Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

B2B webshop/handelsvirksomhed med skønhedsprodukter solgt til detail og webshops

Læhegnet, Albertslund
Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce

Professionel handelsvirksomhed der handler B2B med mange af de store virksomheder i Danmark. Der bliver solgt til detail og webshops, samt klinikker. Virksomheden generer et pænt overskud og lige omdannet hjemmesiden til en webshop, som med rette fokus kan øge omsætningen betragteligt. Der er gode avancer på produkterne og fokus er på mersalg, samt finde de næste trends indenfor hudpleje. Virksomheden forhandler nogle gode brands og omsætningen har været stigende siden åbningen tilbage i 2017. Du overtager derfor en sund forretningen med MASSER af potentiale.

Økonomiske nøgletal

Omsætning i 2017: 614tkr - Overskud: 121tkr
Omsætning i 2018: 1.876tkr - Overskud: 326tkr
Omsætning i 2019: 2.685tkr - Overskud 1,4 mio kr.

Forventet omsætning 2020: 3,5 mio kr - Overskud 1,8-2 mio kr.

Regnskab

  • Omsætning:2.685.000 DKK
  • Ebitda: 1.400.000 DKK
  • Resultat før skat: 1.400.000 DKK
  • Balancesum: 1.000.000 DKK
  • Afkastningsgrad

  • Overskudsgrad

Produktet

Virksomheden sælger hudpleje, skønhedsprodukter og kosttilskud til B2B markedet og har en række store kunder i folden. Det er en nem adgang for dig til at komme i gang og hvis du selv er en trendsetter kan du med fordel tilbyde produkterne til eksisterende kunder eller komme ud til potentielle kunder med virksomhedens nuværende referencer.

Markedsføringskanaler

Virksomheden bruger ikke særlig meget de sociale medier til at markedsføre sig, så potentialet er der selvfølgelig. I stedet er der fokus på direkte kundekontakt og kundepleje gennem mail og telefon.

Omkostninger

Virksomheden har høj avance på produkterne.
Husleje lager: 8250 kr.
Website: 900 kr pr kvartal.
Domæne/mail mv: 1500 kr pr år.

Shopsystem

Aktiver

Virksomheden har et varelager hvorfra virksomheden drives.

Varelager på 1.000.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 10.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Virksomheden blev stiftet med visionen om at gøre det billigere for danskerne at købe sig til skønhedspleje og hudpleje. Det marked har alt for længe været domineret af få store spillere med nogle specifikke brands. Missionen har så været at komme med mindst ligeså gode produkter til en brøkdel af de priser som kunderne betaler for. Her er det både billigt at være B2B kunde, samt slutbrugeren får også en fordelagtig pris.

Markedet

Markedet er stort og dynamisk. Der kommer hele tiden nye trends og det handler om at være på eller selv skabe trenden. Konkurrencen er også stor, men hvis man kan differentiere sig enten på pris eller kvalitet så er der plads til en. Markedet er enormt og når de fleste produkter er impulsive køb så er der ikke lang beslutningstid for salg af produkterne.

Svagheder/udfordringer

Markedet kan godt føles lidt for stort og man bevæger sig ud i for meget støj fordi der hele tiden kommer noget nyt. Men hvis man holder fokus på de produkter virksomheden allerede har etableret og bevæger sig i samme retning så er der ikke noget og være bange for.

Stærke sider

Der er masser af uforløst potentiale. Hvis man har tiden til det eller ansætte en fuldtidssælger der kører rundt til klinikker rundt omkring i landet, så kan man øge salget rigtig meget. Mange klinikker køber fra de samme leverandører og mange af dem betaler 3-4 gange den pris de kan få lignende produkter gennem os. Klinikker er loyale og langtids kunder der gerne bruger et par tusinde kr per måned hos dig og gerne prøver nye produkter når du har noget nyt.

Strategi

Strategien har fra start været at fokusere på produkter på markedet til en høj pris, som tilbydes til langt lavere priser som et substituerende produkt på markedet. På den måde har forbrugeren et alternativ at vælge imellem i stedet for at være låst på en enkelt udbyder eller to.
Mulighederne er mange og et af dem er fokus på salg til flere klinikker. Optimering og fokus på markedsføringen af den nye shop er mulighed nr 2, da de fleste selvstændige køber gennem nettet for at spare tid.

Ideel køber

Den ideelle køber er købmanden der ved hvordan man holder gang i en forretning ved at tænke gennem boksen og se muligheder frem for begrænsninger. Det er en stor fordel hvis du har et stort netværk der er i detailbranchen eller lign, derudover er det en kæmpe fordel hvis du er den fødte sælger der kan vende kunders indvendinger til et salg.

Opstartshjælp

Der er altid hjælp og hente. Det er bare at slå på tråden så vil jeg stå til rådighed indtil køber har fundet sig til rette.

Beliggenhed

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
4476

Sælger kontaktet:
21

Følger annoncen:
15

Annonce id-nummer:
32158

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
19-12-2019
Udbudspris 4.500.000 DKK