International webshop indenfor holdningstøj med stort overskud på 6,4 mio. kr.
Virksomheden er stiftet i foråret 2017 af to unge iværksættere, der brænder for og motiveres af at skabe sunde, veldrevne og velindtjenende virksomheder, hvilket indebærer at opbygge stærke salgs- og distributionskanaler, et stærkt brand samt en super effektiv organisation – og denne virksomhed er ingen undtagelse.
Virksomheden sælger sine produkter gennem 30 domæner og er repræsenteret i 9 lande. Der foreligger et klart og tydeligt koncept med hjemmesider, support og prissætning, og der er således udviklet en plug-and-play løsning, så indtrængen i nye lande kan foretages hurtigt og effektivt.
Virksomheden har på nuværende tidspunkt 8 ansatte, hvor af de to er ejerne, de faste omkostninger er derfor meget begrænsede. De ansatte følger ikke med i handlen.
Der er idag 3 lagermedarbejdere og 3 kundeservice ansvarlige for de 9 lande virksomheden er repræsenteret i.
Platformen er således på plads og virksomheden er klar til den næste udviklingsfase og de unge iværksættere er derfor klar til at videregive virksomheden til den fortsatte rejse.
Performance
Virksomhedens omsætning udgjorde det første regnskabsår 52 mio. og et resultat før skat på DKK 6,4 mio. I andet regnskabsår udgjorde omsætningen DKK 58 mio., og et resultat før skat på DKK 7,4 mio.
Virksomheden har nu eksisteret i 2,5 år, og har haft positiv drift fra dag 1, ligesom det er lykkedes ejerne at udbetale høje lønninger til sig selv i hele ejerperioden.
Potentialer
Virksomheden har et stort potentiale, hvor både omsætningen online kan øges ved større opmærksomhed på de eksisterende markeder, ligesom nye markeder kan penetreres ved tilførsel af de rette kompetencer og ressourcer – og som virksomheden allerede har bevist kan dette gøres uden større investeringer.
Udover virksomhedens online-strategi, der for nuværende kun er B2C salg, er der et stort potentiale i en offline strategi gennem de rigtige salgskanaler, ligesom der ligger et stort potentiale i B2B salg, hvor virksomheden allerede har haft en lang række henvendelser fra interesserede kunder.
Der er foretaget massive investeringer i brandopbygning gennem en omfattende markedsføringsstrategi, hvor de samlede investeringer udgør mere end DKK 50 mio. Markedsføringen indbefatter en række TV-kampagner og omfattende online markedsføring primært via de sociale medier, hvorfor de rigtige kompetencer virkelig kan kapitalisere på virksomhedens brand og det registrerede varemærke.
Den meget hurtige succes og store efterspørgsel efter produkterne har skabt et behov for ekspresleveringer, hvorfor der kan opnås store besparelser i optimering af produktions- og leveringsprocessen. Den årlige meromkostning til ekspres leveringerne er estimeret til mellem DKK 700.000-900.000.
Øvrige virksomhedsinformationer
• Virksomheden har over de seneste 2,5 år opbygget et meget stærkt, pålideligt og konstruktivt samarbejde med virksomhedens leverandører
• Der er opnået særdeles gode fragtaftaler, der qua virksomhedens salg er bedre end de fragtaftaler, der kan opnås gennem ”fællesskabs-fragtaftaler”
• Massive investeringer i markedsføring og brandopbygning
• Kundedatabase med 300.000 tilfredse kunder
Det er aktiviteten, der sælges for DKK 16 mio., hvorfor der vil være skattemæssigt fradrag for køber. De ansatte medfølger ikke, men købet indeholder udover aktiviteten endvidere varemærkerettigheder, kundedatabase, webshop, domæner, hjemmesider og varelager for DKK 3 mio. Aktiviteten i det offentliggjorte regnskab for 2017/18 har udelukkende bestået af salg af de holdningskorrigerende trøjer.
Ejerne ønsker at sælge virksomheden, da ejernes spidskompetencer og primære motivation ligger i at opbygge virksomheden, og dette arbejde er nu gjort.
Der er endvidere opstået nye spændende muligheder for ejerne, der gør, at de ikke længere kan ligge den samme energi og opmærksomhed i virksomheden, ligesom de erkender, at der skal mere erfarne kræfter til den videre drift og udvikling.
Regnskab
Hent regnskab2017 | |
---|---|
Omsætning | - |
Bruttofortjeneste | 10,072,063 DKK |
Resultat før skat | 6,440,034 DKK |
Årets resultat | 4,978,554 DKK |
Egenkapital | 5,028,554 DKK |
Balance | 16,494,182 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
1. Regnskabsår
Omsætning DKK 52 millioner
Overskud før skat DKK 6,4 millioner
2. Regnskabsår
Omsætning DKK 58 millioner
Overskud før skat DKK 7,4 millioner
Produktet
Holdningstøj kan være dyrt, men det har vi lavet om på. Vores produkter leverer holdningskorrigerende tøj til Danmarks skarpeste priser. Vi ønsker at det skal være et let tilgængeligt produkt for alle i Danmark.
Trøjen er udviklet således, at den kan være med til at afhjælpe med smerter i ryggen, det kan være stivhed og smerter i ryggen. Disse smerter kan forekomme ved eksempelvis at man har lange siddende arbejdstimer på kontoret.
Vores kunder elsker vores produkter og vi kan næsten ikke få armene ned, over hvor god modtagelse trøjen får. Vi bliver bekræftet hver dag i at vores trøjer giver en bedre og sundere hverdag for vores kunder!
Vi kan endvidere bryste os med, at vores holdningskorrigerende tøj er noget af det mest solgte i Danmark, Sverige samt 8 andre lande Europa.
Markedsføringskanaler
Facebook
Instagram
SEO
Adwords
Nyhedsbreve
TV kampagner
Influencers
Affiliate marketing
Omkostninger
Løn: DKK 3.450.000 årligt
Husleje DKK 40.000 i måneden
Shopsystem
Virksomhedens historie
Virksomheden startede udfra en tankegang om at skabe tøj der hjalp med kropsholdningen, det blev så til en holdningskorrigerende trøje til både kvinder og mænd. Vi ville også gerne skabe et produkt hvor alle kunne være med og derfor har vi sat en fornuftig pris. Siden start har vi konstant arbejdet på at gøre trøjen til den bedste version indenfor design og funktion.
Vi føler nu at produktet har opnået det bedste design og funktionalitet.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler