hunterspoint.dk - Webshop i vækst med salg af jagt- og friluftudstyr - Omsat for 2,4 mio. kr. på 14 mnd
Her er mulighed for at erhverve en spændende webshop med et stort vækstpotentiale. HUNTERS' POINT har eksisteret siden 1/4/2019, og har på ganske kort tid formået at omsætte for 2,4 mio. kr. Webshoppen vækster sin omsætning fra måned til måned - og venter sin absolut bedste sæson lige om hjørnet, hvor der kan forventes en større millionomsætning.
Forretningen har været drevet som et deltidsprojekt sideløbende med et fuldtids universitetsstudie, hvorfor der fortsat er mange optimeringsmuligheder for den rette køber.
Der er investeret massivt i søgemaskineoptimering og Google Ads, der har båret størstedelen af omsætningen. Dertil kommer et e-mailmarketing setup med ca. 3.000 subscribers, der kan optimeres betragteligt. Det samme gør sig gældende for sociale medier - virksomheden har knap 2.000 likes på Facebook og ca. 220 følgere på Instagram.
Forretningen befinder sig i en konservativ men meget attraktiv branche med relativt begrænset konkurrence online, hvor der er store udviklingsmuligheder for e-commerce.
Hjemmesiden er www.hunterspoint.dk.
Økonomiske nøgletal
Virksomheden har omsat for 2,4 mio. i sin 14 måneders levetid. Omsætningen vækster fra måned til måned - og ligger på nuværende tidspunkt stabilt på ca. 300.000,- om måneden, hvilket vel at mærke er uden for sæson. Der forventes derfor også en større millionomsætning i de kommende måneder - særligt i 3. og 4. kvartal.
Der er gode avancer på produkterne - mellem 45 og 60% bruttoavance. Ønsker man at lave en private-label produktlinje er der i branchen gode muligheder herfor, hvilket vil være ganske attraktivt.
Der er endnu ikke aflagt regnskab for første år, men der forventes et mindre overskud. Resultatet skyldes store udviklingsomkostninger, hvorfor der forventes pæne overskud fremadrettet.
Produktet
HUNTERS' POINT forhandler tøj og udstyr til jagt og friluftsliv. Der er gode leverandøraftaler med flere af de største og mest populære brands. Hovedparten af sortimentet er indenfor beklædning, hvor forretningen har Danmarks største sortiment af jagttøj. Dette haves på dropshipping-lignende vilkår, hvor mange varer først bestilles hjem, når de er solgt, og alligevel kan der leveres til kunderne indenfor 3 hverdage.
Generelt er returprocenten lav ift., at virksomhedens primære fokus har været på beklædning.
Markedsføringskanaler
Den primære trafik kommer fra Google - henholdsvis SEM og SEO, hvor der er blevet investeret betydelige ressourcer.
Der foreligger et stort og til dels uudnyttet potentiale i sociale medier og e-mail marketing.
Der er en konto på Trustpilot med ca. 240 anmeldelser, hvoraf 86% er 5-stjernede og 11% 4-stjernede.
Omkostninger
Vareforbrug:
Virksomheden har en integration til flere leverandørers ERP-systemer - og der er lavet forberedelse til flere af de resterende. Årsagen hertil er, at virksomheden har været lagerførende på en begrænset del af det samlede sortiment, men har i stedet trukket på leverandørenes lagre - særligt indenfor beklædning, hvor lagerbindingen ellers vil være stor. Integrationerne sørger for en synkronisering mellem hjemmesiden og leverandørernes lagre, ligesom der også er lavet forberedelse til automatiserede indkøbsordrer. Med dette setup kan der fortsat overholdes en leveringstid på maksimalt 3 hverdage. Fordelen ved dette setup er dels, at der skal bindes mindre kapital i varelager, men også at der er et positivt cashflow, idet kunderne betaler kontant, mens der er gode kreditmuligheder hos leverandørerne. Der er generelt ca. 45-60% bruttoavance på produkterne.
Lager og logistik:
Grundet nuværende indehavers universitetsstudier har det været nødvendigt at benytte et eksternt lagerhotel til at varetage al ind- og udgående logistik. Det har fungeret godt, men der er betydelige muligheder for at optimere forretningen økonomisk, såfremt køber selv varetager dette.
Annonceringsomkostninger:
Google Ads: Google Ads er en væsentlig omsætningsdriver for virksomheden. Der foreligger et samarbejde med et større dansk bureau, som varetager administrationen heraf.
Søgemaskineoptimering: Der er blevet investeret massivt i søgemaskineoptimering, hvorfor dette til en start bør have begrænset fokus for køber. Resultaterne heraf har vist sig i de seneste måneder - og fortsætter med stor fremgang fra måned til måned. Alene fra april til maj er antallet af eksponeringer på Google steget med 49,11%, mens antallet af klik er steget 39,13%. Samme billede tegner sig for de forgangne måneder, og dette forventes at fortsætte. Tallene er fra Google Search Console.
Sociale medier: Der er kun blevet annonceret i mindre omfang på sociale medier som Facebook og Instagram, der foreligger dog alligevel en betydelig mængde data, der kan bruges til yderligere optimering.
E-mail marketing: Har haft et mindre fokus for virksomheden, hvorfor det anbefales at bruge ressourcer på at optimere dette. Der er dog bygget et fundament med gode datapunkter, der kan bygges videre på.
Shopsystem
Aktiver
Virksomhedens væsentligste aktiver er hjemmesiden og den platform, der er opbygget.
Der er et varelager på ca. 300.000, der ikke medfølger i købssummen. Andet kan dog aftales.
Markedet
Virksomheden henvender sig til et enormt købestærkt segment - målgruppen er mænd i alderen 35-55 år, der er villige til at investere massivt i deres fritidsinteresser. Der er ca. 180.000 aktive jægere i Danmark.
Branchen er generelt præget af fysiske forretninger med ældre ejerledere, der ikke forstår sig på e-commerce, hvorfor dette er relativt underudviklet. Brugeroplevelsen på konkurrence hjemmesider er generelt dårlig, ligesom mange markedsføringsmæssige tiltag ikke udnyttes.
Svagheder/udfordringer
Virksomheden har været egenfinansieret fra dag ét - sideløbende med nuværende indehavers universitetsstudier. Med mere likviditet til rådighed vil køber kunne udbygge sortimentet væsentligt, ligesom man også vil kunne opnå bedre indkøbspriser hos leverandørerne og forbedre indtjeningen, såfremt der købes mere til lager - i modsætning til den nuværende løsning, hvor virksomheden i vid udstrækning opererer på dropshipping-lignende vilkår.
Ligeledes er der muligheder for at optimere driften, såfremt køber kan håndtere lager og logistik in-house.
Stærke sider
Forretningen har et velfungerende website, der er lavet i Shopify, og som bliver rost af kunderne for den gode brugeroplevelse.
Der er investeret massivt i søgemaskineoptimering, hvilket indenfor en overskuelig fremtid forventes at føre til flere topplaceringer på mange primære søgeord.
Der er opnået forhandling af de største brands indenfor beklædning - og er bl.a. den første og eneste online-only forhandler af Härkila, der er et dansk premiumbrand. Derudover føres flere andre anerkendte brands, som virksomheden har på favorable vilkår, men hvor der med likviditet til rådighed kan optimeres yderligere.
Markedet er generelt i stor vækst, og med HUNTERS' POINT har køber det rette fundament til at imødekomme de mange spændende fremtidsmuligheder.
Opstartshjælp
Sælger tilbyder at forblive i virksomheden i op til 3 måneder efter overdragelse - mod aftalt løn.
Sælger står til rådighed på både telefon og e-mail, der indenfor et rimeligt niveau ikke vil kræve aflønning.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler