Thebodyfactory.dk - Webshop med Træningstøj til mænd og godt kundekartotek - Omsætning 1.100.000 kr.
Jeg sælger Thebodyfactory.dk. Vi producerer og distribuere træningstøj. Vi sælger igennem vores forhandlere Bodyman i Aalborg og Århus og på vores webshop Thebodyfactory.dk.
Vores virksomhed er 3,5 år gammelt og har opbygget et fornuftigt kundekartotek i Danmark. Med virksomheden følger et lille lager, leverandører, facebook side, instagram og en masse mails på vores nyhedsbrev. Vores omsætning har i de to seneste år været på omkring 1.000.000 kr.
Vi er pt. det største danske brand indenfor kategorien træningtøj.
Økonomiske nøgletal
Vi har valgt at investerer meget i vores brand, hvorfor vi ikke har fokuseret så meget på bundlinjen, men i stedet brugt de penge vi tjener på at brande vores produkt og øge vores kendskabgrad. Vi har et solidt team af influencers, som har været med til at brande virksomheden igennem dens levetid.
Vores virksomhed er bygget op uden investeringer, hvorfor vi har brugt de penge, vi har tjent igennem vores drift.
Vores omsætning har de to seneste regnskabsår har været på 950.000 og 1.100.000 kr.
Årets resultat har grundet investeringer er på -10.000 kr.
Vi har selv produceret store dele af vores produkter og får leveret tøj fra dag til dag. Dette har medført vi har en lav lagerværdi, men derimod har haft mange produkter online på vores webshop, uden der har været en stor lagerbinding.
Produktet
Vi sælger træningstøj til mænd, til de potentielle kunder der findes på dette marked. Vores brand henvender sig til den normale person, hvorfor mange af vores produkter er lavet i bomuld. Vi har haft stor succes med pakketilbud, som har været en fast del af vores sortiment. Vi sælger tøj, som både kan bruges i trænings centret og til hverdagsbrug.
Markedsføringskanaler
I vores markedsføring har vi med stor succes benytter os af personer (influencers). Disse personligheder reklamerer over Instagram, Facebook og til events. Vi benytter dem til at reklamerer og rådgive vores kunder. Alle kunder får et gratis træning eller kostprogram med i deres ordre, som er udarbejdet af en atlet, der har stor erfaring med indenfor området. Vi prøver at tilbyde vores kunder lidt ekstra, fremfor kun at fokusere på tøjet.
Vi har brugt SEO, google shopping og Adwords en smule, men største delen af vores markedsføring budget bliver brugt på annoncer og konkurrencer på Facebook og Instagram.
Når vi pakker vores ordre, sender vi en flyvers med i ordren, hvor vi takker for købet og opfordrer kunderne til at dele deres mening om vores produkter på deres sociale medier. Vi har en del hashtags, vi benytter os af, som kunderne kan bruge. Nye kunder får et rabatkort med, som giver dem 15% rabat på deres næste ordre.
Udover det bruger vi mailchimp, hvor vi har en masse emails, som modtager de nyhedsbreve vi udsender.
Omkostninger
Vi har faste omkostning i form af vores webshop og vores husleje. Vores lejemål følger dog ikke med i salget, hvorfor en eventuel køber selv skal finde et lejemål.
Vores provision på indkøb er differentieret. På en gennemsnitlig ordre. på 500 kr. koster ca. 100-200 kr at lave, hvorfor profitten på vores produkter er ganske god.
Aktiver
Lejemålet følger ikke med i salget, så der skal selv findes nyt lager og kontor.
Virksomhedens historie
THEBODYFACTORY™ er resultatet af to venners drøm om at fremstille allround kvalitets trænings- og lifestyle-tøj, der i pasform og design passer til den aktive livsstil, løb, fitness og funktionelle træning.
THEBODYFACTORY™ bestræber at vedholde et stilrent og minimalistisk design, i nordisk kvalitet, til gode priser. Vores filosofi er at kombinere kvalitets træningstøj i et stilrent design, tilpasset den aktive hverdag og produceret i markedets bedste materialer.
THEBODYFACTORY™ sigter mod at skabe mere end blot et brand med træningstøj, og vi giver dig derfor indblik i en verden af kost og træning gennem bloggen, hvor vores atleter løbende giver dig deres bedste råd.
Du kan også gå på opdagelse i vores trænings- og aktive TBF-univers gennem vores Facebook-side, eller du kan skrive dig op til vores nyhedsbrev, der indeholder alt fra tidens trends og produkter til gode råd i træningscenteret.
Strategi
Vores strategi har været at levere kvalitetsprodukt til en fair pris. Vores danske leverandør, levere produkter i topklasse, hvilket har været virksomhedens kendetegn. Der er nogle internationale spillere på markedet, så vi har differentieret os på det at købe fra en danskejet virksomhed, hvor største delen af produkter er produceret i Danmark.
Ideel køber
En ideel køber til vores virksomhed, har kapitalen og lysten til at drive det videre. Vi har skabt et brand og en høj kendskabgrad i Danmark, hvor vi især et kendt for kvalitet til fair priser. Der er et kæmpe potentiale på en masse af nær markederne omkring Danmark. Med den rette mængde kapital, ser vi ingen grænser for hvor stort dette brand kan blive.
Har du erfaring med tøj eller fitness brancher, er det et stort plus - dog kan det sagtens lade sig gøre uden, da vi startede det op uden denne erfaring.
Opstartshjælp
Planen er ikke at blive i virksomheden, dog kan dette godt arrangeres i startfasen, hvis det ønsker. Vi vil altid være tilgængelige, da vi selv har startet dette brand op fra bunden og altid vil se det som vores "baby".
Vi vil selvfølgelig forklare hvordan vi har drevet det i de år vi har været aktive og hjælpe med at overdrage leverandører og samarbejdspartnere, hvis dette ønskes, så det bliver så let som muligt at overtage.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler