Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 723.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Webshop med festartikler fra 2016 - Omsætning 2020/21 : 1.226.206 kr.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Sælges grundet fokus på andre områder.

Webshoppen blev startet i 2016 med fokus på børnefester med alle de kendte figurer.
Senere udviklede forretningen sig til at have et bredt sortiment for "større voksen fester" herunder bryllupper, runde fødselsdage, konfirmationer, barnedåb og lignende.
Omsætningen har været stigende siden 2016.
Vi har inden for de sidste 3 måneder åbnet en svensk webshop. Shoppen i Sverige har haft 250+ ordrer, men der forstår et stort arbejde for at øge salget i forhold til linkbuilding etc.
Vi har gode leverandøraftaler med 1-3 måneders kreditaftaler.

Økonomiske nøgletal

Omsætning:
2016/17 : 182.879
2017/18 : 498.710
2018/19 : 1.325.575
2019/20 : 1.587.414
2020/21 : 1.226.206

Dækningsbidrag før løn.
2016/17 : 26.978
2017/18 : 81.416
2018/19 : 425.459
2019/20 : 463.120
2020/21 : 322.429

Resultat før skat: (efter løn og alle andre udgifter)
2016/17 : 13.210
2017/18 : 31.943
2018/19 : 202.917
2019/20 : 262.689
2020/21 : 147.034
Årsagen til faldet i omsætningen i 2020/21 er nedlukningen i forbindelse med corona

Udover omsætningen i webshoppen har der været direkte salg (til virksomheder mv.) på ca. 240.000 siden opstarten.
Kompensation ifm. corona udgør ca. 100.000 (tabt omsætning og faste udgifter)
Denne "indtægt" på ca. 340.000 siden opstarten er ikke inkluderet i ovenstående opgørelse.

Overskud før skat: 322.429 DKK

Produktet

Webshoppen sælger i dag festartikler til enhver lejlighed. vi har ca. 7000 varenumre på vores webshop, hvoraf en stor del ligger på vores lager i Brande.
Vi har siden 2016 ekspederet over 20000 ordrer og har i de sidste 12 måneder på trods af corona nedlukninger omsat for 1.2 mio.
Vi forventer en opsætning i 2022 på ikke under 1.8 mio.

Markedsføringskanaler

Vi annoncere på Googleshopping, samt på Facebook. Facebook er udelukkende retargeting.
Vi har haft 2 forskellige bureauer til at optimere vores Google og Facebook annoncering men har pt. ingen aftale om support på området.
Ca. 40% af vores salg kommer fra organisk trafik og 60% fra betalt. (Google ads, partner-ads)

Vi har en profil på Trustpilot med en score på 4.8 (nummer 4 i vores kategori)
Vi har en Facebook profil, men har ikke været så aktive, og vi har også både Instagram og Pinterest, igen uden at have udnytte disse kanaler til fulde.

Vi har en email liste med ca. 10.000 modtagere men dette er ikke udnyttet tilstrækkeligt endnu.

Adgang til webshop data, Google Analytics, facebook etc. vil blive givet, under en køber due diligence, og efter at køber har underskrevet hensigtserklæring og NDA.

Omkostninger

Faste udgifter (Lokale leje, webhotel, løn)
2016/17 : 48.000
2017/18 : 120.000
2018/19 : 120.000
2019/20 : 156.000
2020/21 : 156.000

Shopsystem

Aktiver

Virksomheden drives fra lejet lokaler, hvor alle varer plukkes og pakkes.
Der er ca. 55 reoler og 5-6 paller med varer.
Varerne fylder ca. 120 m2
Der medfølger ingen inventar, udover de kasser varerne står i.
Der er medregnet en udgift til lagerleje på 3000 inkl vand og varme

Varelager på 441.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Virksomheden blev stiftet efter vi havde boet i USA i en årrække, kraftig inspireret af kæden PartyCity (deraf festbyen). I starten var det udelukkende bordpynt til børnetema fester: Anders And, Paw Patrol Star-Wars etc.
Men det blev hurtigt klart for os at det var de større fester der virkelig kunne gøre noget for vores omsætning.
Så efter godt et år begyndte vi sidst i 2017 at udvide sortimentet til at dække fester som bryllup, barnedåb, runde fødselsdage og så videre. Det betød at vi fra at have haft knap 4000 ordrer de første 2 år kom op på 6000 i regnskabsåret 2018/19.
Denne udvikling fortsatte og vores gennemsnits ordre voksede fra 173 kr til ca. 250 kr.

Der er siden 2017 været ansat en deltidsmedarbejder på 12 timer, der har forestået pakningen af ordrer, samt bestilling af nye varer.

Vi har indenfor det seneste år fået implementeret en løsning på vores shop der gør det muligt at opdatere vores webshop med en af vores leverandøres lager, så vi kan sælge alle deres varer i vores shop, og så først bestille varerne hjem, når vi har modtaget bestillinger i shoppen på varerne.
Dette har betydet ca. 3000 ekstra varenumre, uden at det har øvet vores lagerværdi.

Shoppen er forberedt til en lignende løsning med en af de største leverandører af kostumer i EU, der tilbyder dag-dag levering ved bestilling ned til 1 stk. hvilket betyder at der kan sættes 5000+ kostumer på shoppen, uden at lagerværdien skal øges.

Der er indløsningsaftale med NETS (til Dankort) og Clearhaus til Mastercard og Visa på den Danske shop.
Det er også muligt at betale med MobilePay på den danske shop.
Shoppen er oversat til svensk, og har indløsningsaftale med Klarna og Visa/Mastercard i Sverige.

Prestashoppen er udbygget således at der er lokationer på alle varer der sælges fra shoppen, det er således let at finde og plukke varer, ved modtagelse af ordrer. Der er ligeledes kodet et pluk og pak kontrol panel, der gør det muligt at scanne alle varer ved pakning således man sikre sig korret indhold af pakken inden den sendes afsted.

Der er tilkøbt moduler således pakkelabels printes direkte fra prestashoppen (Via Shipmondo) Vi understøtter pt. GLS og Postnord, men Dao kan let aktiveres.

Markedet

Marked indenfor festartikler er rimelig statisk. Der er top 5, som vi tilhører og så en masse opstartsvirksomheder der forsøget sig med forskellige nicher. Marked er generelt stigende, vi oplever at flere mennesker bruge flere penge på selv almindelige fester. Når dette er sagt, så har vi naturligvis være mærket at nedlukningen i forbindelse med corona, hvor vi har måtte se vores omsætning falde med ca. 20% i 2020/21 i forhold til 2019/20

Svagheder/udfordringer

De største udfordringer for os har klart været at vi ikke kan gøre så meget selv i forhold til seo, og SoMe indsatsen. Vores webshop ville helt sikkert kunne have være vækstet mere, hvis vi havde prioriteret disse områder, eller valgt at udlicitere dem.
I forhold til endnu en nedlukning som følge af en verdensomspændende virus har vi startet spredningen af vores sortiment, således vi nu har en del kreative varer, som passer perfekt til denne situation. Hvorvidt der i fremtiden skal satses på en virkelighed med nedlukning eller fester, må være op til køberen af vores virksomhed. men begge muligheder ligger lige for.

Stærke sider

Festbyens stærkeste side er helt sikkert det store udbud af festartikler som vi dels har på vores eget lager, dels på vores leverandørs lager (med ca. 1 uges leveringstid til slutkunden) i alt. ca. 7000 produkter gør at vi hvad dette angår ligger i top 3 i forhold til andre danske webshops med festartikler.
Dette forhold vil kunne styrkes, hvis en lignende løsning implementeres i forhold til kostumer.

Strategi

Vi har valgt en strategi, hvor vi gerne vil have rigtig mange forskellige produkter på hylderne, og senest har vi også valgt at introducere nogle kreative produkter, som kunne skabe noget salg i perioden, hvor landet var lukket ned, og der derfor ingen fester blev holdt.

Vision

Vi så gerne at virksomheden udviklede sig i retningen med at have flere kostumer på webshoppen, samt havde et meget større sortiment af gaver til de fester som vores kunder køber pynt til. Vi har de sidste 2 måneder forsøgt os med trælegetøj i fornuftig kvalitet, med gode resultater. Denne retning vil helt sikkert kunne skabe en god omsætning der vil være uafhængig af de andre områder op webshoppen.

Ideel køber

Den ideelle køber har allerede en webshop, der sælger noget de kan kombineres med festartikler.
Den ideelle køber forstår sig på SoMe og SEO, og kan navigere rundt mellem den del af tvivlsomme aktører der er på det område.
Den ideelle køber forstår teknikken bag en webshop, og kan være tovholder på udviklingen af webshoppens funktionaliteter fremover.
Vi har kunne klare os med en deltidsmedarbejder på 12 timer ugentligt, til at stå for alle de praktiske ting i forhold til den daglige drift. så den ideelle køber skal enten selv kunne afse de 12 timer, eller ansætte en til dette.

Opstartshjælp

Vi tilbyder naturligvis en grundig oplæring i alle webshoppens funktioner og virksomhedens rutiner.
Vi tilbyder også support i tiden efter overtagelse, dette både på email og telefon.
Support på op til 5 timer i ugen i 3 måneder efter aftalens indgåelse er inkluderet i købsprisen.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1762

Sælger kontaktet:
2

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
34382

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
16-12-2021
Udbudspris 723.000 DKK