Unikt brand og koncept med internationalt potentiale - Solgt +10.000 bokse i Danmark alene.
Ønsker du at skabe den næste skandinaviske brand succes på det internationale marked for fødevarer (konfekture).
Så er her udviklet brand identitet, navn, domæne, univers samt koncept til DIY kits (med alt inklusiv).
Herudover er der mulighed for at tilpasse koncept og indhold til at passe netop ind i allerede eksisterende forretning/portefølje, eller dreje konceptet i en ønskede retning.
Sælger har ideer, tanker og erfaringer som ved ønske kan videregives.
Konceptet har i version 1.0 solgt mere end 10.000 stk. i Danmark alene, men samtidig har man gjort værdifulde erfaringer, som kan drages med ind i version 2.0.
Økonomiske nøgletal
Omsætning på +1.000.000 DKK ex. moms i Danmark fra (jan 2020 til januar 2021)
Solgt +10.000 bokse i Danmark alene.
Etableringsomkostninger på 1,5MDKK er afskrevet.
Varelager nedbragt til 0 kroner (så man kan forme version 2.0 fra bunden).
Kundeliste på 600+ eksisterer (DTC, distributører, retail, gavebutikker)
Produktet
Produktet er et unikt internationalt brands, med unikt navn, domæne og identitet, som er skabt sammen med en af verdens førende brand bureauer.
Konceptet er DIY slikkoncept, som er udviklet sammen med anerkendt konditor, som er villig til at fortsætte som sparring eller deltagelse i konceptet.
Der er også mulighed for at udvide konceptet til at indeholder kager, desserter mm.
Sidst men ikke mindst kan man også indtænke en serie af Tools til bagning og konditor arbejde, som vil passe spot-on ind i universet.
Herudover en international webshop udviklet i Shopify, med automatisering mellem Shopify, lagersystem og E-conomic.
Markedsføringskanaler
Under 2020 og start 2021, skete markedsføring primært gennem Facebook og Instagram.
Herudover samarbejde med influenter og deltagelse på blandt andet Formland messen.
Omkostninger
Ingen faste omkostninger i dag bortset fra standard løbende licens til Shopify.
Shopsystem
Aktiver
Ingen fysiske aktiver.
Virksomhedens historie
Det hele startede en lørdag formiddag, hvor der skulle laves noget sjovt med børnene. Børn nyder at være med i køkkenet, og elsker slik - to ting, som vi håbede kunne forenes.
Internettet bød på utallige opskrifter og forskellige holdninger til, hvordan slik skulle laves. Uden særlig viden og erfaring tog vi chancen og valgte en opskrift. Ingredienserne var en prøvelse at fremskaffe, og alt kunne ikke findes i det lokale supermarked. Andre ingredienser skulle købes i store mængder, hvilket betød, at vi ville komme til at stå med alt for mange råvarer, som er svære at bruge på anden vis.
Det blev derfor ikke til hjemmelavet slik denne lørdag, og det var her tankerne startede…
Vi elsker at være kreative i køkkenet, specielt i fællesskab med familie eller venner. Det at lave sit eget slik krævede dog adskillige forsøg, nogle bedre end andre, og ens for alle var, at de lige manglede det sidste.
Derfor har vi i fællesskab med førende dessertkokke og fagpersoner udviklet vores eget bud på hjemmelavet slik. Vi har bl.a. fået hjælp af dessertkok og konditor Ronnie Holmen, som siden læretiden på La Glace i København har arbejdet på højeste niveau inden for desserter og søde sager. Han har vundet mesterskabstitler - og ved flere lejligheder været at finde på dansk TV som dommer på Masterchef og Sukkertoppen.
Målet har været at gøre det enkelt for alle, med brug af de bedste råvarer og naturlige smags- og farvestoffer. Nydelsen gøres til en oplevelse, og skaber en mere ærlig oplevelse i munden.
Alle skal lykkes.
Markedet
Koncepter henvender sig primært til børnefamilier, bedsteforældre samt unge piger og drenge som er bage interesseret.
Konceptet er en DIY oplevelse, som tager sit udgangspunkt i køkkenet.
Udover oplevelser, er der også et stort element af læring - både om indholdet og fremstillingsformen af slik, samt hvordan man arbejder med forskellige redskaber og teknikker i køkkenet.
Vi ser et kæmpe potentiale internationalt for et dansk DIY kvalitets slik koncept, men har hidtil kun solgt konceptet ind i Danmark.
Svagheder/udfordringer
Kræver kendskab til både fødevarer branchen, og opbyggelse af stærkt forhandler netværk.
Stærke sider
Unikt koncept, med skarp profil og brand.
Stort og bredt potentiale indenfor hvilke kunder man kan angribe.
Strategi
Siden medio 2021 har konceptet og virksomheden været "pauset", da vi skulle finde den rigtige model for fortsættelse.
Vision
Vi ønsker at skabe unikke oplevelser og læring hos børne familier verden over.
Ideel køber
Erfaring eller netværk indenfor branchen af oplevelser, fødevarer eller livsstils produkter.
Eventuelt allerede etbaleret forhandler netværk, eller gode internationale kontakter til distributører eller retail.
Opstartshjælp
Sælger står til rådighed for sparring, overlevering og uddannelse i koncept, brand og systemer.
Sælger kan også hvis interesse og setup giver mening, deltage på advisory niveau som passiv partner i selskabet.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler