Bambii.dk sælger 2/3 af forretningen
Bambii.dk er et dansk brand med professionel webshop der sælger undertøj i bambus i et eksplosivt voksende marked. Produkterne er yderst bæredygtige og består af ankelsokker, strømper, underbukser og trusser. Der sælges altså både til mænd og kvinder - samt findes der mange muligheder for udvidelse af varesortiment (alt fra t-shirts til håndklæder og dyner). De nuværende produkter er testet gennem mange år fra fabrikant, og er således nok de bedste på markedet.
Idéen til Bambii.dk opstod i et velkendt hverdagsproblem, sure sokker og fødder. Ja, det lyder hverken rart eller lækkert - vi har tilmed heller ikke lyst til at prale med at det var indgangsvinklen. En længerevarende frustration om at komme hjem fra arbejde eller skole med sure fødder og sokker, skulle have en ende. Frustrationen blev forvandlet til drivkraft. Vi skulle bruge en løsning der hverken gik på kompromis med komfort, kvalitet og ej heller vores fælles fremtid. I dag, efter en lang proces, står vi med flere produkter hvor både bæredygtighed, kvalitet og komfort er inkorporeret og supplerer hinanden på bedste vis. Vi er yderst stolte over at kunne se os selv i øjnene hver eneste dag, og samtidig iføre os verdens mest behagelige sokker og underbukser. Ja, hvis vi altså selv skulle sige det.
Økonomiske nøgletal
I 2022 lød den samlede omsætning på 28.535,05 kr. fordelt på 77 ordrer. Hyppigheden af tilbagevendende kunder var 19,72%, hvilket indikerer det er salg af kvalitetsprodukter, hvor der er stor mulighed for at skabe en solid kundebase. I 2022 var der hele 10.152 besøgende på hjemmesiden, men med en konverteringsrate på 0,64%, er der altså ikke lavet særlig mange salg. Det skyldes vores markedsføringsevner ikke er særligt gode, men viser ligeledes hvor stort et potentiale der ligger i forretningen.
Andre nøgletal og KPI'er giver ikke mening i vores tilfælde, men du er velkommen til at rette henvendelse, hvis du ønsker indsigt i noget bestemt!
Produktet
Vi er et dansk tøjbrand der udelukkende fokuserer på udbredelsen af bambustøj, hvorfor bambusgarn er det primære tekstil i vores produkter. Vi har formået at kombinere bæredygtighed, komfort og kvalitet i vores produkter, og det er vi yderst stolte af - dette er takket være bambustekstilen, som gavner produktet med en masse fordele; temperaturregulering, antibakterielle egenskaber, svedtransportation, lugtafvisning, åndbarhed og ikke mindst giver det en abnorm blødhed. Det bedste ved det hele er at vi kan se os selv i øjnene og være taknemmelige for at bidrage til vores fælles fremtid, og stadig have muligheden for at benytte de bedste sokker og underbukser vi endnu har prøvet – det skal I selvfølgelig være en del af.
Markedsføringskanaler
Salgskanalerne er primært Google og andre søgemaskiner, men også Instragram, Facebook og Youtube har været benyttet som salgskanaler. Der er både blevet lavet SEO og andre markedsføringstiltag.
Bambii.dk har en trustpilot med 4,7 i rating fordelt på anmeldelser.
Omkostninger
Den faste omkostninger har kun været Shopify-abonnement, betalingsløsninger (herunder mobilepay) og lagerhotel (den måde vi har valgt af opbevare og afsende varer). Herudover har der været variable omkostninger forbundet med markedsføring og indkøb af varelager.
Shopsystem
Aktiver
Virksomhedens aktiver består af virksomhedens varelager og hjemmesiden. Virksomhedens varelager har en salgsværdi på 329.171,00 kr. og hjemmesiden skønnes at kunne have en værdi på 10.000,00 kr.
Virksomhedens historie
Idéen til Bambii.dk opstod i et velkendt hverdagsproblem, sure sokker og fødder. Ja, det lyder hverken rart eller lækkert - vi har tilmed heller ikke lyst til at prale med at det var indgangsvinklen. En længerevarende frustration om at komme hjem fra arbejde eller skole med sure fødder og sokker, skulle have en ende. Frustrationen blev forvandlet til drivkraft. Vi skulle bruge en løsning der hverken gik på kompromis med komfort, kvalitet og ej heller vores fælles fremtid. I dag, efter en lang proces, står vi med flere produkter hvor både bæredygtighed, kvalitet og komfort er inkorporeret og supplerer hinanden på bedste vis.
Markedet
Markedet for produkter i bambus er eksplosivt stigende, grundet øges fokus på bæredygtighed blandt forbrugere.
Svagheder/udfordringer
Indtil nu har udfordringen for os været markedsføring, som vi absolut ikke er stærke i.
Stærke sider
Meget professionel hjemmeside. Vores produkter er nok de bedste på markedet. Mange muligheder for nye varesortimenter der kan erobre andre andele af forbrugerne.
Strategi
Virksomheden skal opbygges gennem fokus på kvalitet, hvor bambii.dk også ligger i det dyre prisleje, sammenlignet med konkurrenter. Strategien er ikke udelukkende fokuseret på B2B og det forudsættes heller ikke at der kun sælges via webshop. Det skal være et brand der kendes for kvalitet.
Vision
Virksomhedens nuværende vision fra den siddende investor er at bygge et stort brand op med fokus på bæredygtighed, hvor det om 10-15 år skal sælges (hvis den rigtige mulighed tilbyder sig).
Opstartshjælp
Vi er til rådighed og hjælp med alt, hvad angår opstart og overdragelse.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler