Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 2.500 DKK

Søg lignende virksomheder

Målræv - Fodbold udstyr

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Godkendt og brugt af både Emiliano Marcondes og Brian Brizze

250.000.000 - så mange fodboldspillere findes der på verdensplan. Alene i Danmark er vi mere end 300.000 aktive spillere. Alle har vi, især som unge, målet om at blive bedre til fodbold. Det hjælper Målræv med.

Målræv er en kraftig bungee-elastik, som sættes op i målet, lige dér hvor spilleren ønsker at forbedre sit skud. Ved gentagende brug af MÅLRÄV vil spilleren opleve en større koncentration i skudøjeblikket, samt et mere nøjagtigt skud.

Præcisions-udstyr er ikke en ny ting. Det findes og det er populært. Jeg har blot gentænkt og forbedret det.
Fordelen v. Målræv, sammenlignet med lign. skud-præcisions produkter er nemlig, at den er fleksibel og super håndtérbar - også for børn og unge. Du kan sætte den præcis hvor du ønsker.

Virksomheden sælges billigt (udelukkende til dækning af omkostninger til Saxis), mens varelageret købes. Der er varelager for 18.000 kr. Deeudover er dette et provisions-salg, hvilket betyder at jeg for hver fremtidigt salg, modtager 50 kr. pr. stk. Denne pris kan forhandles.

Økonomiske nøgletal

Dækningsgraden er på svimlende 85%. Det skyldes en god aftale med producent, samt at Målræv er i en produktkategori, som har høje priser generelt, hvorfor den høje pris accepteres af forbrugerne.

Jeg har netop indgået et samarbejde med Brian Brizze (1.2 mio. følgere på Instagram). Jeg sælger primært Målræv via. hans hjemmeside og han er klar på at fortsætte samarbejdet med en fremtid ny ejer.

Det relativ lille salg, stammer fra blot et par måneders samarbejde med ham.

Overskud før skat: 10.000 DKK

Produktet

Målræv er en kraftig bungee-elastik, med en krog i hver sin ende, samt to ringe. På den måde kan man fastsætte Målræven rundt om stolperne (Se billeder for illustrering).

Derudover medfølger pløkker, så Målræven kan sættes fast i jorden.

Ligeledes medfølger en 'nedtager', så man nemt kan få Målræven ned fra overliggeren - også selvom man er et barn.

Markedsføringskanaler

Foruden Brian Brizze (1.2 mio. følgere), som har lavet en del videoer med Målræv på de sociale medier, så har også Emiliano Marcondes lavet noget content m. Målræv.

Jeg har brugt præcis 0 kroner på markedsføring, da jeg har fokuseret på samarbejde med influencere og prominente fodbold-figurer.

Der har derfor heller ingen omkostninger været i forbindelse med salgene, pånær den provision som Brian modtager, hver gang han sælger en Målræv. Det smarte ved denne konstellation er, at jeg ikke har brugt en masse penge på usikker markedsføring. Med dette 'no-sale, no-cost' koncept, så er det mere eller mindre risikofrit at drive virksomheden.

Omkostninger

Der er omkostninger forbundet med indkøb af selve elastikken, samt de tilhørerne redskaber.

Aktiver

Virksomheden er udelukkende baseret på dette ene produkt, hvorfor der ingen aktiver sælges med.

Varelager på 18.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg er selv fodboldspiller og har spillet hele mit liv. Jeg har brugt utallige timer på banen - også alene. Det har altid været sjovt at skyde efter krydset.

Jeg så udstyr, som havde lignende funktioner, men som var store net, som skulle sættes op i hele målet. Det virkede så krævende, ufleksibelt og komplet uhåndterbart for dem som i virkeligheden ønsker at bruge det - børn og unge.

Derfor gik jeg i gang med produktionen. Målræv er en custom-made bungee elastik, både hvad angår selve elastikken og konstellationen af krogene.

Nu er jeg nået til et punkt hvor jeg skal have barn, hvilket betyder at jeg ikke længere har tid til, at udføre Målrævs potentiale til fulde. Jeg bor i en lille lejlighed og kasserne fylder for meget. Selvom det er vemodigt, så er det den eneste rigtige løsning.

Markedet

Der findes som sagt alternativer, men det er store og uhåndtérbare net, som sætte op i hele målet.
Den manglende fleksibilitet hos andre udbydere gør, at man ikke kan træne forskellige vinkler, targets og områder i målet, som man kan det med Målræv.

Strategi

Som nævnt tidligere, så har min strategi hidtil været, at lave samarbejde med influencers og fodboldprofiler.
Det har fungeret rigtig godt, men hvis man virkelig ønsker at sparke røv, så kunne man bruge nogle penge på markedsføring og virkelig sætte skub i det.

Vision

Jeg ønsker fortsat at være en del af projektet, på den måde, at du får virksomheden gratis.
Du betaler udelukkende for varelageret, mens jeg til gengæld får 50 kr. pr. solgt enhed i al fremtid.

Jeg kunne også sælge virksomheden inkl. lager til 75.000 hvis du er interesseret i det, men som udgangspunkt, så er den anden løsningen både billigere for dig og mere attraktiv for mig.

Ideel køber

Den ideelle køber har interesse for fodbold. Det er ret vigtigt. Derudover ville det være oplagt med en type, som kan og tør pitche produktet til potentielle fodboldfigurer, ligesom Brian Brizze, så man kan få produktet ud og leve, gratis.

Det er faktisk ikke så vigtigt om du har mange penge, da virksomheden er gratis (pånær varelager) og kan drives gratis.

Opstartshjælp

Jeg vil gerne stå for forsendelsen af varerne.
Derudover indleder jeg naturligvis kontakten til mine leverandører og hvis nødvendigt, vil jeg også stå til rådighed ift. det næste indkøb af varer.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1523

Sælger kontaktet:
11

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
35316

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
24-08-2022
Udbudspris 2.500 DKK