Velrenommeret webshop i autobranchen med uforløst potentiale !
En velstruktureret webshop med et godt og stramt produkt program af advarselslys, arbejdslamper og reflekterende produkter.
Topparts har været på markedet siden 2009 og er et godt og veletableret brand i branchen. Vi ranker højt på Google og annoncerer udelukkende gennem Google Ads. Salget har gennem de seneste år faldet jævnt grundet manglende fokus og salgsindsats. På grund af andre prioriteter foretages intet opsøgende salg eller online markedsføring via sociale medier.
Alt salg kommer ind via Google eller mail fra faste kunder. 80% betales via kort eller EAN-betaling
I 2017 starter vi et nyt firma under det samme CVR-nummer og har valgt at koncentrere indsatsen på på det nye firma og ønsker derfor at frasælge Topparts forretningen.
Jeg er overbevist om at en ny ejer af Topparts med ny energi og fokus vil kunne øge salget betragtelig.
Regnskabs oversigt fra 2009 til 2019 kan tilsendes.
Regnskab
Hent regnskab2019 | Hent regnskab2018 | Hent regnskab2017 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 51,109 DKK | 47,663 DKK | -51,149 DKK |
Resultat før skat | -51,932 DKK | -52,815 DKK | -105,308 DKK |
Årets resultat | -40,998 DKK | -44,015 DKK | -81,958 DKK |
Egenkapital | 286,369 DKK | 327,367 DKK | 371,383 DKK |
Balance | 578,844 DKK | 564,765 DKK | 637,412 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Ovenstående resultat indeholder tal for både Topparts + ny startet virksomhed i 2017. Samlet har Topparts derfor givet underskud i disse 3 år, grundet opstarts investeringer i den nye virksomhed, som fremstiller personlige produkter.
Estimerede nøgletal Topparts 2018 og 2019 giver overskud når der er renset for investeringer i nyt firma.
2019
Omsætning 454.038
Varekøb 265.000
Dækningsbidrag 189.038
Overskud før skat 83.038
2018
Omsætning 453.118
Varekøb 205.000
Dækningsbidrag 248.118
Overskud før skat 142.118
Produktet
Topparts sælger advarselsblink til erhvervskøretøjer der har behov for ekstra synlighed og sikkerhed under udførelse af arbejdsopgaver.
Programmet omfatter gule blink til private erhverv som eksempelvis autohjælp, entreprenører, følgebiler, special transporter, landbrug o.s.v. samt blå blink til politi, brand og udrykningskøretøjer.
Derudover indeholde produkt programmet også arbejdslamper og reflekstape, der også sælges til private købere.
Programmet består af produkter der er godkendt til anvendelse på offentlig vej og udelukkende i LED kvalitet med lavt strømforbrug og lang levetid.
Markedsføringskanaler
Salg sker udelukkende gennem hjemmesiden Topparts.dk
Ingen fysisk butik og afhentning ikke mulig.
Bruger kun Google annoncering, hvorfra hovedparten af salget kommer.
Har også faste kunder som bestiller efter behov.
Anvender ikke sociale medier.
Besøger ikke kunder og deltager ikke på messer eller lignende.
Omkostninger
Estimerede nøgletal Topparts 2019
Forsikringer 7.000
Google 20.000
Konsulent internet 7.000
Hjemmeside platform 14.000
Fragt 38.000
Revisor bogføring 20.000
I alt omkostninger 106.000
Aktiver
Virksomheden er placeret på vor private adresse hvor der er lager og pakke område. Værdien af lageret vurderes til ca. 225.000 og som er baseret på indkøbspris ex. moms. Alle produkter er salgsbare og klar for salg.
Virksomhedens historie
Historie:
Topparts bliver stiftet i 2009 af sælger + en kammerat. Begge stiftere har i forvejen fuldtids-stillinger og ønsker ikke at satse 100% på Topparts og alt arbejde foregår i fritiden.
Strategien er at sælge advarselsblink online via hjemmesiden www.topparts.dk, samt opsøgende salg til potentielle kunder ved personligt salg og direct mail kampagner.
Den eksisterende branche er gammeldags med mange faste omkostninger, kørende sælgere og et produkt sortiment i den dyre ende.
Vi vælger at købe direkte hos producenten og gøre vejen til kunden så kort og billig som muligt.
Alle leverandører er fra Kina og Taiwan og vi kører en aggressiv pris strategi som omgående presser de eksisterende danske udbydere.
Firmaet vokser hurtigt og set i bakspejlet skulle en af os have taget skridtet fuldt ud og satset på at udvide og stabilisere Topparts omkring 2012. Som nævnt er vi dog godt tilfredse med vort faste arbejde og vælger at fortsætte på fritids basis.
Det stresser os dog og det bliver et problem at få tid til det hele, hvilket resulterer i at den ene stifter købes ud af firmaet i 2016.
Topparts vælger at skære antallet af leverandører ned og udelukkende satse på producenter med højere produkt kvalitet og udfaser lav pris produkterne. Dette betyder at reklamationer stort set forsvinder, men også at salget falder.
Faldet i salget skyldes dog ikke kun pris, men også at konkurrenterne er vågnet op og flere hjemmesider tilbyder nu det samme som Topparts.
Salget har gennem de seneste år faldet jævnt grundet manglende fokus og salgsindsats. Topparts har været på markedet i mange år og er et godt og velrenommeret brand i branchen. Vi ranker højt på Google og annoncerer udelukkende gennem Google.
Der foretages intet opsøgende salg eller online markedsføring. Alt salg kommer ind via Google eller mail fra faste kunder. 80% betales via kort eller EAN-betaling
I 2017 starter vi et firma mere som producerer sundheds produkter, det er under det samme CVR-nummer og hele opstarten finansieres af Topparts. Dette betyder at regnskabet fra 2017 og frem indeholder tal for begge firmaer og viser underskud grundet investering i det nye firma. Topparts alene og renset for for disse investeringer og omkostninger giver dog overskud.
Vi har valgt at koncentrere vores indsats på det nye firma og ønsker derfor at frasælge Topparts forretningen.
Markedet
Vi har identificeret følgende kunde segmenter:
Opbygger:
Der findes 5-10 store firmaer som er specialiseret i at opbygge varebiler. Tilbyder helhedsløsning for kunder som typisk har store bil flåder, hvor der monteres advarselsblink, reoler, lad opbygninger.
Kunne sådan en kunde vindes vil det øge salget betragteligt.
Materielgårde:
Findes i alle kommuner og ofte flere i hver kommune. Mange kommunale køretøjer anvender advarselsblink. Vor erfaring med denne type kunde er at de ofte behøver et personligt besøg og sjældent køber online.
Landbrug:
Alle landbrugskøretøjer skal have blink monteret. Deltage på messer, traktortræk, maskinstationer for at øge salg.
Dette område er nok til at beskæftige en mand fuldtid.
Vejassistance og special-transporter:
Dansk Autohjælp og lignende. Følgebils firmaer til blandt andet vindmølle transport.
Offentlige institutioner (Blå blink):
Brandstationer.
Politi.
Små og mellemstore virksomheder:
Virksomheder der ofte må parkere og arbejde i trafikerende områder.
Eksempelvis entreprenører, kloak firmaer, elektrikere….
Svagheder/udfordringer
Største svaghed er at der ikke investeres tid i salg og opdyrkning af nye kunder. På grund af nyt firma + fast arbejde bruges der ingen tid på Topparts. Alt salg sker automatisk via Google og der foretages intet udover bestilling af varer hos leverandører og forsendelse af bestillinger.
Stærke sider
Topparts er kendt i branchen.
Har faste kunder og gode ambassadører.
Har gennem tiden fundet frem til gode og pålidelige leverandører.
Sælger produkter af høj kvalitet der er godkendt til brug i DK.
Professionel hjemmeside hvor der findes detaljerede beskrivelser af alle produkter.
Youtube installations videoer og dokumenter der kan downloades.
Ideel køber
Topparts har behov for en ny ejer der er dedikeret og brænder for genstart af virksomheden, en indstilling vi selv havde de første 5 år indtil energien/tiden desværre forsvandt......Køber kan være en enkelt person der er stærk på kunde kontakt og sociale medier. Der kræver ikke en nogen speciel teknisk uddannelse for at sælge produkterne.
Topparts kan også være et supplement til en virksomhed der sælger relaterede produkter i branchen.
Opstartshjælp
Oplæring i produkter og hjemmesiden er inkluderet i salgsprisen.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler