dyrekostumer.dk - Veletableret webshop med salg af kostumer
Kunne du tænke dig din egen webshop, hvor det hårdeste arbejde er overstået?
Nu har du chancen for at overtage en velfungerende webshop med stort potentiale. Webshoppen beskæftiger sig med salg af kostumer B2C, inden for en smal produktgruppe. Det vil derfor sige at der er potentiale for at udvikle siden, samt udvalget af kostumer samt accessories.
Omsætningen samt resultatet har været stabilt over de sidste par år, og hårdt arbejde kan hurtigt afspejles i omsætningen. Desværre har manglende tid gjort, at vi ser os nødsaget til at sælge webshoppen. Derfor søger vi en iværksætter der har tiden til at indfri det potentiale webshoppen rummer.
Økonomiske nøgletal
Omsætning (eks. moms)
2015: 254.341,-
2016: 419.834,-
2017: 358.716,-
2018: 242.760,-
Bruttofortjeneste
2015: 92.427,-
2016: 136.885,-
2017: 74.335,-
2018: 72.997,-
Driftsresultat
2015: 89.204,-
2016: 44.461
2017: 74.251,-
2018: -106.277,-
Årets resultat (efter skat)
2015: 68.084,-
2016: 33.749,-
2017: 56.060,-
2018: -83.517,-
Markedsføringskanaler
Omsætningen sker primært organisk via SEO. Webshoppen ligger højt på Google ved flere primære nøgleord som virksomheden brander sig på.
Af betalt markedsføring benyttes der Facebook (5.000 følgere), Instagram (1.800 følgere). Yderligere bruges der Adwords, med en tilhørende konto.
Trustpilot: 17 anmeldelser (Alle 5 stjerner)
Pinterest profil med oprettede produkter
Facebook forretning med oprettede produkter
Omkostninger
Der er blev udbetalt 92.000,- i lønninger i 2016 og 180.000,- i 2018 hvilket afspejler sig i resultatet.
Virksomheden har ca. følgende omkostninger årligt i faste udgifter:
Adwords: 6.000,-
Facebook: 8.000,-
Emballage: 2.200,-
Internet hosting: 1.200,-
Betalingsløsninger: 1.400,-
Revisor: 9.000,-
Regnskabsprogram: 1.000,-
Shopsystem
Aktiver
Varelager: ca. 58.000,- (netto indkøb)
Emballage: 1.000,-
Ny hjemmeside i Magento, (delvist færdig): ca. 8.000,-
Markedet
Kostumebranchen er et kæmpe marked, med mulighed for at differentierer sig fra konkurrenterne. De typiske webshops på markedet operere ud fra konceptet ”Kostumer skal bruges én gang, og derfor skal de være billige”.
Markedet rummer dog andre købere, som denne webshop rammer: Købere som benyttet kostumerne flere gange, også i hverdags brug.
Kigurumi kostumer er meget populære blandt unge mennesker i alderen 10-20 år, og denne målgruppe er den primære for denne webshop. Derfor er vigtigheden af kvaliteten også i fokus, da det er kostumer som skal kunne holde til mange ganges brug.
Svagheder/udfordringer
Flere større virksomheder sælger kopilignende produkter til en lav pris, hvilket har været tilfældet i flere år. Udfordringer er derfor at opretholde det stærke brand webshoppen har, for at udmærke sig på den kvalitet produkterne har, samt den gode service der ydes.
Stærke sider
Den stærkeste side er klart det brand der er opbygget omkring webshoppen. Brandet gør at kunderne føler sig trykke ved et køb, og derved ofte vil betale lidt ekstra, i stedet for at købe billige kopiprodukter.
Derudover er der opbygget en stærk SEO profil, gennem mange timers arbejde. Dette muliggør at størstedelen af salget forgår via ”gratis” markedsføring, via Google, Facebook, Instagram mfl.
Webshoppen er i øvrigt nem at overdrage, hvilket kan gøres på få dage.
Ideel køber
Den ideelle køber til at overtage webshoppen kan være flere typer. Vi ønsker en eller flere personer som ønsker en samlet pakke, hvor hjemmeside, varelager, forhandlerinfo mm. indgår.
Webshoppen kræver pakning af ordre 2-3 gange om ugen, og ellers lidt vedligeholdelse af markedsføring, regnskab og kundeservice. Anslået tid vil være 5-10 timer ugentligt.
Den ideelle køber kan derfor både være den unge iværksætter som drømmer om egen webshop med mulighed for videreudvikling på koncept, produktsortiment og markedsføring. Her er grundstene lagt, hvilket giver mulighed for at skabe en webshop med stor gevinst i den sidste ende, hvis der blot bliver lagt lidt ekstra timer i den.
En anden ideel køber kunne være hobbyiværksætteren, som altid har ønsket sig en lille iværksættervirksomhed. Webshoppen er nem at drive, og kan sagtens fungere med et arbejde ved siden af. Varelageret er oplagt at have i privaten, og det vil derfor være nemt at opretholde en god fortjeneste gennem få timers arbejde i fritiden.
Opstartshjælp
Vi yder selvfølgelig opstartshjælp ved overdragelsen af webshoppen, men eftersom at driften er nem at sætte sig ind i, vil denne opstartshjælp næsten ikke være nødvendig. Vi vil stå til rådighed i den første periode efterfølgende, så du finder dig godt tilpas med din nye webshop, indtil du er køreklar på egen hånd.
Ydermere vil du selvfølgelig altid være velkommen til at kontakte os, hvis du støder på problemer i fremtiden.
Overdragelse af varelager vil være købers ansvar, men transport kan arrangeres via fragtfirma mod betaling (ca. 6 m3)
Få hjælp af en virksomhedsmægler