SUCCESRIG WEBSHOP - DIT ALTERNATIV TIL BLOMSTER - omsætning på ca. 200.000 kr.
Gennemført koncept med betalt SoMe til slut juni. Omsætning ca. 200.000 i år indtil videre. Ca. 420 følgere på de Sociale medier. Landet 1 stor ordre på 630 pakker til stor offentlig instans for 14 dage siden. Abonnementsordning med aktive abonnenter. ALT er klart til at blive kørt helt op og markedet har allerede vist at behovet er der. Desværre har jeg for travlt i min anden virksomhed og kan derfor ikke følge med succesen fra Weekendkassen og sælger den derfor så den kan videreføre sit geniale koncept.
Der foreligger fede samarbejdsaftaler med leverandørerne. Bliver ugentligt kontaktet af nye leverandører der ønsker at levere, samt fra magasin der ønsker en sommeredition med WK's sommerprodukter og koncept.
Har du tiden, så vil jeg ELSKE at sælge det fulde koncept til dig/jer
Økonomiske nøgletal
Virksomheden er så ny så der er ikke nogle økonomiske nøgletal. Der er genereret en omsætning på ca. 200.000 til dato og der er skud ca. 240.000 Ind i virksomheden.
Produktet
Gourmet slik, kaffe, te, varm kakao, alkohol (Vine & Spiritus, champagne, øl, cider, sodavand), alkoholfri drikke, Sirups, Køkkenartikler og foods (brødblandig, spreads, marmelade, curts, bruschetta, pesto, sirups, mandler, nødder, tørrede frugt, krydderier & Olier) Glas, keramik, lys & stager. Håndklæder, sæber, beauty produkter, til baby og børn. Hårartikler.
Gavekurve, allerede sammensat, mulighed for at sammensætte din egen. Tilmelding til abonnementskasse.
Alt hvad du skal bruge for at få den bedste weekend eller give den bedste weekend/ gave til andre.
Markedsføringskanaler
Søgemaskiner, Facebook og Instagram, reklamevideoer, der er lavet grundlæggende seo arbejde.
Hjemmesiden er www.weekend-kassen.dk
Omkostninger
Der er lejet og betalt for et lagerlokale frem til 1 juli. Herefter skal virksomheden finde nye lagerlokaler. Der er ingen øvrige omkostning pt. der er købt ind af papkasser (Ca. 1250 stk.) Der er lavet en standse til, så der altid kan bestilles fra papkasser til billig pris. Der er ikke givet lån endnu og der er ingen forsikringer eller andre faste omkostninger.
Aktiver
Inventar som labelprinter + 3 ruller labels med hver 300 etiketter. 10 metal lagerreoler, filz pakke"maskine", div. kort til at ligge i kassen, silkepapir. Varelager.
Virksomhedens historie
Hvis man ønskede en lækker eksklusiv gavekurv som ikke var den traditionelle tankstations/supermarkedskasse eller klassiske buket blomster og halvgamle æske chokolade så skulle man kigge langt efter det på nettet.
Så i stedet for fysisk at skulle tage forbi København eller Rødovrecenteret for at gå i Magasin for købe god chokolade, hen til vinhandleren for at købe specieløl eller en god flaske vin og så til Matas efter en lækker maske og så få det pakket ned og sendt - Allerede der var jeg træt.
Hos Weekendkassen kan du nemt og hurtigt lægge en blandet kurv i kassen eller sammensætte din helt egen ud fra modagerens præferencer. - Den bliver leveret lige på dørtrinet med en personlig hilsen fra afsenderen.
Der er en unik forsendelsesaftale med Coolrunner, så bestilles pakken inden kl. 10:00 samme dag, så er den ude samme aften hos modtageren (Kun hovedstadsområdet indtil videre - Kommer snart i resten af landet)
Markedet
Især herunder coronakrisen har efterspørgslen været enormt stor, men der ses også en øget tendens til handel på nettet og når det er kendte brands, danske producenter og gennemført kvalitet.
Vi har enkelte konkurrenter og så alligevel ikke. Vi er et godt mix af de andre gaveshops der er på markedet.
Vi har ligget vægt på visuel design, en abonnementskasse der ikke kun køre på et produkt (F.eks. beauty, morgenmadprodukter, blomster eller madvarer), men med weekendsvarer - Alle de andre produkter samlet i én kasse, leveret lige på dørtrinet når det ringer ind til weekend)
Der er stor genkendelse på Weekendskassens brands og produkter og vi oplever stor efterspørgelse på vores gavekurve.
Svagheder/udfordringer
Udfordringerne kan være at sortimentet bliver for bredt. Der skal absolut holdes fokus på danske brands, mindre iværksættere i Danmark. Blive ved med at skille sig ud og være unik og holde de visuelle effekter på siden og SoME.
Strategi
Vi har fokuseret meget på at Coronarestriktionerne har gjort det svært for os at aflevere gaver personligt. Nu er markedet begyndt at blive opmærksom på hvor let Weekendkassen har gjort det, at forkæle, ønske tillykke eller værdsatte dens modtager. Det skal der fortsat sættes fokus på.
Vision
Visionen er at blive den førende forkælelses onlineshop i DK. Og allerede nu har vi modtaget flere henvendelser ang. levering til udlandet. Hvis der er noget vi i Danmark er kendt for, er det vores design og gastronomi, så at kunne sende en forkælelses kurv til vores kære rundt om i verden med gourmet slik og design er bare en markedet der venter på at blive taget hånd om.
Ideel køber
Hele konceptet er samlet og ALT er på plads. Der skal dog lidt mere seoarbejde til samt nogle nye billeder af gavekurvene.
Min tid har jeg foræret køberne og der skal derfor ikke bruges meget tid til konceptudvikling herfra. Dog er der meget arbejde med parkning og skrive personlige hilsner.
Den ideelle køber vil være en der kan se potentialet i dette koncept og som kan få det helt udover stepperne. Jeg tilbyder gerne gratis sparring ift. konceptet og ser det gerne blive ført videre med alt hvad det kan trække.
Du skal brande for de små danske iværksættere og hjælpe dem med at blive set via Weekendkassen. Du skal støtte op om dansk produktion og bæredygtighed da det er noget vi har haft fokus på.
Opstartshjælp
Jeg bliver gerne og står til rådighed på både mail og telefon så længe det ønskes. Jeg har lagt meget tid og hjerte i dette koncept og ser det gerne blive en kæmpe succes.
Jeg skal ikke have betaling for den rådgivning jeg kan give. - Jeg kunne godt finde på at blive i virksomheden som aktionær, men min tid er begrænset pga. mit andet selskab. - Men skriv endelig og lad os finde ud af noget.
Få hjælp af en virksomhedsmægler