Webshop (babyudstyr) til salg - Omsætning 2022 348.000. inkl. moms - brutto avance 150.000 kr

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gå til hjemmesiden Shopsystem: Woocommerce
Gem annonce
Webshop med fokus på søvn og babybæring

Går du med drømmen om at blive webshop ejer og har interesse for udstyr til de allermindste? Veletableret, køreklar webshop med salg af børneprodukter, med 5-stjernet Trustpilot (over 218 anmeldelser).

Shoppen kræver at der arbejdes meget mere målrettet med e-commerce, alt fra mail marketing til SOME.
Jeg vil også anbefale at tilføje flere produkter, såsom sutter, ammeindlæg og lign. produkter man bruger ofte. Vi lavede en kundeundersøgelse hvor dette blev nævnt som mangel/godt råd.

Alt i alt er det en super lækker webshop som er let at gå til og videreudvikle - alt forarbejdet er gjort.

Shop og varelager sælges samlet til en totalpris på 150.000 (varelager værdi 125.000)

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

Omsætning 2022 348.000. inkl. moms - overskud på 150.000 kr (der er ikke brugt penge på annoncer og markedsføring)
I 2021 var omsætningen 229.000 kr incl moms
I 2022 fik vi 797 ordrer, så i snit 66 ordre pr måned.
Omsætning i Januar 2023 er 22.573 Kr (mod 5.600 sidste år)

BEMÆRK: livrig er en del af vores B2B virksomhed, som står for 95% af omsætningen, derfor har vi ikke et separat regnskab på Livrig - og sælges derfor heller ikke med CVR - det er en overdragelse af webshop og lager.

Overskud før skat: 150.000 DKK

Produktet

Livrig forhandler kvalitetsprodukter fra anerkendte brands. Fokus er på bæreudstyr og søvn. En stor del af de brands som vi har på siden har fokus på miljøet og bæredygtighed.

Avancen er på gennemsnitlig 50 %

Eksempel:
Produkt koster 500,00 kr. hos leverandør
Til salg for 1000,00 kr. på hjemmesiden.

Markedsføringskanaler

Livrig markedsfører sig via Instagram, Facebook samt influencer marketing. Vi har desværre ikke haft tid til at fokusere på dette, og det er en skam, da vi kan se hvor meget det betyder for salget. Specielt influerer marketing. De kunder der finder os, er fra Sociale Medier samt fra vores Partner ads samarbejde.

Vi har en Facebook (1700+), Instagram (1997+) konto, som bliver brugt, men i begrænset omfang. Her er der et stort udviklingspotentiale, da vi ikke har brugt nok ressourcer på de sociale medier.

Influencer samarbejde foretager vi via make influence - https://www.makeinfluence.com/da/

Vi har også et feed til Pricerunner, men vi er aldrig, eller meget sjældent billigst på varer.

Vi har en trust pilot med 5 stjerner.

Følgende aktivitieter ville klart give skub i forretningen (vi har gjort intet af det - men vi ved vi burde ;-) de få gange hvor vi har annonceret via Some og Google har det selvføleligt givet en del):

Youtube til at få organisk trafik - kræver at man har mod på at lave videoer og bruger noget tid på at bygge det op.
Betalt annoncering via sociale medier , f.eks.Facebook & instagram.
Google annoncering.
SEO
E-Mail marketing
SMS marketing.

Webshoppen er bygget i woocommerce og er integreret til Webshippr samt e-conomics – men det kan laves om, hvis man f.eks. arbejder med andre økonomisystmer, lager eller fragtsystemer.

Omkostninger

Vi har kun annonceret via partnerads, hvilket så er en % af omsætningen. Vi har betalt 6500 i 2022
Regnskabsprogram e-conomic: 2984 kr inkl moms årlig
Hjemmeside abonnement incl mail hosting og ubegrænset support: 7000kr om året - der er ikke noget bindingsperiode på det.
Make influence ca 1500 pr mnd. Det er en platform der muliggør på en nem måde at komme i kontakt med influencers. Det kan være nemmere end selv søge efter relevante influencers på sociale medier.

Shopsystem

Aktiver

Salgsprisen inkluderer varelager for 125.000. Lageret består mest af vikler fra Fidella https://livrig.dk/?s=FIDELLA, madkasser fra Blafre, vikler Love Radius samt pusletasker fra PACAPODS, altså varer som ikke kan være med i dropshipping aftalen.

Varelager på 150.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Livrig blev oprindeligt skabt med stor kærlighed af en af vores samarbejdspartner - men stor fokus på babyudstyr. Vi købte shoppen for 4 år siden, som et ekstra ben på vores nuværende engros forretning. Vi kan dog se, at det kræver en del tid og lidenskab for sociale medier at kunne drive en B2C forretning. Jeg er er en torsk til markedsføring på sociale medier - derfor vil jeg utroligt gerne give stafetten videre, til nogen der kan give det shoppen den rigtige mængde kærlighed.

Markedet

Babybranchen er stor - der fødes 59000 børn om året - og der er fokus på kvalitet og bæredygtighed. Der er, som I alle brancher, store spillere der presser prisen. Forældre sparer dog ikke på de produkter de ved, kan give deres børn en bedre start på livet.

Svagheder/udfordringer

Udfordringen for Livrig, er mangel af tid og kompetence for SoMe.

Stærke sider

Livrig er fantastisk god til kundeservice - vi kender vores produkter rigtigt godt - og kan give vejledning til UG. Vi har en flot hjemmeside og IG profil - så alt er lige til at gå til!
Havde jeg tid til det, ville jeg klart fokusere på Tik Tok og Pinterest

Opstartshjælp

Jeg bliver ikke selv i virksomheden men jeg står meget gerne til rådighed i opstarten og tiden derefter - både på mail, tlf og fysisk.
Oplæringen vil være en del af købssummen

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2400

Sælger kontaktet:
18

Følger annoncen:
9

Annonce id-nummer:
35869

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
15-02-2023
Udbudspris 125.000 DKK