Webshop med salg af kaffe & kaffeudstyr til private - 9574 kunder
Webshoppen har eksisteret i 2 år på Shopify. Webshoppen er bygget og tilpasset af en webdesigner, og fremstår derved professionel og troværdig. Shopify giver en stabil platform at køre ud fra, og gør at der kan fokuseres på salg og markedsføring. Med den rette likviditet til indkøb af varer, samt fokus på god markedsføring, kan denne forretning tage fart.
Vi sælger denne webshop grundet fokus på andre forretninger, og manglende likviditet i virksomheden, hvilket gør at vi ikke formår at udnytte shoppens potentiale.
• 10.000 kunder igennem webshoppen, med 542 bedømmelser til en 5-stjerners rating på TrustPilot.
• 15.000-18.000 besøgende i snit om måneden.
• 22% af køb er genkøbere.
• 250-300 ordrer om måneden.
• Julesalg og Black Friday udgør stor del af årssalg.
• Omsatte for ca. 2 mil i 2017.
• Omsatte for 1,3 mil i 2018.
• Omsat for 300.000 i 2019 indtil videre.
• Responsivt og optimeret til mobil
• Opsat efterkøbs-mailflow
• Kundeservice setup i Zendesk
• Podio sat op til håndtering af reklamationer.
• Over 900 produktbedømmelser på produkter (Godt for SEO og for trust)
• Blog med 38 aktive blogindlæg + Fordelagtig aftale med 2 kaffenørder der skriver for bloggen.
• Evergreen content på bloggen der trækker omkring 3.000-4.000 besøgende hver måned. Har haft placering 0 i google. Har placering 1 nu.
• Nyhedsbrev - Omkring 4.600 tilmeldte
• Facebookside - 2.250 likes
• Kaffe-gruppe på Facebook med over 1.000 medlemmer
• Instagram - 850 followers
• Gode SEO placeringer (Investeret i linkbuilding igennem Obsidian Digital)
• Produktbilleder og produkttekster til omkring 400 produkter.
Regnskab
Hent regnskab2018 | Hent regnskab2016 | |
---|---|---|
Omsætning | - | 1,870,739 DKK |
Bruttofortjeneste | 385,949 DKK | - |
Resultat før skat | 298,154 DKK | -509,010 DKK |
Årets resultat | 298,154 DKK | -509,010 DKK |
Egenkapital | -85,246 DKK | 487,368 DKK |
Balance | 491,495 DKK | 314,080 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Webshoppen har generet en omsætning på følgende:
Omsætning 2016 - Ca. 1.200.00 DKK
Omsætning 2017 - Ca. 2.000.00 DKK
Omsætning 2018 - Ca. 1.300.000 DKK (Grundet manglende fokus og manglende likviditet)
Forventet omsætning 2019 - Ca. 500.000-600.000 DKK (Grundet manglende fokus og manglende likviditet)
Produktet
Webshoppen sælger specialkaffe og kaffeudstyr til brygning af alm. sort kaffe. Her vil kunne udvides med espressomaskiner, kaffemaskiner, kapselkaffe, egen whitelabel kaffe, o. lign. Kun likviditeten sætter grænser :)
Vi sælger til kunder i hele landet, men med størstedelen af salget i København, Aarhus og Odense. Her er specialkaffe og håndbryg mere udbredt.
Markedsføringskanaler
• Adwords konto med Google shopping kampagner opsat af professionel.
• Facebook annoncering opsat af professionel og klar til at køre.
• Aktiv på Pricerunner
• Affiliate - En af danmarks mest besøgte kaffeblogs linker ind til vores shop med affiliate links.
• SEO i forhold til kategoritekster, alt-tekster, produkttekster. Linkbuilding udført af bureau. Ligger i top 3 på flere vigtige ord.
• Nyhedsbrev i Mailchimp med omkring 4.800 tilmeldte. Professionel designet skabelon er opsat.
Har tidligere afholdt pop-up shop i Aarhus med god succes og været nævnt i 2 aviser i den anledning.
Vi har afholdt 20+ kaffekurser for private og erhverv, som også har fungeret som god markedsføring for shoppen.
Omkostninger
Faste omkostninger pr. mdr
• Domæner: 70 kr
• Forsikringer: 350-450 kr.
• Shopify abonnement (Betalt årligt): 485 kr. pr. måned
• Shopify apps: Ca. 300-500 kr.
Variable omkostninger:
• Fragt: 5.000-10.000 kr. pr. måned
• Adwords: Ca. 3.000 kr. pr. måned
• Affiliate: 10% per salg igennem affiliate.
• Shopify fee (0,5% pr. salg)
Shopsystem
Aktiver
Immaterielle aktiver
Herudover medfølger grafisk materiale, annoncemateriale, logos og fotos.
Varelager medfølger. Optælles ved salg.
Markedet
Konkurrenterne har været på markedet længere end vi har, og har SEO-mæssige og kendskabsmæssige fordele grundet dette. Dog er de ikke så digitalt stærke, og udnytter ikke deres markedsførings til fulde.
Bevæger man sig for meget over i mere gængse mærker eller maskiner. Eks. Moccamaster, rammer man større konkurrenter, såsom Imerco, Elgiganten, m.fl. Dette har vi forsøgt at undgå, ved at tage mere nicheprægede produkter ind.
Svagheder/udfordringer
Vi har haft udfordringer med at have nok likviditet til at købe stort ind, og samtidig udvide lageret. Dette vil man kunne komme udenom hvis man har en ordentlig likviditet.
Opstartshjælp
Begge ejere står til rådighed med 10 timers opstartshjælp hver. Den ene vil kunne hjælpe med webshop, markedsføringsetuppet, osv. Den anden kan hjælpe med hvordan den daglige drift håndteres, kundeservice og indkøb.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler