Eksklusiv mulighed for at overtage sengetøjsbrand før Black Friday + julesalget
Danskerne er så småt begyndt at indse fordelene ved at sove med temperaturregulerende og antibakterielt sengetøj. Det er en branche, hvor antallet af Google søgninger forøges med +12.000 om året (siden 2020). Markedet er kæmpe og foretagendet her, er et brand som positionerer sig mellem Damask og et almindeligt satinvævet sengesæt fra Jysk.
Vi har et utroligt stærkt brand, som udelukkende har gode anmeldelser på Trustpilot, og en returrate på under 1,5%. Du køber altså en webshop med et stærkt brand og produkt i et marked i rivende vækst - med begrænset konkurrence fra store spillere som Jysk, Damask og Ikea.
Vi har fornyligt lanceret det første sengesæt i Danmark, som er udarbejdet af 100% merinould.
Det er vigtigt at påpege følgende 'aktiver' som medfølger i eventuelt salg:
10 års abonnement på Custimy.io - Laver segmentering af dine kunder, overblik over KPI'er, osv. (Koster 1.500 i måneden, altså en "værdi" af: 180.000)
Billede- og videomateriale, blandt andet fra diverse influencer (+40.000 brugt på dette)
Stor webshop (+50.000 brugt på dette)
Stærk linkprofil (+50.000 brugt på linkbuilding fra flere sindssygt stærke hjemmesider)
Leverandøraftaler med nogle af de bedste producenter på markedet.
Økonomiske nøgletal
Vores primære fokus har været på kun at sælge produkter med en avance, som har givet mening for os.
Avance i procent er gennemsnitligt: 60%-75% fordelt på alle produkter
Produktet
Alt vores sengetøj, alle vores lagner og alle vores sovemasker løser konkrete problemstillinger for vores kunder. Alle produkter er gennemtænkt, og med det klare formål at øge forbrugerens søvnkvalitet kombineret med den ultimative komfort. Alle vores produkter er OEKO-TEX Standard-100 certificeret
USP'erne på bambussengetøj og bambuslagnerne:
Silkeblødt - Antibakterielt (ingen husstøvmider og derfor 100% allergivenligt) - Temperaturregulerende (køler ved varme, varmer ved kulde)
USP'erne på uldsengetøj:
Kradsefri merinould - Antibakterielt (ingen husstøvmider og derfor 100% allergivenligt) - Temperaturregulerende (køler ved varme, varmer ved kulde)
USP'erne på sovemaskerne:
Silkebløde - Antibakterielle (ingen husstøvmider og derfor 100% allergivenligt) - Temperaturregulerende (køler ved varme, varmer ved kulde), Fugtabsorberende (Holder øjnene fugtige, og sparer forbrugeren for dyre øjencremer)
Vi tilbyder i dag følgende til vores kunder:
10 farver bambus sengetøj i alle danske og norske dynestørrelser
4 farver bambus faconlagner i de fleste danske og norske sengestørrelser
2 farver bambus kuvertlagner i de fleste danske og norske sengestørrelser
4 farver bambus fladlagner i alle danske og norske sengestørrelser
1 farve uldsengetøj (som den eneste på verdensplan)
4 farver sovemasker af 100% Mulberry silke
Der foreligger ligeledes to B2B aftaler (UDEN forpligtelser for vores vedkommende):
Babysam forhandler baby og junior sengetøj
Coca-Cola leverance af merchandise (sovemasker)
Markedsføringskanaler
Jeg er umiddelbart kun stærk på SEO og de organiske søgeresultater, hvorfor der primært er fokuseret her. Webshoppen har været 'udsat' for udsolgt ganske længe, som resulterede i en øget afvisningsprocent, derfor er shoppen i gang med igen at finde vej til topplaceringer på nøgleordene. Der er dog investeret +50.000 i linkbuilding og flere stærke organiske links fra f.eks. BoBedre.
En ny ejer vil være ideel, hvis de har et skalerbart setup, hvad angår PPC og SoMe annoncering.
Med i handlen er også:
Nyhedsbrev (Klavyio): +1.000 aktive brugere
Instagram: +1.000 aktive følgere
Facebook: +9.000 likes
Trustpilot: Top 5 over "Sengetøjsforretning) og 4,8 i gennemsnit. Kun 4- og 5-stjernet anmeldelser
Omkostninger
Det er op til ny ejer, hvordan man vil håndtere løn og andre faste omkostninger.
Man kommer dog ikke udenom følgende:
Hosting - Cirka 2.000 kr. om året
Forsikring - Cirka 6.000 kr. om året
Lager - Det ville kræve, at man selv har lager eller outsourcer dette. Vi har selv haft det hele på eget lager.
Shopsystem
Aktiver
Det er vigtigt at påpege følgende 'aktiver' som medfølger i eventuelt salg:
10 års abonnement på Custimy.io - Laver segmentering af dine kunder, overblik over
KPI'er, osv. (Koster 1.500 i måneden, altså en "værdi" af: 180.000)
Billede- og videomateriale, blandt andet fra diverse influencer (+40.000 brugt på dette)
Stor webshop (+50.000 brugt på dette)
Stærk linkprofil (+50.000 brugt på linkbuilding fra flere sindssygt stærke hjemmesider)
Leverandøraftaler med nogle af de bedste producenter på markedet.
Konstruktionstegninger til uldsengetøjet (og leverandøraftaler selvfølgelig)
Nemt telefonnummer
Virksomhedens historie
Virksomheden startede egentligt, fordi at jeg selv har støvallergi, og det er bare utroligt problematisk i soveværelset helt generelt. Der manglede bare et produkt, som både var ekstra allergivenligt samt yderst komfortabelt. Det hul i markedet skulle fyldes, fordi 20% af danskerne lider af enten pollen-, støv- eller pelsdyrsallergi.
Ideel køber
Den ideelle køber har kapital nok til at indkøbe et stort nok varelager, så man kontinuerligt kan følge væksten på markedet. Problemet for os på nuværende tidspunkt er manglende ressourcer til indkøb af varelager kombineret med know-how om CPC og SoMe annoncering.
Du er den ideelle køber, hvis du forstår diverse marketingsmekanismer, og kan arbejde med annoncering på et højere teknisk niveau.
Opstartshjælp
Jeg står til rådighed hvad angår rådgivning, sparring, hjælp og rettelser i den første periode efter opstarten - så forretningen kan nye højder
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler