Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 27.500 DKK

Søg lignende virksomheder

Online tøjbutik med varelager - Minimalistiske, luksuriøse og økologiske tshirts og hoodies

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce

Tøjtrenden hælder mod at alt skal være økologisk og med mindre logoer end de forrige år.
Vi har derfor startet en virksomhed til at ramme denne trend, og med success i det at vi havde aktiv markedsføring.
Det tilbagestående varelager af tøj består af en indkøbspris på 22.400kr og har en omsætningsværdi på 70.084kr.
Vi har primært fået salg og ros gennem personlig markedsføring, da folk har været positivt overrasket af kvaliteten.
Omsætningen har ligget på 2.000-3.000kr per måned uden online markedsføring, og med god markedsføringen kan dette tal stige markant.

Økonomiske nøgletal

Hele året 2019
Omsætning - 11.186kr. (mindre aktiv det andet halvår)
Overskud - 2.921kr.
Afkastingsgrad - 9.0%
Overskudsgrad - 26.1%
Dækningsgrad - 64.5%

Regnskab

  • Omsætning:11.186 DKK
  • Ebitda: 3.515 DKK
  • Resultat før skat: 2.921 DKK
  • Balancesum: 24.025 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Vores tøj består af T-shirts og Hoodies hvor de alle er lavet af økologisk ringspundet bomuld, hvor nogle af vores t-shirts er økologisk ringspundet og kæmmet, hvilket har gjort kvaliteten "ekstra fin" (og som tydeligt kan mærkes!).
Vi har pt 8 produkter bestående af 3 designs af hættetrøjer, og 5 designs af t-shirts.
Vi har opsat vores webshop med Shopify med fragtaftaler med Shipmondo, hvilket har gjort vores salgsproces relativt nem.
Der medfølger forsendelsesposer, kasser og klistermærker.
På vores Social-Media konti har vi følgende følger-antal:
- Facebook: 345 Følgere
- Instagram: 184 Følgere
(Vi var ikke de mest aktive her, så med lidt indsats kan dette nemt stige)
Vi har også købt professionelt markedsføringsmateriale i form af videoer til en værdi af ca 10.000kr, hvor de ikke er blevet markedsført. Dette medfølger også, og kan være en god start til markedsføring, da der allerede er skabt lidt content som er klart til brug.

Markedsføringskanaler

Vi har haft Facebook og Instagram til markedsføring med hhv. 345 og 184 følgere. Der har ikke været meget markedsføring fra vores side, men der har været god respons.
Vi har intet nyhedsbrev

Omkostninger

Få faste udgifter i form af Shopify og Shipmondo (optankning ved behov)
Generelt ingen andre faste udgifter, men der har været variable udgifter i form af markedsføring.

Relativt omkostningsfrit at eje virksomheden.

Shopsystem

Aktiver

Primært omsætningsaktiver i form af varelager. Andre småting som emballage medfølger.

Varelager på 22.400 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Vi er to kammerater der havde en fælles drøm om at eje en virksomhed. Vi havde begge en stor interesse for tøj, hvilket fik os til at stifte virksomheden i 2018.
Vi bestilte tøjet og allerede i starten var der mange bekendtskaber der ville have noget inden vi havde fået Webshop op og køre. Det gik perfekt med personlig markedsføring og word of mouth, men der manglede en stor mængde indsats på de sociale medier, hvilket nok er grunden til at vi blev inaktive i 2020.
Virksomheden har stået på standby det meste af tiden siden da pga covid og manglende indsats.
Vi forsøgte at starte kort op med markedsføring og fik taget nogle professionelle videoer samt billeder, men fik dem aldrig markedsført online. (De er stadig klar til brug)

Markedet

Det er ikke til at løbe fra at tøjmarkedet har mange konkurrenter, men vi har alligevel kunne få skabt interesse for vores økologiske tøj med det simple design.
Markedsudviklingen er lidt forudsigelig, men vi har haft præg af at folk begynder mere at støtte de små virksomheder end at handle i H&M mm.

Strategi

Vi har stræbet os efter at blive kvalificeret som et luksuriøst brand. Det gjorde vi ved at tilbyde økologisk tøj med et simpelt og minimalistisk design. Yderligere er tøjet lavet af fantastisk, blød og økologisk bomuld.

Vision

Vi ønskede at blive det stærkeste tøjbrand opnået kun med økologiske produkter blandt både unge og ældre. Dette tilstræbede vi ved, at kunden blev sat i centrum for vores forretningsmodel.

Opstartshjælp

Vi vil gerne være til rådighed i form af spørgsmål, og hjælper selvfølgelig fuldstændig med at få alt overført til køberen, så virksomheden kan være nem at fortsætte med.

Sælger tilbyder finansering

Finansiering udbetaling:
25.000 DKK
Finansiering løbetid:
6 måneder
Finansiering renter:
10 %
Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2105

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
35590

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
16-01-2023
Udbudspris 27.500 DKK