Online gaveunivers med millionomsætning - andboxstudio.com
&BOX STUDIO blev grundlagt i april 2021 med et ønske om at gøre det nemmere at give smukke, betænksomme og personlige gaver, der bringer glæde og ikke visner.
Hvorfor sælge?
Selskabet er på nuværende tidspunkt ejet af en ejerkreds på 4 personer, som også driver andre virksomheder hver for sig, hvilket desværre har medført at selskabet ikke har fået den opmærksomhed, som selskabet fortjener.
Derfor er vi på udkig efter en køber, som kan drive selskabet videre. Den ideelle køber vil have en naturlig interesse for det allerede grundlagte gaveunivers. Dette kunne fx. være en blomsterhandler, interiørbutik eller lignende, der vil have en interesse i at styrke deres online identitet. Eller en person som har ressourcerne til at drive selskabet videre med alt, hvad det kræver.
Selskabets nøgletal:
Vi har gennem tiden haft mange glade kunder og selskabet besidder stadig et stort potentiale. Dette kan blandt andet ses ved nogle ret signifikante nøgletal i et e-handelsperspektiv. Hertil kan det blandt andet nævnes at:
- Antal returneringer i selskabets levetid = 1
- Genkøbsrate = +30%
Vi har i hele selskabets levetid kun haft 1 returnering ud af +3.100 ordrer. Vi har altså kun haft glade kunder og gavemodtagere, som har været glade og tilfredse med vores produkt og service. Herudover kan det nævnes at:
- Konverteringsrate = +2,5%
- Gennemsnitsordre = kr. 425
De ovenstående tal er med til at understrege, at der er tale om en virksomhed med et stort potentiale, som med den rette ejer kan lave en rigtig fin forretning.
Hvad sælges?
Vores umiddelbare tanke er at sælge selskabets aktiver, som herefter kan blive drevet videre i et andet selskab. Dette vil være:
- Varelager (herunder produkter + kasser til en værdi af kr. 105.000)
- Shopify webshop udviklet af førende dansk bureau, Grafikr (værdi kr. 50.000)
- Sociale medie platforme såsom Instagram, Pinterest, TikTok og Facebook
- Kundekartotek
- E-mail liste med opsatte e-mail flows i Klaviyo
- Grafisk identitet med logo osv.
- Allerede produceret content (billeder, video, etc.)
- Opsatte annonce konti for Instagram, TikTok, Google, Facebook.
- Domæner for DK, EU, NO, SE, US
- Trustpilot med 4,7 i score
- Et brand bygget over næsten 2 år
Herudover står vi selvfølgelig til rådighed i den første periode med at gøre overdragelsen så smooth som mulig. Og vi vil selvfølgelig gerne hjælpe til, hvis der er eventuelle spørgsmål eller know how, som vi kan bidrage med til at gøre overdragelsesprocessen så god som mulig.
Økonomisk overblik:
Omsætning år 2021 (9 måneder) = kr. 1.148.000 inkl. moms
Omsætning år 2022 (12 måneder) = kr. 453.000 inkl. moms
Som det kan ses på omsætningstallene, så er er omsætningen desværre faldet fra 2021 til 2022. Som tidligere beskrevet er det primært fordi, at selskabet er blevet underprioriteret af andre projekter.
Omsætningen fordeler sig med 85% af salg til B2C, hvor 15% er salg til B2B. Vi har haft fuld fokus og lagt vores ressourcer på B2C, så med undtagelse af et par stykker, er vores B2B kunder kommet af sig selv. Vi ser også en del medarbejder/kollega gaver blive købt gennem shoppen, så der er et stort potentiale i det marked for kommende køber.
Lagerbeholdningen udgør både optælling af æsker, emballage og varelager. For at give et indblik i, hvordan det fordeler sig, så havde vi per 31.12.22 varer for indkøbspris kr. 35.000 ekskl. moms. Størstedelen af lagerbeholdningen gælder vores emballage og dertil gaveæsker, hvor vi har omtrent 2.800 gaveæsker på lager til en værdi af kr. 70.000 ekskl. moms. Af inventar medfølger desuden luftpudemaskine, labelprinter, fyld til gaveæskerne og reoler.
Man er selvfølgelig velkommen til at komme til Vejle og se produkter og lageret. Varelageret er nemt at flytte, og der er alt, hvad I har brug for at kunne drive det videre. Vi har i øvrigt 40-45 leverandører i dag, hvor nogle af dem har flere brands under sig.
Udviklingsmuligheder
Selskabet fortjener at få mere fokus, end det har haft det sidste halve år, hvor det desværre er faldet lidt imellem en masse andre projekter. Derfor ønsker vi at videresælge selskabet til en, som har mod på at drive det videre og som brænder for konceptet.
Noget af det, som vi selv havde i pipelinen, hvis vi skulle fortsætte, er bl.a. en B2B platform, udvidelse til andre lande samt produkter enten i eget brand eller no-brand, så der er en større fortjeneste at hente pr. salg.
Eventuelt kunne vi godt have en interesse I at drive selve online-handel delen videre, hvis en blomsterhandler, interiørbutik eller lignende vil have interesse i at stå for alt det praktiske med at pakke, købe gaver ind med videre. Vi driver i forvejen en række online webshops med stor succes, hvorfor vi har en stor online ekspertise, men desværre ikke har ressourcerne til at stå for at det praktiske og drive selskabet i dagligdagen, som selskabet fortjener.
Økonomiske nøgletal
Omsætning år 2021 (9 måneder) = kr. 1.148.000 inkl. moms
Omsætning år 2022 (12 måneder) = kr. 453.000 inkl. moms
Som det kan ses på omsætningstallene, så er er omsætningen desværre faldet fra 2021 til 2022. Som tidligere beskrevet er det primært fordi, at selskabet er blevet underprioriteret af andre projekter.
Omsætningen fordeler sig med 85% af salg til B2C, hvor 15% er salg til B2B. Vi har haft fuld fokus og lagt vores ressourcer på B2C, så med undtagelse af et par stykker, er vores B2B kunder kommet af sig selv. Vi ser også en del medarbejder/kollega gaver blive købt gennem shoppen, så der er et stort potentiale i det marked for kommende køber.
Produktet
Selskabet tilbyder et online gave univers, hvor vi har sammensat et udvalg af gaveæsker for kunderne, men også giver kunderne muligheden for at skræddersy deres egne gaveæsker med kun få klik. Vores bland-selv løsning giver kunderne lov til at slippe kreativiteten løs, så deres gave matcher modtageren, temaet og prisen og ca. 90% af alle kunder vælger på nuværende tidspunkt denne løsning.
Fælles for alle bokse er, at de håndplukkede produkter bliver kærligt pakket i vores eksklusive gaveæsker og toppet med en personlige hilsen, som vi håndskriver. Kunden kan vælge at få sendt gaven til sig selv - eller at få den leveret direkte til den ønskede modtager.
Markedsføringskanaler
Omkostninger
Selskabets primære omkostninger er husleje og eventuelt løn. Herudover er omkostninger meget fleksible i forhold til omsætning og afsætning af varer.
Aktiver
Selskabets primære aktiv er hjemmesiden, hvor produkterne bliver solgt på.
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler