregiganten/
https://www.instagram.com/uregiganten.dk/?hl=da
Nyhedsbreve:
MailChimp anvendes til nyhedsbreve, og her er der ca. 600 abonnenter.
Affiliate:
E-mærket og Pricerunner anvendes som supplerende salgskanaler. Desuden også ViaBill og AnyDay.
TrustPilot:
I skrivende stund er der 136 anmeldelser – 5 stjerner (4,9) Se her.
https://dk.trustpilot.com/review/uregiganten.dk?utm_medium=trustbox&utm_source=MicroReviewCount
Omkostninger
Omkostningerne til Dandomain ”Webshop Classic Pro” inkl. diverse ekstra funktioner udgør pr. måned kr. 499. Dette er forudbetalt til 31. juni 2024.
Det inkluderer følgende moduler: Mailchimp, Shop modul - Import/eksport, Shipmondo (pakkelabels/forsendelse/GLS), Webshop Pro Betalingssystem, MobilePay, PayPal, SSL,
Desuden er der en Abonnements-/transaktionsafgift til Nets.
Omkostningerne for Domænet uregiganten.dk udgør årligt kr. 109,00 og er forudbetalt frem til den 31, december 2024.
Aktiver
Varelageret er på ca. kr. 30.000 excl. moms. Varelageret. indgår i den samlede handel.
Inkluderet er et medfølgende lager af diverse emballage, ur-batterier og urmagerværktøj (light).
Domænet: uregiganten.dk er naturligvis en ikke uvæsentlig del af aktiverne.
Leverandører: Shoppen har forhandlerstatus på nogle af produkterne; men de fleste af mærkevareprodukterne købes hos den største ur-grossist i Tyskland, samt hos en italiensk grossist. De asiatiske ure købes direkte hos producenterne ofte via Alibaba.
Virksomhedens historie
Shoppen er udelukkende kørt på fritids-/hobby-basis
Siden 2016 har sælger drevet denne web-shop på fritids-/hobby-basis; men nu har sælger (for længe siden) passeret pensionsalderen og føler, at det er på tide at kaste sig over andre mere rekreative aktiviteter 😊
Sælger købte shoppen fra en studerende, der tjente lidt penge ved at sælge ure. Det var primært asiatiske ure med en meget beskeden omsætning. Sælger har igennem tiden udvidet sortimentet og har nu som nævnt flere mærkevarebrands og designerure i sortimentet. Der er samtidig løbende investeret i SEO og Google ADS med hjælp fra marketingbureau.
Svagheder/udfordringer
En køber med flair for udnyttelse af Google, Facebook, Instagram og andre sociale medier vil have en god mulighed for en forbedret udbredelse på markedet. Den del har absolut været virksomhedens svage punkt, og her er der store og gode udviklingsmuligheder.
Stærke sider
Uregiganten har i konkurencen slået på at have nogle af markedets laveste priser, hurtig levering (dag-til-dag), nem returpolitik og så et meget højt serviceniveau. Dette går også igen i bedømmelserne og de 5 stjerner på Trustpilot.
Ideel køber
Den ideelle køber har et købmandstalent med tæft for markedsføring i et konkurrencepræget marked. Hvis han/hun samtidig kan varetage SEO og Google udfordringer, og ved hvordan man designer nogle iøjnefaldende bannere og opslag på Facebook og Instagram og øvrige SoMe platforme, så er der ikke tvivl om, at det er en ideel kombination. Der er desuden områder, der ikke er opdyrket endnu, som f.eks. TikTok, Influencers, affiliates mm.
Opstartshjælp
Køberen af shoppen kan regne med den opstartshjælp, der måtte være nødvendigt pr. mail eller telefon, og bor vedkommende i Aarhus og omegn, så kan det også være on-location. Det koster selvfølgelig ikke noget.
Få hjælp af en virksomhedsmægler