Niche webshop m. eksternt lager, stabilt ordreflow + affiliate indtægter
Nu har du muligheden for at overtage en flot og velkørende niche-webshop, som genererer et stabilt overskud år efter år.
Webshoppen har outsourceret lager og kan derfor styres 100% fra en computer, uden du skal forholde dig til afsendelse af ordrer eller andet praktisk i denne henseende.
Udover indtægterne fra webshoppen, genereres en passiv indtægt på kr. 12.000 pr. år i affiliateindtæger gennem Partner-Ads (via 4 indlæg om inspiration til gaver, som linker videre til 2 solide partnerprogrammer, Coolstuff.dk og DGDA.dk).
Webshoppen kører i Wordpress + Woocommerce og er designet af et professionelt bureau. Vi ranker i top 3 på Google for alle relevante keywords.
Økonomiske nøgletal
Omsætning 2016: 210.763 kr ex moms og fragt (487 ordrer)
Omsætning 2017: 292.542 kr ex moms og fragt (617 ordrer)
Omsætning 2018: 261.612 kr ex moms og fragt (558 ordrer)
Omsætning 2019 (frem til 1. okt): 157.028 kr ex moms og fragt (346 ordrer)
Dækningsgraden ligger i gennemsnit på 40% på alle ordrer.
Da sælger har haft anden aktivitet i selskabet, foreligger der ikke en seperat årsrapport for webshoppen. Du kan dog få tilsendt alle data som ønskes, samt evt. gæstelogin til Webshop, Analytics, Google Ads, mm. mod udfyldelse af en NDA.
Da sælger ønsker at afslutte alle selvstændige forretningsområder grundet familieforøgelse, er det evt. også muligt at overtage selskabet sammen med webshoppen (CVR 39429780, Filskov Group ApS).
Produktet
Webshoppen henvender sig til folk, som skal fejre deres venners 25- eller 30-års fødselsdag ved at give kanel eller peber, som traditionen foreskriver.
Der sælges 2 primære varer (kanel og peber) med en dækningsgrad på 40 %. Yderligere sælges der 3 varer som tilbehør til de primære varer.
Grundet varernes brug og egenskaber har shoppen en returfrekvens på under 1%.
Vi har opbygget shoppen med fokus på at inspirere hvorledes man kan give kanel/peber til fødselsdagen, da dette er første skridt i kundernes købsrejse. Her har vi lavet super meget content af rigtig høj kvalitet, med praktiske guides og ideer til fejringen.
Når kunden er blevet klog på de praktiske ting vedr. en fejring med kanel/peber, vender de tilbage og placerer en ordre i shoppen, fordi der er opbygget tillid gennem den hjælp de har fået hos os.
Vi oplever yderligere mange tilbagevendende kunder, som handler hos os igen grundet en god købsoplevelse.
Markedsføringskanaler
Google Ads:
Vi har fået opsat og optimeret Google Ads kampagner hos et professionelt bureau. Her er vores forbrug 500-1500 kr/mdr., alt efter budget for de pågældende måneder.
Facebook:
1747 ægte likes fra målgruppen. Her har vi tidligere postet video-content som er gået "viralt" med +200.000 visninger for et beløb på 400-600 kr.
Er man dygtig til at lave content på Facebook kan det let gå viralt, da folk som regel tagger deres venner som snart fylder 25/30 år, grundet den humoristiske vinkel på traditionen.
Der er opsat Facebook pixel til markedsføring og retargeting.
Vi har yderligere en del billedmateriale af fejringer med kanel og peber liggende, som ligeledes medfølger, og kan benyttes i markedsføringen.
SEO:
Vi har lavet rigtig meget content baseret på alle primære- og long tail keywords relateret til webshoppens tematik.
Nyhedsbrev:
Der er ikke benyttet nyhedsbreve i vores markedsføring - så her er et potentiale, hvis dette ønskes.
Omkostninger
Eksternt lager:
-3 plukpaller: 315 kr/mdr
-Pluk, pak, og forsendelse pr ordre: ca. 30 kr.
-Distribution: 36-48 kr. pr. ordre med GLS (afhænger af vægt)
Webhosting:
-Unoeuro hosting + domæne 220 kr/år
Regnskabsprogram:
-Dinero, 2475 kr/år
Betalingsløsning:
-Quickpay 200 kr/mdr
-NETS årlig afgift, 1100 kr
-NETS transktionsgebyr alm. Dankort + VISA.
Automatisk bogføring:
-Storebuddy, 885 kr/år
Shopsystem
Virksomhedens historie
Webshoppen startede som en hobbyvirksomhed ved siden af studiet slut 2012.
Jeg stod i en situation, hvor vennekredsen skulle fejre en fødselar med kanel, og kunne ikke finde nogen steder, hvor jeg kunne få fat i større mængder kanel, som man typisk giver en 25-års fødselar i store dele af landet.
Efter at have tømt alle supermarkeder i miles omkreds for små kanelposer, havde vi stadig ikke kanel nok. Ud fra dette startede ideen, om at gøre det let at få fat i store mængder kanel/peber til en billig pris.
Yderligere skulle den nye webshop indeholde en masse inspiration, tips og tricks i forhold til fejringen, så man ikke selv skulle opleve de typiske begynderfejl.
I dag er webshoppen fuldt ud automatiseret med:
-eksternt lager (en ny ordre overføres automatisk til lageret som håndterer denne)
-dag-til-dag levering
-automatisk bogføring
-automatisk mail til kunde med track and trace-oplysninger på ordren
Der har kun været én ejer af shoppen siden opstart, som har oparbejdet sig et stort kendskab til USP (unique selling proposition) i forhold til målgruppen. Dette kan videregives som løbende dialog og sparring med kommende ejer, såfremt dette ønskes.
Markedet
Markedet består af et købeparat fest-folk, som gerne giver et større beløb for at fejre deres fødselar med kanel eller peber.
Da det kun er én gang i livet en ven fylder 25 eller 30 år, er dette noget mange vennekredse prioriterer at fejre fuldt ud som en slags milepæl, hvor der typisk følger en ordentlig fest med.
Ligeledes går webshoppens kunder som regel sammen om at købe kanel eller peber til fødselaren, hvilket gør at købsprisen bliver af mindre betydning, når beløbet deles mellem 10-20 personer i vennekredsen.
Vi oplever, at markedet vokser stødt, fordi traditionen med kanel og peber til 25- og 30-års fødselsdage bliver mere og mere kendt og implementeret i den danske befolkning.
Svagheder/udfordringer
Som enhver anden niche er karakteriseret af, så henvender webshoppen sig til en mindre målgruppe. Salget vil derfor ikke pludselig eksplodere og stige med 25x, da der kun er så mange 25- og 30-års fødselsdage hvert år, som den danske befolkning nu tillader.
Trives man derimod med at være webshop i en niche, med en stabil omsætning på 250.000-300.000 pr. år, med et flot overskud, så er dette en enestående "semmi passiv" indtægtskilde. Nuværende tidsforbrug på webshoppen er kun 5-10 timer pr. måned.
Stærke sider
Til trods for vores webshop har fået en konkurrent for 1,5 år siden, har dette ikke givet de store udslag i salgstal. Denne forklaring kan findes i en god skare af tilbagevendende kunder samt at markedet vokser (traditionen med kanel og peber er blevet mere og mere populær).
Her er vores største styrker:
-Danmarks største og førende leverandør af kanel og peber
-"One-stop-shop", hvor du let og bekvemt kan købe alt til fejringen af en 25/30-års fødselar
-Inspiration og guides til hvordan man fejrer fødselsdagen med kanel og peber
-Dag-til-dag levering (kunder skal ofte bruge varerne indenfor et par dage)
-Vores eksterne lager er godkendt til at håndtere fødevarer
-Vi har en stabil og yderst konkurrencedygtig leverandør af vores varer, som vi har en rigtig god relation med, og har benyttet siden opstart i 2012
-Affiliateindtægter på 12.000 kr. pr. år gennem Partner-Ads via 4 populære blogindlæg med gaveideer
Opstartshjælp
Sælger stiller sig selv til rådighed for sparring og hjælp i en overgangsfase efter nærmere aftale.
For yderligere interesse, send venligst en besked med din forespørgsel. Herefter kan vi tage dialogen over beskedfunktionen, i telefon eller et fysisk møde.
Prisen er sat så skarpt, at den i udgangspunktet ikke er til forhandling. Dette skyldtes, at webshoppen vil tjene sig ind igen på kun 1 år - og ejer ønsker at afhænde alt selvstændigt foretagende hurtigst muligt grundet familiære omstændigheder.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler