Bambii.dk søger kapital til markerting samt evt. udvidelse af varerlager - Investorer og partnere søges!
Bambii.dk er en dansk startup-virksomhed, som lancerede i april 2021. Siden slutningen af året har vi oplevet en stigende omsætning, men vi søger nu kapital til udvidelse af varerlager og øget budget til marketing.
Men hvem er Bambii.dk?
Vi er et dansk, på nuværende stadie, undertøjsbrand, der fokuserer på bæredygtighed, kvalitet og komfort. Vi tilbyder undertøj i bambus der indeholder en masse gode egenskaber (læs mere om dette på Bambii.dk). Konkurrencen på det nuværende marked er ikke så stor, så det er med at komme i gang mens det er muligt. Det fremtidige potentiale inden for den bæredygtige tøjproduktion er abnorm, og man skal indtage de markedsandele man kan, før denne branche ser et stort opsving. Dette skal ses i lyset af øget fokus på klima og miljø, hvorfor man bliver nødt til at finde alternativer til tøjproduktion (som ikke ligefrem er klimavenligt). Hele opstarten er finansieret af egen lomme (vi er to med i projektet, Palle og Josef).
Ved at investere i os, investerer du i en etableret virksomhed med omsætning, i en branche med meget medvind og stort fremtidigt potentiale. Vi vil vove påstå at vi ligger inde med nogle af markedets bedste produkter (forklaring følger), hvorfor vi har muligheden og potentialet for at blive helt store. Bæredygtighed er inkorporeret på mange forskellige plan, hvilket også betyder at vores produktion er danskejet og ligger i Europa. Denne produktion, samt produkter, har alle de gode og nævneværdige certificeringer, der viser i hvor høj grad kvalitet præger vores produkter.
Såfremt ovenstående setup lyder spændende, skal du/I være mere end velkomne til at kontakte os. Vi søger en investering på minimum kr. 100.000,-, som dækker udvidelse af varelager og nye produktlanceringer (disse produkter er stort set klar til shipping), samt et øget budget til marketing (det er nu vi skal ud over rampen!)
Økonomiske nøgletal
Disse tal er på nuværende stadie ikke relevante, da vi blot er startet op. Ønskes dette alligevel, er du velkommen til at kontakte os med forespørgsler.
Produktet
Vores produkter er på nuværende tidspunkt sokker og underbukser, med stort indhold af bambusmateriale der gør produkterne bæredygtige. Det gælder både selve produktet, men også i produktionen. Vores sokker og underbukser indeholder en masse nævneværdige og fantatiske egenskaber, takket være de benyttede materialer:
- Svedabsorbering
- Temperaturregulering
- En enorm blødhed
- Åndbarhed
- Lugtafvisende (bakterienedbrydende)
- Bæredygtighed
- Miljørigtige
- Helbredsmæssigt sunde (her tænkes der på folk med allergi, psoriasis eller andre hudsygdomme mv.)
Vores produkter er ovenikøbet testet gennem mange år, og vi vil vove påstå at vi ligger inde med de bedste produkter på det danske marked.
Markedsføringskanaler
Vi benytter på nuværende markedsføring i form af google Ads, facebook annoncering samt instagram annoncering.
Omkostninger
Virksomheden har ingen faste omkostninger, da vi har outsourcet vores lager. Dette betyder at vi som ejere har mere tid til at fokusere på marketing, kundeservice og andre ad hoc opgaver. Dog er der derfor flere variable omkostninger. Dette gælder omkostninger for pakning, emballage og forsendelse af ordrer. Vi betaler kr. 15,- pr. for pakning og afsendrelse af vores eksterne lageransvarlige, samt betaler vi for selve forsendelsen, såfremt kunden køber for over kr. 299,-.
Shopsystem
Aktiver
Det eneste aktiv er vores varelager.
Virksomhedens historie
Bæredygtighed, kvalitet og komfort er tre nøgleord der er med til at karakterisere os som virksomhed, og de nøgleord som vores værdier bygger på. Vi er et dansk tøjbrand der udelukkende fokuserer på udbredelsen af bambustøj, hvorfor bambusgarn er det primære tekstil i vores produkter. Vi har formået at kombinere bæredygtighed, komfort og kvalitet i vores produkter, og det er vi yderst stolte af - dette er takket være bambustekstilen, som gavner produktet med en masse fordele; temperaturregulering, antibakterielle egenskaber, svedtransportation, lugtafvisning, åndbarhed og ikke mindst giver det en abnorm blødhed. Det bedste ved det hele er at vi kan se os selv i øjnene og være taknemmelige for at bidrage til vores fælles fremtid, og stadig have muligheden for at benytte de bedste sokker og underbukser vi endnu har prøvet – det skal I selvfølgelig være en del af.
Idéen til Bambii.dk opstod i et velkendt hverdagsproblem, sure sokker og fødder. Ja, det lyder hverken rart eller lækkert - vi har tilmed heller ikke lyst til at prale med at det var indgangsvinklen. En længerevarende frustration om at komme hjem fra arbejde eller skole med sure fødder og sokker, skulle have en ende. Frustrationen blev forvandlet til drivkraft. Vi skulle bruge en løsning der hverken gik på kompromis med komfort, kvalitet og ej heller vores fælles fremtid. I dag, efter en lang proces, står vi med flere produkter hvor både bæredygtighed, kvalitet og komfort er inkorporeret og supplerer hinanden på bedste vis. Vi er yderst stolte over at kunne se os selv i øjnene hver eneste dag, og samtidig iføre os verdens mest behagelige sokker og underbukser. Ja, hvis vi altså selv skulle sige det.
Markedet
Markedet er på nuværende stadie i sin lave ende, med få konkurrenter. Dog findes der 2 store konkurrenter der sidder på store markedsandele. Den ene er en direkte konkurrent (med det tænkes der på at de har eget brand), hvor den anden blot lever på andre brands. Markedet er i kraftig medvind, og potentialet er enormt. Dette skal ses i lyset af øget fokus på bæredygtighed fra forbrugere, såvel som kvaliteten af produkterne lavet af bambus.
Svagheder/udfordringer
Ikke alle ved hvorfor eller hvordan bambustektil fungerer og hvilke egenskaber det har. Derfor er det et projekt at få folk til at høre mere, vide mere og generelt lægge mærke til bambusprodukter inden for tøjbranchen.
Stærke sider
Når først folk har prøvet bambustøj, så holder folk sig til bambustøj. Dette gælder især underbukser og sokker, da det er med disse produkter man virkelig kan mærke den store forskel.
Strategi
Strategien er at nå ud til så mange mennesker som muligt med det nuværende budget og via den marketing vi fører. Vi rammer primært den ældre målgruppe, men har i sinde at præge den unge via instagram. Vi ønsker at opbygge en solid kundebase, idet vi ved at vores produkter er gode.
Vision
Visionen er at være blandt de største på markedet inden for tøj i bambus om nogle år. Vi ønsker ligeledes at åbne en enkelt butik, hvorfra vores lager også kan håndteres.
Ideel køber
Den ideelle køber ville være en person, som har erfaring inden for salg og markedsføring af tøj. Vi ved at markedet eksisterer, vi mangler bare den korrekte måde at komme ud til forbrugerne på.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler