Unik webshop med salg af bamser og legetøj - Samlet omsætning 370.000 kr.
Webshoppen har eksisteret on/off de seneste 3 år, under 2 forskellige domæner, begge gange med samme koncept, og begge gange med stor succes. Virksomheden har stort potientiale men min partner og jeg har ikke tiden til at stå for den daglige drift, derfor mangler der kræfter hvis det fulde potentiale skal udnyttes helt - Dette betyder at vi nu har valgt at sælge virksomheden til de rette energiske mennesker som ønsker at hoppe ind i en fuld funktionel webshop med alt opsat og ready to-2-go. Webshoppen er sat op i Shopify som er super nemt og et af verdens bedste hjemmesidesystemer.
Økonomiske nøgletal
Omsætning:
2017: 1.100.000,00 DKK (Andet domæne men med samme produkter).
2018: 235.507,- DKK (December måned)
2019: 49.000 DKK (har kun været kørt en smule af Januar)
2020-2021: 140.000,-
Beregning på salg af et produkt som eksempel:
Salg af Peek-A-Boo Elefant Original
Omsætning - 319,95,-
Produkt - 20,-
Markedsføring(Facebook el. Instagram) - 65,-
Moms - 25% -
Fragt - 29,-
Emballage til forsendelse - 1.5,-
Overskud: 124,46,- = 38%
Faste udgifter:
Shopify - 79 USD/md
Hosting - 19kr/md
Lager - Husleje inkl. Moms(Kan dog anbefales at man har varelageret hjemme indtil der er cashflow)
Produktet
Virksomhedens produkter er privatelabel produkter fra asien og Kina, ofte unikke og anderledes produkter som har tendens til at gå viralt - Dette gør at mange af varerne sælger sig selv. Dog er der også en stol del af produkterne som ikke er private label. På nuværende tidspunkt har vi 2-3 dropshipping aftaler som til sammen udgør + 700 produkter på shoppen.
Vores virksomhed rammer en niche i en branche med stor konkurrence, og er præget meget af "blogger" effekten, da mange af vores varer er meget insta venlige, og er noget blogger mødre er vilde med. Udover dette, så er segmentet af mødre utroligt købestærke og deres giver det større chance for mersalg hvis der ydes rigtig god service samtidig med at alt spiller op i en højere enhed.
Markedsføringskanaler
Som markedsførings- og salgskanaler kan følgende nævnes:
Bloggere - Bloggere er altid godt til at få den rette målgruppe til at få kendskab til dine produkter og dit brand ved at køre kampagner, og de betaler sig oftest da baby produkter er myndet til en mere købestærk målgruppe.
Facebook - Annoncer, konkurrencer, opslag der giver aktivitet.
Instagram - Annoncer, billeder, opslag, konkurrencer
Youtube - Ligesom bloggere er Youtube også en super god måde at få dit brand eller produkt ud til kunden på, da det oftest kommer ud til det segment som sælger bedst i forhold til din forretning.
Mund-til-mund - Fortæl dine venner og familie om din webshop, og så skal der nok komme køb ud af omtale.
Google SEO/Adwords - Alle mennesker som kender til Internettet, kender også til verdens største søgemaskine Google, som kan bruges til at få kunder i din butik ved relevante søgninger. Gode tekster på webshops er vejen til at ranke højt på søgeresultater og denne markedsføringskilde kan du gøre godt brug af med stabil trafik. Lige netop Google og SEO er noget som der er brugt en del tid på og det har været de eneste kanaler som der er blevet benyttet i 2020-2021. Derfor er der et stort potentiale hvis man begynder at arbejde med de andre kanaler. Der er i hvert fald data til det.
Remarketing - Når folk har været inde og besøge din webshop, så er der integreret en algoritme som fanger folks data(fuldkommen lovligt og krypteret) og når folk så går ind på sociale medier igen, så bliver dine produkter vist igen og igen, og dette kaldes remarketing, og dette er en utrolig stærk marketingskilde da dine potentielle kunder ser dine annoncer igen og igen. Dette kan gøres via både Facebook og Instagram og er blot noget der skal sættes op med noget der hedder en Pixel, som er et nummer du får når du opsætter en kampagne.
Nyhedsbrev - Når folk signer up til dit nyhedsbrev er det fordi de er interesseret i dine produkter. Her kan du derved komme ud til både eksisterende kunder og nye potentielle kunder som har oplyst deres email. Denne markedsføringskilde er blevet benyttet på det seneste hvor der er +1250 tilmeldte til vores nyhedsbrev.
Der er ikke kørt bloggere, så der er et kæmpe potentiale i hvis køber vil gå ind i influence marketing branchen og prøve det af, og få produkterne ud til kunderne på denne måde. Fordelen ved influence marketing er, at man både får salg ved opslag, men også får salg efterfølgende på remarketing, som gør at ens afkast pr solgt produkt forbedres markant.
Omkostninger
Virksomhedens primære udgifter går til annoncering, da vi har forsøgt at holde de primære udgifter lave.
Lagerudgifter (jeres eget lager eller hjemmelager)
Forsikringer: 300 DKK
Internet: 500 DKK
Hjemmeside: 79 USD om måneden
Domæne: 100 kr om året
Shopsystem
Virksomhedens historie
Virksomheden er blevet drevet af to unge iværksættere som har arbejdet med shoppen ved siden af gymnasiet. Tiden er nu kommet til at vi hver især skal noget prøve noget nyt og derfor sælges shoppen. Vi søger derfor en frisk ildsjæl eller to som kan kan få glæde af det, og kaste sig ud i et vanvittigt sjovt eventyr og drive det videre, og gøre det til en stor forretning.
Markedet
Markedet er et utroligt stabilt marked, som udvikler sig positivt igennem tiden. De danske specialbutikker inden for baby- og børneudstyr omsætter i alt for ca. 2 mia. kr. Kæderne tegner sig for næsten halvdelen af omsætningen. Herpå er der rigtig meget omsætning at hente på dette marked.
Stærke sider
Købestærkt segment, gode produkter, CE godkendte varer, nemt marked at markedsføre sig på, massere af muligheder, massere af influencers.
Vision
Visionen er naturligvis at sælge til en køber som vil gøre denne webshop til en af nordens største indenfor babyudstyr og baby nichen.
Ideel køber
En ildsjæl som er parat til at kaste sig ud i et fantastisk og sjovt eventyr, og tjene rigtig gode penge på noget der kræver slid og hårdt arbejde, men samtidig er super sjovt og spændende!
Få hjælp af en virksomhedsmægler