Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Webshop med naturlige og økologiske hudplejeprodukter sælges.

Markledet, Ringkøbing
Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Bæredygtige produkter og emballager!

Webshop med økologiske og naturlige hudplejeprodukter i drift, med stor mulighed for at være med til at skabe et voksende marked for udbud og salg af økologisk hudpleje og bæredygtige produkter.

Shoppen har udelukkende fået positive tilbagemeldelser på trustpilot og er kendt for stort kendskab til og åbenhed om ingredienser i produkter, hvilket bliver en større og større parameter i de kommende år. Da der kommer flere og flere bevidste og kapitalstærke forbrugere, som bruger tid og energi på at finde gode produkter uden skadelig kemi, vil der i de kommende år være store muligheder for at få en voksende omsætning.

Webshoppen har opnået at få e-mærket, hvilket er en meget vigtig parameter for mange kunder. Der er desuden investeret i 2-faktor godkendelse og mulighed for at sælge til udlandet.

Ejer har mulighed for at lave en oversigt over hyppigt forekommende ingredienser, samt nyttige links til pålidelige kilder, som overdrages hvis det har interesse.

Der er skabt kontakt til en spændende europæisk virksomhed, der producerer opbevaring og tasker af genbrugspapir. Her er der store muligheder for samarbejde med livsstilsbutikker og restauranter/caféer der har en bæredygtig profil.

Økonomiske nøgletal

Omsætning 2019: 48.146 kr.
Forventet omsætning 2020: 60.000 kr.
Dækningsgrad 2019: 20%
Forventet dækningsgrad 2020: 20%

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Produkterne i webshoppen er naturlige og økologiske henvender sig til mænd og kvinder. De dækker områder som skægpleje, barbering, hårpleje, bodyshampoo og lotion/olie samt cremer, sera, olier, masker og svampe til rens og pleje af ansigtshuden. Desuden føres en økologisk serie af makeup, som dækker pudder, eyeliner, øjenskygger samt pensler. Alle produkter i makeup serien indeholder mindst 70% økologi og indeholder ikke parfume.

Indenfor livsstil/indretning er der påbegyndt opbygning af en serie af produkter fremstillet af genbrugspapir der kan vaskes. Foreløbig er der opbevaringsposer, tasker og krukker på shoppen, men leverandøren har mange andre produkter der kan tilføjes produktprogrammet.

Markedsføringskanaler

Der er benyttet følgende kanaler:

Webshop (www.elies.dk) hvor der er redigeret i opsætningen flere gange for at finde den bedst mulige opsætning i forhold til hvor længe potentielle købere bliver på shoppen, om siden afvises med det samme m.m.

SEO er udført i forbindelse med oprettelse af sider, varer og tekster til blog.

Et eksternt bureau har styret facebook og google annoncering.

På Trustpilot har webshoppen udelukkende positive tilbagemeldinger med en samlet trustscore på 4,6.

Nyhedsbreve er udsendt til interesserede der har tilmeldt sig. Desuden er der 1 facebook side med aktivitet: https://www.facebook.com/eliestilhende, og en Instagram profil elies.dk.

Omkostninger

Webshop (hosting, betalingsgateway og support): 10.728 kr/år
Forsikring: 1.500 kr/år.
Nets: 149 kr/måned
E-conomics: 119 kr/måned

Aktiver

Varelager: Ca. 18.000 kr
Emballage: 4.800 kr
Postkort med logo: 3.000 kr
Lagerreoler og pakkebord: 5.500 kr

Varelager på 18.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.
Inventar på 2.500 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Ideen til Eliés opstod på en ferie til Kreta, hvor jeg fandt en lækker hudplejeserie med en masse økologiske ingredienser. Der blev købt lidt med hjem og vel hjemkommet begyndte jeg at dykke ned i ingredienserne, fordi jeg begyndte at tænke på at lave en webshop med gode økologiske og naturlige produkter. Shoppen skulle være forbrugerens garant for at de købte varer de kunne stole på, ved at være åben om indholdsstofferne.

Skuffelsen var stor da det viste sig at produkterne fra Kreta ganske vist var økologiske, men også indeholdt syntetiske parabener, phenoxyethanol og syntetisk parfume. Da virksomheden blev spurgt om andele af de forskellige farlige ingredienser og om hvilken parfume der var brugt, serverede de en forklaring om at det var de aldrig før i firmaets historie blevet spurgt om! Og I øvrigt mente de ikke at nogen kunder ville bekymre sig om det!

Derfor stoppede jeg forbindelsen til firmaet og gav mig til at finde naturlige produkter, hvor størstedelen også er økologiske og veganske uden alle de farlige kemikalier i. Resulatatet er de mærker jeg har præsenteret i webshoppen. Udover at produkterne skulle være naturlige og uden unødvendig og farlig kemi, ønskede jeg også at få nogle gode kvalitetsprodukter til mændene, fordi der er en meget stor overvægt af hudplejeprodukter på nettet, som er til kvinder.

Så begyndte det store arbejde med at få alt puttet ind i den skabelon jeg havde fået designet hos min webudbyder. Jeg har selv forfattet alle tekster, lavet SEO, oprettet og sendt nyhedsbreve, oprettet Instagram profil og lavet opslag, samt brugt den facebookside som webudbyderen oprettede.

Det blev hurtig klart at det krævede faglig viden at køre annoncering på facebook og google, da der er virkelig mange ting at sætte sig ind i. Derfor hyrede jeg først min webudbyder og senere en ekstern virksomhed til at hjælpe. Det er helt sikkert en værdifuld investering at have dygtige konsulenter til at lave annonceringen - det store spørgsmål er hvor man skal sætte grænsen...

Jeg er stadig overbevist om at økologisk og muligvis vegansk hudpleje har en stor fremtid og at den måde varerne er beskrevet i webshoppen giver resultater i forhold til de bevidste forbrugere. Den gruppe vil helt sikkert vokse i de kommende år, da de unge mennesker er mere bevidste om hvad de putter på og i kroppen, bæredygtighed og ikke mindst klimaet.

Markedet

Markedet for økologisk og vegansk hudpleje er helt sikkert voksende, hvilket en del virksomheder har fået øjnene op for. Det gælder også virksomheder der sørger for at putte præcis så meget økologisk indhold i, at de kan opnå den lavest mulige certificering. Da kunderne har svært ved at gennemskue ingredienser i produkterne, ender det ofte med at de køber certificerede produkter i den tro at varen er sikker at bruge. Det vil være vigtigt fortsat at fortælle kunderne om indholdet, på en måde alle kan forstå, og fortælle om hvorfor en certificering ikke nødvendigvis betyder at det er et rent produkt man har købt.

Købekraften blandt de bevidste forbrugere er relativt stor og vil stige i de kommende år, fordi de meget bevidste unge mennesker i stigende grad vil få råd til varer i denne kategori, efterhånden som de færdiggør uddannelser og opnår solide indkomster.

Der er få konkurrenter med sammenlignelige koncepter, mens der er forholdsvis mange konkurrenter der forhandler produkterne der kun lige akkurat har højt nok indhold af økologiske ingredienser, til at få det certificeret.

Svagheder/udfordringer

Udfordringerne for en webshop er helt klart at få lavet knivskarp SEO, samt at ramme et niveau med annoncering der giver en god vækst i omsætning, uden at prisen for annonceringen æder hele overskuddet.

Det vil være en fordel at være bedre til at poste fængende opslag på facebook og instagram end jeg har været, og der vil helt sikkert også være et stort potentiale i at lave bedre kampagner med nyhedsbreve.

Stærke sider

Styrken i shoppen har helt sikkert været den store viden ingredienserne, og åbenhed om hvad der er brugt i produkterne, med forklaringer på oprindelsen og om det er kemisk fremstillet eller udvundet af naturlige kilder.

Markedet er stigende og der er mulighed for skabe vækst ved at bruge de sociale medier effektivt.

Der er et stort potentiale i at blive grossist i Danmark/Skandinavien, da muligheden for indtjening øges betragteligt.

Strategi

Der er store muligheder i at bruge de sociale medier mere effektivt end det er gjort hidtil. Historien om de gode ingredienser og hvad der er puttet i shoppens produkter, kontra det man køber meget billigere i supermarkeder og de store webshops er ikke blevet brugt effektivt.

Vision

Visionen har været at informere de potentielle købere bedst muligt, så de havde nemt ved at foretage det bedste valg for deres sundhed. Hvis dette bliver tydeligere på de sociale medier og via annoncer er jeg overbevist om at det vil give en betydelig vækst.

Ideel køber

Den ideelle køber har stor indsigt i SEO, sociale medier og effektiv annoncering. Samtidig skal interessen for produkterne, ingredienserne og det at nørde i indholdsdeklarationer være til stede.

Opstartshjælp

Som opstartshjælp har jeg mulighed for at stå til rådighed på telefon og mail efter aftale.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4947

Sælger kontaktet:
12

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
32974

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
04-12-2020
Udbudspris 35.000 DKK