LIONN - Versatil og moderne Athleisure wear webshop.
LIONN blev startet som modsvar til, at fitness- og sportstøj generelt var alt for dyrt i forhold til både kvalitet og designs, hvor LIONN fokuserer på at lave versatile produkter og materialesammensætninger, så tøjet kan bruges i sportslige såvel som hverdagsagtige situationer. Endvidere fokuserer LIONN på at lave tøj, der er specielt designet til at fremhæve kroppens atletiske udtryk i en kvalitet der er uovertruffen og med en personlighed, der defineres af vores slogan: Failure bows to the heart of a LIONN.
Jeg har været overvældet og meget heldig med det respons som LIONN fik da jeg lancerede det. Det har dog også betydet, at jeg har haft problemer med logistikken, da tøjet er blevet solgt meget hurtigere end forventet, og jeg derfor ikke har fået bestilt produktioner hjem hurtigt nok, så der altid har været stock på shoppen. Vi har været udsolgt gennem tiden i mange perioder, og kombineret med et fuldtidsstudie på Københavns Universitet ved siden af, har/er det simpelthen blevet for stor en opgave for mig at løfte, så jeg leder efter en eller flere kompentente ejere, der kan forløse LIONN´s enorme potentiale og tage det til nye højder, som jeg ikke selv har haft den nødvendige viden eller tid/overskud til.
Det er en rigtig spændende virksomhed med en masse fantastiske kunder, nogle hammer fede produkter og et brand med en stor personlighed. Det er mit lille hjertebarn og derfor betyder det også meget for mig, hvem der overtager og driver det videre.
Økonomiske nøgletal
Forrige års omsætning: 147.221kr
Sidste års omsætning: 198.924kr
Henvend gerne for alle vores nøgletal.
Produktet
Alle vores designs er lavet ud fra at fremhæve kroppens atletiske figur, så folk, der ikke træner så meget også kan føle, at de kan fylde en t-shirt ud og bære noget tøj, der ikke sidder ekstremt løst. Vores kerne har altid været, udover at levere den ypperste kvalitet, versatile designs og holdbare materialesammensætninger, at skabe en personlighed omkring vores tøj, så logoet på brystet repræsenterer mere end blot en t-shirt, men en mentalitet om aldrig at give op - deraf vores slogan “Failure bows to the heart of a LIONN”.
Markedsføringskanaler
Vi er repræsenteret stærkt gennem de socale medier - hovedsageligt Instagram (hvor vi hedder Lionnwear) og Facebook. Vi har fokuseret ekstremt meget på at lave noget fedt og professionelt content på de sociale medier som gerne har skulle været interessant nok til at folk ville se mere på hjemmesiden.
Vi har også lavet noget Facebook annoncering. Vi har endnu ikke forkuseret på SEO mv.
Omkostninger
Husleje for kontor/lager i Ballerup (kan flyttes)
Tryg forsikring
Shopify abonnement
Domæne
Bestilling af produktioner
Henvend gerne for alle omkostninger.
Shopsystem
Aktiver
Vi har et lækkert kontor/lager ude i Ballerup hos Industriparken, hvor vi lejer os ind.
Henvend gerne for yderligere information.
Virksomhedens historie
Jeg har aldrig været den klassiske “business” type. Jeg har altid elsket sport, og har deraf haft en kæmpe passion for styrketræning. Tilbage i 2015, kunne jeg kunne aldrig forstå, at fitness/sportstøj altid skulle være så pokkers dyrt, men også have en løs pasform og nogle store logo designs, der bare ikke var super flatterende. Man kunne ikke rigtigt tage sin yndlings trænings t-shirt på når man eksempelvis skulle i byen, fordi t-shirten skreg lidt “sports t-shirt”, og disse problemer ville jeg løse, hvor LIONN skulle repræsentere for den ypperste kvalitet til de billigst mulige priser kombineret med versatile designs, så du kunne tage din yndlings t-shirt på både til træning, men også til finere arrangementer. Endvidere har jeg altid fokuseret meget på at give LIONN noget personlighed, så tøjet ikke bare er “tøj”, men noget, der repræsenterer noget mere - og den storytelling er også noget der er blevet fokuseret meget på i vores markedsføring.
Markedet
Fitnessbølgen er kommet for at blive, og det har aldrig været vigtigere at “se godt ud” imens man træner. Det er et kæmpe marked i fantastisk vækst.
Svagheder/udfordringer
Vores udfordringer har helt klart været to meget essentielle ting:
1) - Logistikken. Jeg har ikke været hurtig nok til at respondere på den store efterspørgsel, og det har derfor betydet, at vi har været udsolgt i mange perioder, hvor kunderne ikke har haft mulighed for at kunne købe noget.
2) - Viden. Da jeg startede Lionn var det ikke fordi jeg havde forestillet mig det vildeste - jeg så et problem og jeg ville løse det. Jeg havde ikke forudset, at det ville blive så efterspurgt som det var, og det har betydet, da jeg har stået for alt selv, hvilket stort set er umuligt. Jeg har manglet nogle i mit team, der kunne supplere hvor jeg ikke var stærk, og den læring må jeg ellers bare tage med mig videre i livet.
Stærke sider
Vores stærke sider er uden tvivl vores produkter. Vores produkter lavet i fantastisk kvalitet og har en meget flatterende pasform og nogle super lækre materialesammensætninger. Vi har også været ekstremt stærke på de sociale medier og lavet noget content der var professionelt og ordentligt. Endvidere har vi haft stor succes med vores story-telling og at få skabt denne her “Failure bows to the heart of a LIONN” ånd blandt vores kunder ved bl.a. også at være stærkt repræsenteret af nogle af Danmarks største atleter inden for fitness og bodybuilding.
Opstartshjælp
Jeg vil være behjælpelig med hvad end der ville være brug for for at skabe nogle gode forudsætninger for en ny ejer.
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler