schmidtscopenhagen.com - Webshop med kvalitetstøj til unge - Stor kendskabsgrad
Vi er tre unge iværksætter, der sælger vores unikke og minimalistiske tøjmærke med navn Schmidt´s Copenhagen. Vi håber at kunne finde en eller flere ejere, som kan tage tøjmærket til det næste niveau.
Vi har stor succes med vores markedsføring via YouTube, hvor vi udelukkende har benyttet os af danske influencers med flere hundredtusind abonnenter og følgere. Vi har mange forskellige influencers på YouTube, der til dagligt benytter vores tøj i deres videoer, samt til store arrangementer. Nogle af vores største samarbejdsaftaler på YouTube omfatter blandt andet KenderDuDet, MaXsa, Niklas Larsen, samt mange flere. Vi får hver måned flere tusind visninger af vores tøj gennem vores samarbejdspartner, hvilket også påvirker vores ordreantal positivt.
Alt i alt har vi igennem 2 år formået at opbygge et fornuftigt kundekartotek i Danmark og har samtidig opbygget et stort kendskab til vores tøjmærke via platformen YouTube. Med andre ord, så har virksomheden et kæmpe stort potientiale både i forhold til det danske marked, men også i forhold til udlandet.
Økonomiske nøgletal
Vi har valgt at investere meget i vores tøjmærke, hvilket er derfor at vi ikke har fokuseret så meget på bundlinjen. I stedet har vi brugt de penge vi tjener på at udbrede kendskabet til vores tøjmærke via markedsføring på Facebook og Instagram, samt vores succesrige promovering på YouTube. Vi har et stærkt team bestående af danske influencers, der skaffer os kunder gennem deres promovering af vores tøjmærke via deres sociale medier.
Hele vores virksomhed er bygget op uden den helt store startkapital, hvorfor vi har brugt de penge vi har tjent igennem vores drift.
Vores omsætning fra webshoppen for hele virksomhedens periode udgør 105.500,00 DKK.
Regnskabsår 2018-2019 (01.07.2018-31.06.2019)
Omsætning: 61.975,57 DKK
Resultat før skat: -8.187,43 DKK
Produktet
Vi sælger kvalitetstøj til unge, der både kan bruges til hverdagsbrug og til festlige arrangementer. Vores produktportefølje består i skrivende stund af hoodies, langærmet t-shirts og t-shirts i forskellige styles, samt farver.
Alle vores produkter er lavet i bomuld og er desuden Standard Oeko-Tex certificeret. Hele vores kollektion bliver produceret i Bangladesh, der har en lang række certificeringer som bevis på deres kvalitetsbevidste arbejde, kerneværdier og socialt ansvar.
Markedsføringskanaler
I vores markedsføring har vi stor succes med vores danske influencers, der både reklamere for os på YouTube og på Instagram. De reklamerer samtidig også for vores tøjmærke til større begivenheder og events, såsom store festivaler, anerkende awardsshows osv. Vi har i forbindelse med vores store indsats på markedsføring via danske influencers også udviklet et ambassadørprogram, hvori vi beskriver arbejdsopgaverne, samt influencers betaling i form af materielle goder og kontant udbetaling. På den måde laver vi en digital kontrakt med vores forskellige influencers/ambassadører, således at vi sikre os et langt, sundt og stærkt samarbejde med dem. Det skal dog lige pointeres, at vi endnu ikke har fået ambassadørprogrammet igangsat og derfor kun har influencers til at reklamere for os lige pt.
Vi har også brugt SEO og Adwords i forhold til promovering af vores tøjmærke via Google, dog i et begrænset omfang. Største delen af vores markedsføringsbudget bliver dog brugt på vores influencers, samt Facebook og Instagram annonceringer.
Vi har i en kort periode desuden gjort brug af et eksternt markedsføringsbureau til at administrere vores Facebook og Instagram annoncering, hvilket medførte en stigning i antal besøgende på webshoppen, samt et forhøjede antal ordre. De formåede at skaffe os en del nye kunder gennem annonceringen og fik samtidig udbredt kendskabet til vores tøjmærke via de sociale medier.
Udover det har vi også en vision om at være mere aktive på vores nyhedsbreve, der i dag er i et begrænset omfang.
Omkostninger
Vi har faste omkostninger udelukkende i form af vores webshop, der dækker webhotel, domæner, betalingsindløsere osv.
QuickPay: 130 DKK pr. måned inkl. moms
Dropbox: 120 DKK pr. måned inkl. moms
Webhotel: 60 DKK pr. måned inkl. moms
Vores dækningsgrad afhænger af variant og produkt, men i gennemsnit har vi en solid dækningsgrad på omkring 40-50%. Med andre ord, så har vi en høj avance på vores produkter, hvorfor profitten også er ganske god.
Shopsystem
Aktiver
Udover varelageret, så medfølger følgende aktiver også i købet.
4 domænenavne (schmidtscopenhagen.com, schmidtscopenhagen.dk, schmidtscph.com, schmidtscph.dk)
Zebra GK430 labelprinter inkl. 200 labels
Forsendelsesposer i 100% genbrugeligt materiale
Produktbilleder & modelbilleder på alle produkter
Virksomhedens historie
Schmidt´s Copenhagen blev stiftet i sommeren 2017 af to brødre, der begge havde en vision om at fremstille unisex tøj af høj kvalitet og minimalistisk design til en pris alle kan være med på. Etableringen af virksomheden skete på baggrund af en høj efterspørgsel af importerede tøj fra Kina i danske tøjgrupper på Facebook. I den forbindelse så brødrene en mulighed for at skabe et kvalitetsbrand, hvor tøjet skulle være stilfuldt og inspirerende. Efter ca. 1 år i drift valgte vi at få en ny partner, der hovedsageligt skulle stå for webshoppen og annonceringen af tøjmærket via sociale medier. I dag er Schmidt´s Copenhagen ejet af tre unge iværksætter, der til dagligt er igang med uddannelse eller har fuldtidsarbejde.
Vi bestræber os i at skabe et stilrent og minimalistisk design i alle vores kollektioner, hvor kvaliteten af tøjet er vores hovedfokus. Vores filosofi er at kombinere kvalitetstøj i et minimalistisk design, tilpasset den gennemsnitlige danskers økonomi. Med andre ord, bestræber vi os i at fremstille tøj af markedets bedste materialer uden at prisen er helt i top.
Ideel køber
For os er en ideel køber af vores virksomhed, en person der har kapitalen og lysten til at drive et velkendt tøjmærke videre til nye succeser. Vi har formået at opstarte et helt nyt tøjmærke, der i dag har en høj kendskabsgrad i Danmark, hvor vi i særdeleshed er kendt for vores fremragende kvalitet til gode priser.
Efterspørgslen fra udlandet er stigende og vi har allerede haft enkelte udenlandske kunder, der hovedsageligt er bosat i Spanien, Portugal, Norge og Sverige. Med andre ord, så er potentialet for Schmidt´s Copenhagen stort i og med at vi udelukkende har fokuseret på det danske marked indtil videre.
Helt konkret vil man med den rette kapital kunne udbrede kundegruppen til udlandet og dermed øge efterspørgsel markant.
Har du erfaring med tøj branchen er dette et stort plus, dog er dette ikke nødvendigt.
Opstartshjælp
Vi vil selvfølgelig stå til rådighed i opstartfasen, men vi har som udgangspunkt ikke nogen planer om at blive i virksomheden. Vi vil samtidig være behjælpelig med overdragelsen af leverandører og samarbejdspartnere, hvis dette ønskes.
Derudover vil vi også tilbyde oplæring til køber som en del af købesummen, hvis dette skulle have nogen interesse. Med andre ord, så vil vi være tilgængelig under hele processen.
Få hjælp af en virksomhedsmægler