Bæredygtige og økologiske livsstilprodukter - kombineret detail og e-commerce - Resultat til indehavers disposition 500.000 kr. årligt
Spændende veletableret mode- og livsstils virksomhed med et komplet professionelt online setup og eksisterende salg i Danmark, Norge og Storbritannien.
Virksomheden er meget professionelt branded og har derigennem opnået flere end 34.000 kvalificerede følgere på de sociale medier og +18.000 abonnenter på nyhedsbreve - alle af høj kvalitet. Det kommer blandt andet til udtryk i virksomhedens organiske salg.
Udbuddet er en oplagt mulighed for en køber med eksisterende aktiviteter, der influerer med eller grænser op til mode- og livsstil. Ligeledes er det en spændende mulighed for køberen, der har lysten til at indtræde i en fungerende og veludviklet virksomhed, der byder på et spændende univers omkring mode og livsstil.
Udbuddet henvender sig oplagt til købere med kompetencer og interesse indenfor e-commerce -
ligesom synergi ift. eksisterende eller tidligere aktiviteter vil være en ubetinget fordel.
Virksomheden er udviklet med fokus på dynamik og profitabilitet og køber har muligheden for at overtage et
internationalt e-commerce setup, med komplet drivline og omsætning i både Danmark, Norge og
Storbritannien. Klar til et intensiveret fokus og investering i en opskalering af omsætningen.
Konceptet vil også være godt at udnytte til åbning af flere fysiske butikker, ligesom en udvikling af produkter i
eget brand-navn vil være en oplagt mulighed.
Økonomiske nøgletal
Virksomhedens indehavere har igennem de seneste 12 mdr. formået at halvere varelageret og øge dækningsgraden fra 22% til 34,5%. Det har været på bekostning af en overlagt reduktion af omsætningen, idet man har indskrænket sortimentet og fokuseret 100% på de produkter der er i stand til, at levere stabile udsalgspriser og deraf stabile solide dækningsgrader.
Virksomheden er begunstiget af en meget unik og loyal kundebase og en høj grad af 'sund' interaktion med følgere på de sociale medier mv. Det skaber en høj organisk omsætning som har udgjort kernen i virksomheden det sidste års tid. Den betalte markedsføring er indskrænket til et minimum imens forretningen er blevet trimmet og der er nu igen sat fokus på, at øge investeringen i betalt trafik og betalt omsætning.
Produktet
Virksomheden forhandler et bredt sortiment af populære brands, der henvender sig til et selektivt, kvalitetsbevidst og købestærkt segment af forbrugere. Det kommer til udtryk i sortimentet, der udelukkende består af håndplukkede brands, der hver især repræsenterer værdier som bæredygtighed, økologi, æstetik og kvalitet.
Sortimentet rummer både mode- og tekstil produkter, interiør, brugskunst mm.
Markedsføringskanaler
Instagram (+25.000 følgere)
Facebook (+9.000 følgere)
Nyhedsbrev (+18.000 abonnenter)
E-mærket (score 9,9 ud af 10)
Trustpilot (9,2 ud af 10)
Virksomheden er beskrevet og promoveret med PR (ikke-betalt) i adskillige reportager og artikler i modemagasiner, aviser m.fl.
Derudover er virksomheden repræsenteret med en fysisk butik i Nordsjælland (åbnet i 2017) og pop-up shops i udvalgte danske feriebyer om sommeren.
Omkostninger
Driften er det seneste år omlagt til en høj grad af fleksibilitet ved bla. at lægge hele lager (warehouse) og logistik-funktionen ud til en ekstern partner. Det har øget fleksibiliteten både på omkostningssiden og arbejdspresset for indehavere. De faste omkostninger begrænser sig til husleje i den fysiske butik og de almindelige følgeomkostninger til ad'hoc assistance og almindelig kontordrift.
Aktiver
- Domæner (.dk /.no /.co.uk /.com)
- Webshop, opbygget i Magento version 1.8.1.0
- Separat NUF i Norge med toldkredit, returlager, adresse og tlf. nummer.
- Butiks-lejemål og butiksindretning
- Skiltning
- Komplet og funktionsdygtig butiksindretning (reoler, betalingsterminal, tablet, Mac computer, belysning mm.)
- SoMe kanaler (34.000+ følgere)
- Nyhedsbrev-abonnenter (18.000+ abonnenter)
Virksomhedens historie
Virksomheden er stiftet og drevet af mor og datter (begge fuldtid), der med hver deres kompetencer har skabt og udviklet virksomheden igennem næsten 10 år. Blandt andet den naturlige aldersforskel har betydet, at indehavere har besluttet sig for at sælge. Der vil være mulighed for, at den ene indehaver medvirker i en overgang /fortsætte i driften efter individuel aftale.
Markedet
Markedet og efterspørgslen efter bæredygtige produkter har været konstant stigende og virksomheden har været 'på rette sted, på rette tidspunkt' og formået at skabe og løbende forny et relevant sortiment indenfor mode-/tekstil, interiør og boligtilbehør mm. Indehaverne har været dygtige til at opsøge og opdage nye brands og trends.
Svagheder/udfordringer
Virksomheden befinder sig i en online-verden, hvor konkurrencen i høj grad kredser omkring evnen til den online betalte markedsføring og analyse. Indehaverne har evnet at brande virksomheden helt ekseptionelt gennem PR og ikke-betalt omtale, men nuværende indehavere mangler indsigt og viden omkring betalt markedsføring, hvorfor dette er nedtonet.
Stærke sider
Stærkt sortiment.
Stærkt brand.
Høj loyalitet hos følgere og kunder.
Veludviklet omnichannel setup - Direkte onlinesalg i 3 lande, solid branding og interaktion via sociale medier, massivt til stede i trykte medier og en flot fysisk butik i lokalt miljø i nordsjælland.
Ideel køber
Køber kan både være personen der ønsker en velfungerende fysisk/online virksomhed med et spændende sortiment og en attraktiv database af mere end 34.000 følgere. Og ligeledes kan det være en branche-aktør, der har influerende aktiviteter eller andre fællesnævnere, hvorved der kan opstå en strategisk synergi.
Køber vil med fordel kunne have interesse og kompetencer indenfor online-virksomhed, markedsføring og udvikling.
Opstartshjælp
Sælger medvirker gerne i en overdragelse.
Få hjælp af en virksomhedsmægler