Etableret webshop med salg af eksklusive uldplaider | God organisk trafik
Webshop med salg af højmarginale produkter i en niche, som er i positiv udvikling.
Det naturlige næste skridt vil være at udvide sortimentet med billigere produkter, da vi hidtil udelukkende har fokuseret high-end i markedet.
Der er investeret i linkbuilding og indhold, så shoppen rangerer i top på relevante keywords med god vækst i organisk trafik.
Produkterne er velegnet til markedsføring på sociale platforme, så en køber med forståelse for markedsføring på sociale medier har mulighed for at øge omsætningen markant.
Økonomiske nøgletal
Vi brugte 2023 til at få en forståelse af markedet og kunne konstatere, at hovedparten af omsætningen var relateret til julesalget i nov-dec. Så 22/23 skal ses som opstart år.
Nedenfor er angivet Realiseret 2023 - alle tal er ekskl. moms.
Realiseret 2023, ekskl. moms:
= Omsætning kr. 45.000
= Dækningsbidrag kr. 24.000
- Markedsføring kr. 3.000
- Forsendelse kr. 1.200
- Platform kr. 2.900
- Indløsning kr. 1.300
= Resultat kr. 15.600
Obs: Der er endnu ikke udarbejdet regnskab for 2023
Produktet
Luxwool.dk sælger et udvalg af eksklusive brands indenfor uldplaider. Vi har plaider i alpaka, merino, casmere, recycled eller ren uld.
Konceptet ligger sig tæt op trends indenfor personligt velvære og selvforkælelse samt boligindretning og med produkterne i genbrugs uld dækker vi også et fokus på det miljømæssige aspekt, som får mere og mere fokus også i denne kategori.
Vi har for nyligt tilføjet et nyt brand i espressokopper til sortimentet for at udvide konceptet lidt i boligindretning.
USP's: Gratis levering til pakkeshop - 30 dages fortrydelsesret - Gratis retur.
Luxwool.dk er tilmeldt Miljøvenlig Pakning og vi sender alle plaider i 100% nedbrydelig plastfri emballage.
Markedsføringskanaler
I butikkens tidlige fase i 2022 investerede vi en del i linkbuilding med henblik på at styrke den organiske trafik. Så man kan argumentere for, at den egentlige værdi af Luxwool.dk er top-3 placeringer (AhRefs) på relevante keywords som: Uldplaider, uldtyper, uldallergi og relevante brands. Ifølge Google Search Console er der 1.100 månedlige besøg fra organiske søgninger !!
Vi har aktive Facebook og Instagram profiler, som dog ikke har fået den store kærlighed.
I 2022 testede vi retargeting kampagner på Facebook og Instagram, men vi er ikke lykkedes på den kanal.
Google Shopping fungerer godt, men har været pauset i 2023, men er en oplagt kanal til at pushe salget yderligere.
Google Search Ads er opsat, men har ikke prioritet
Vi kører affiliate partnerprogram via PartnerAds, hvor vi tilbyder 5% salgsprovision.
Omkostninger
Shopify abonnement og PensoPay indløsningsaftale på Visa/MasterCard og MobilePay er eneste faste omkostning, som udgør ca. kr. 300/md.. Shopify er forudbetalt for den næste 6 måneder.
De variable omkostninger til forsendelse og indløsninggebyrer udgør ca. 5,5% af omsætningen.
Shopify er fuldt integreret med Shipmondo.
Shopsystem
Aktiver
Virksomheden kan i princippet drives fra en hvilken som helst café med internet. Lagermæssigt er der p.t. udelukkende behov for 5-8 hyldemetre.
Markedet
Markedet for uldplaider er i vækst som resultat af, at forbrugerne i stigende grad har fokus på personlig velvære og 'selvforkælelse' - samtidig understøttes tendensen af fokus på boligindretning og hjemlig hygge.
Vores udgangspunkt har været et fokus på udvalgte ‘high-end’ brands med relativt højt prispunkt og høje marginaler. Prismæssigt spænder sortimentet fra kr. 585-2.495,-.
Sortimentet omfatter også plaider af genbrugs uld (recycled), da de lægger sig godt opad generelle trends i den yngre del af målgruppen.
Tager man markedet for uldplaider som helhed, så ligger den største volumen i billigere produkter - niveau kr. 300-400,-.
Markedet er domineret af et par store udbydere af boligudstyr, mens der er relativt få butikker, som udelukkende har fokus på uldplaider og kan tilbyde det brede udvalg i brands og kvaliteter.
Svagheder/udfordringer
Vi har fra start valgt udelukkende at fokusere på ‘high-end' brands, hvilket er en begrænsning for væksten, men samtidig en oplagt mulighed for at udvide sortimentet til også at omfatte billigere produkter og udnytte den organiske trafik, som vi har på shoppen.
Stærke sider
Luxwool.dk kører på en super effektiv platform, som fungerer godt SEO mæssigt, hvilket er grundlaget for, at vi relativt hurtigt har kunne opnå gode organiske placeringer på relevante keywords.
Som tidligere nævnt ligger Luxwool.dk i top-3 på de fleste relevante keywords og på en prominent 1. plads på en række long-tail søgninger.
Så du køber en toptunet platform, som er klar til skalering med udvidelse af sortimentet og højere volumen.
Vi har gode relationer til stabile leverandører.
Strategi
Styrke salget gennem tre indsatsområder:
1. Udvide sortimentet med produkter med et billigere prispunkt
2. Udnytte den store organiske søgetrafik med mere relevante produkter
3. Skabe øget synlighed gennem markedsføring på sociale platforme
Ideel køber
Den ideelle køber kan enten være:
1. En person, som gerne vil igang med en webshop og som ikke ønsker at starte helt fra scratch, her får man en etableret webshop med stærk organisk trafik, integration med Google Shopping, Facebook Ads, Shipmondo og PartnerAds, som der nemt kan bygges videre på.
2. En virksomhed, som i forvejen driver en- eller flere webshops, og som nemt vil kunne implementere Luxwool.dk og Luxwool.se i forretningen og derved få et ben mere.
Opstartshjælp
Fornøden hjælp ydes i rimeligt omfang, da vi har en interesse i at se Luxwool udfolde sit fulde potentiale.
Få hjælp af en virksomhedsmægler