Cows & Colors - Dansk brand - Unik accessories til herre og damer - REACH certificeret
Se hjemmesiden her: cowsandcolors.com
Med Cows & Colors får du/I en unik virksomhed med et brand og et koncept i høj kvalitet. Fundamentet er lagt for vækst og du kan selv præge de fremtidige produkters design.
Konceptet er farverige accessories i dansk design af højeste kvalitet, med skind fra veletablerede italienske garverier og hvor metallet er coatet i Danmark. Det er helt unikke farver som ikke er set på markedet før. Designet er også baseret på at kunderne selv kan customize deres bælte i egen farvesammensætning, da bæltet er skruet sammen og er helt uden limninger. Der er pt. 11 farver på læderet og 15 farver på metallet og så kan der pt sammensættes 154 farvevarianter og derved giver det unikke i forhold til andre brands inden for modeaccessories.
Vi har sikret alt fra start, produkt i mange farver, emballage, alle forsendelseselementer, fuld fungerende webshop, diverse salgsmesseelementer, profiler på Facebook og Instagram.
Idé og koncept blev grundlagt i 2016 og selve brandet blev lanceret i 2018, men grundet fokus på øvrig forretning, er det konkrete potentiale endnu ikke set eller opnået.
Vær den der får dette brand og de meget flotte M/K bælter helt ud til forbrugerne.
Økonomiske nøgletal
Grundet virksomhedens korte levetid og manglede salgsaktivitet, kan ingen tal for den økonomiske del af virksomheden oplyses.
Produktet
Cows & Colors bygger på ideen om at give mænd og kvinder flere muligheder for at markere den personlige stil med forskellige accessories og vi har valgte bæltet som første produkt.
Cows & Colors har fundet inspiration i den nordiske coolness og enkelthed. Idéen med de mange farvevalg er skabt ud fra ønsket om at ramme tidens modetendenser samt ikke mindst forbrugernes hang til at skabe et personligt udtryk med deres valg af beklædning.
Vores læder kommer fra Italien, og er alt sammen REACH certificeret og det vil sige at det overholder EU's standarter for indhold og produktion.
Cows & Colors vil gerne rykke lidt ved den nordiske konservatisme, der hidtil har præget markedet inden for bæltedesign.
Konceptet giver også store muligheder inden for golfsegmentet samt merchandise.
Der er foretaget få henvendelser i branchen og de virker til at være positive overfor konceptet og de muligheder produktet giver for særlig branding i business to business segmentet.
Markedsføringskanaler
Salgskanaler:
Webshop
Livstilmesser
Markedsføring:
Facebook
Instagram
Omkostninger
Årlig omkostning ved webshop (Shopify)
Årlig omkostning til sikring af domæne
Årlig omkostning til betalingsudbyderne
Shopsystem
Aktiver
Fuld udbygget webshop til det danske marked
Stort varelager (læderbælter og bælterspænder i de mange farver, hver for sig)
- Få lagerliste tilsendt med antal og varianter
Emballage til hele varelager
Forsendelseselementer til hele varelager
Salgsmesseelementer (Skranke og bæltepodier)
Butiksstands (til skranke)
Div. værktøj
Div. fotoudstyr (ikke kamera)
- Få fuld inventariste tilsendt
Fuld ejerskab af logo og andet layoutmateriale
Alle produktfotos
Domæne com. og dk. samt div. mailadresser
Køber overtager kun aktiver i henhold til ovenstående og ikke CVR. Nr. og øvrige.
Den samlet salgspris dækker primært varelagerværdien i indkøb og diverse inventar
Lager- og inventarliste kan fremsendes på anmodning.
Virksomhedens historie
Cows & Colors er skabt på grundlaget af selv ikke kunne finde alternative herrebælter end sorte og brune med bæltespænde i krom og efter grundig søgning på nettet, tog jeg selv udfordringen op.
Efter et par år, med læring i læderproduktion, besøg på diverse lædermesser i italien, design af produkt, møder med flere forskellige underleverandører i ind- og udland, stod jeg endelige med det færdige produkt og et bæltet som det første produkt og i en række af flere fremtidige planlagte produkter.
Filosofien har været at skabe en dansk designvirksomhed der producerer accessories i dansk design af høj italiensk kvalitet og udgangspunket er farver, også ved metallet der benyttes på de forskellige produkter.
Min baggrund er ikke typisk for en design- og modevirksomhed. Jeg er alene drevet af egne ukonventionelle ideer og lysten til at se mine tanker blive realiseret på markedet.
Jeg har med Cows & Colors fundet inspiration i den nordiske coolness og enkelthed. Idéen med de mange farvevalg er skabt ud fra ønsket om at ramme tidens modetendenser samt ikke mindst forbrugernes hang til at skabe et personligt udtryk med deres valg af beklædning.
Cows & Colors vil gerne rykke lidt ved den nordiske konservatisme, der hidtil har præget markedet inden for bæltedesign. Ikke mindst se de mandlige forbrugere turde mere med deres garderobe.
Markedet
Der er selvfølgelig udfordringer med hvert et produkt som skal ud på markedet, også dette, men fordelen er dog med dette produkt, at dens design og farver, skiller sig markant ud fra hvad andre tilbyder markedet.
Målgruppen for Cows & Colors er meget bred og bælterne tiltaler begge køn.
Der sidder et par store brands på markedet og det er ofte dem der er repræsenteret i de store butikker og detailkæder, men ser dog flere og flere små brands kommer ind på markedet.
Svagheder/udfordringer
Udfordring:
- En fremtidige køber af Cows & Colors skal kunne agere og navigere rundt på de sociale medier, da det vil være den bærende kilde til afsætning.
- Det og de små og mindre selvstændige butikker som gerne vil prøve noget nyt og tilbyde deres kunder.
- Tidens tendenser går mod mere og mere bæredygtighed, så det skal også have stor fokus fremadrettet for Cows & Colors.
- Da det bærende er farver, skal man hurtigt kunne tilpasse sig ud fra modens tendenser og omstille sine kollektioner og designs.
Svaghed:
- Det færdige produkt er afhængig af flere leverandører og et efterfølgende arbejde med kvalitetskontrol og samling af produkt.
- Flere leverandører kræver større ordreantal før produktion pr. farve på læder/metal.
- Forsigtighed og konservatisme blandt forbrugerne og aftagerleddet.
Stærke sider
Et design som ikke er set på det danske marked før, med farverne og lædertype. Unik coating af metallet til brug ved bælterne.
Benytter et Italiensk garveri, som udviser stor forståelse for EU lovgivningen omkring miljøkrav osv.
Kort proces fra idé til produktion og med mulighed for at tilføre mange type produkter til sortimentet.
Strategi
Det har fra startet været strategien at være stærkt repræsenteret i både detail og på den mere netbaseret handel og de aktører der agere der.
Grundet manglende aktivitet omkring indsalg til butik- og webshopaktørerne, er strategien endnu ikke effektueret.
Vision
Det har fra start været visionen at etablere et internationalt brand med fokus på accessories til herre og damer, i nordisk cool design, hvor kvalitet, farver samt funktion går op i en højere enhed. Løbende sætte nye produktgrupper ud på markedet som appellere til den kræsne og modebevidste forbruge og som tør være markant omkring sin garderobe. Flere bæltedesigns, tasker, punge osv.
Ideel køber
Jeg ser det/de fremtidige ejer af Cows & Colors, med kommerciel orientering, stort forståelse for markedsføring på de sociale medier, eventuelt selv en profil på de forskellige platforme og derved derigennem kan markere sit eget brand. Skal ikke nødvendigvis have erfaring med læderproduktion, kan hurtig tilegnes. En fordel er selvfølgelig forståelse for mode og de skiftende tendenser i markedet.
Du/I skal have et stort drive og vilje, så er der bestemt muligheder med dette brand og produkt.
Opstartshjælp
Jeg vil i forbindelse med overdragelsen, tilføre mine nuværende erfaring på bedste vis, så du/I som fremtidige ejere vil stå godt rustet til at videreføre Cows & Colors og skabe den succes som brandet har som potientiale.
Få hjælp af en virksomhedsmægler