Pure Fuel - Ny spændende frugtdrik med potentiale til B2B
Virksomheden er danmarks nye skud på stammen på vækstmarkedet for naturlige læskedrikke, og markedsføres under eget brand.
Frugtdrikken appelerer til det voksende segment som dyrker sundhed og velvære, men ønsker at identificere sig med et 'cool' brand
Egen unikke opskrift, som består sammensætning af danske og eksotiske frugter, uden tilsætningsstoffer.
Smagstestet med enorm kundetilfredshed!
Yderst stærk værdikæde, som sikrer et produkt til konkurrencedygtig pris og gode avancemuligheder, med kort lead-time og leveringssikkerhed.
Samarbejde med enerkendt og yderst kompetent producent, som giver uanede adgang til udvikling af nye produkter og mulighed for skalering, samt internationalisering af forretningen.
Økonomiske nøgletal
Virksomheden er nystartet og med ubetragtelig omsætning.
Der er investeret ca. kr. 200.000 i etablering, produktudvikling, smagstest og markedsføring.
Produktet
Produktet, som defineres som en frugtdrik, er det 'naturlige alternativ' til sodavand og energidrikke.
Frugtdrikken tappes på genanvendelige plastflasker, som sikrer at det henvender sig til et bredt og ungt segment.
Frugtdrikken skal ikke stå på køl og har lang holdbarhed, hvilket muliggør distribution til bred vifte af kanaler lige fra convenience, tankstationer, kiosker, supermarkeder, automater, sportscentre og -haller, træningscentre m.fl.
Produktet benytter naturens mest trendy og sundeste frugter som energikilde, sødet med naturlige planter og helt uden tilsætnings- og farvestoffer.
Markedsføringskanaler
Det tunge læs er allerede klaret - så nu er det den sjove del af markedsføringen!
Produktet er smagstestet af ca. 3.000 personer siden september 2017 - og med enorm positiv respons!
Markedsføringen har taget afsæt i sportsverden og freestyle sport, det har været produktsponsorarter og salgsstande indenfor windsurfing, kitesurfing, wakeboarding, løb og OCR-løb.
Produktet er bl.a. brandet i forbindelse med verdensmesterskaberne i windsurfing, verdensmesterskaberne i OCR-løb, Danmarksmesterskaberne i freestyle ski og snowboard mm.
Instagram er virksomhedens digital SoMe platform.
Ny ejer af virksomheden kan vælge at fortsætte aktiviterne indenfor ovennævnte sportsgrene eller brande det i anden retning, såfremt det skulle være ønske herom.
Netværk og kontakter til diverse sportsarrangører/retail overdrages til køber.
Omkostninger
Virksomheden har ingen irreversible omkostninger.
Der er blot faste omkostninger domæne (kr. 500 årligt).
Virksomhedens drives pt. som nystartet/hobby-virksomhed fra hjemmekontor.
Produktion foregår hos ekstern samarbejdspartner (producent at frugtbaserede drikkevarer) og tapning foregår i form af løn-tapning på tapperi - som betyder at der ikke er nogle faste omkostninger forbundet med produktion.
Aktiver
MATERIELLE AKTIVER (etableringsomk. / værdiansættelse)
Style-guide, logo, flaske-etikette, grafik mm.
kr. 50.000
Eventmateriale (telt, bannere)
kr. 10.000
Hjemmeside
kr. 15.000
Domæne
kr. 300
Pantregistrering
kr. 1.250
Instagram profil
kr. -
Facbook profil
kr. -
Varelager
kr. 0 (ny produktion skal igang sættes)
IMMATERIELLE AKTIVER (etableringsomk. / værdiansættelse)
Frugtdrik (produktudvikling)
kr. 50.000
Branding (SoMe, events, mm.)
kr. 50.000
Leverandøraftaler / setup
kr. 20.000
SoMe profiler (Insta, Facebook)
kr. 5.000
Billedarkiv
kr. 5.000
TOTAL: kr. 215.650,-
Virksomhedens historie
Virksomheden er etableret i sensommeren 2017, med missionen om at udvikle og tilbyde naturlige frugt- og læskedrikke, som et sunder alternativ til unge, samt med tesen om at naturlig energi uden tilsætningsstoffer er tilstrækkeligt som kroppens brændstof.
Første produkt blev lanceret ultimo 2017 – en frisk, sød og velsmagende frugtdrik med bl.a. den antioxidante superfrugt Acai fra Sydamerika, Ingefær og Hyldeblomst.
Markedsføringsmæssigt tager udspring i sportsverden,
hvorigennem virksomheden og produktet brandes.
ved bl.a. sportsevents og -konkurrencer.
Produktet henvender sig primært til 15-35 årige,
som værdsætter en aktiv og sund livsstil.
Virksomheden har en vision om aktivt at bidrage til øget sundhed
gennem naturlige drikkevarer og opfordrer til at føre en aktiv livsstil.
Frugtdrikken er i 2017-2018 koncept- og smagstestet ved bl.a. distribution i supermarked (SuperBrugsen) og convenience (FoodStall), samt til diverse sports events, herunder:
KiteTourWaterz
Waterz
DM i Freestyle Ski
OURE JibJam
VM i windsurf
Aarhus Water Complex
Nordic Race
Reborn Prison Escape
HC Andersen ½ Marathon
Markedet
FORRETNING & VÆKSTMULIGHEDER
ETABLERING AF DETAIL-DISTRIBUTION
Segmenter: Supermarkeder, Tankstationer, convenience (7Eleven etc.), sportsevents
PRODUKTUDVIKLING
Nye smagsvarianter, nye produkter (eksempelvis sunde frugt shots) m.m.
Ideel køber
Den ideelle køber har interesse i salg/markedsføring og ønsker at prøve kræfter med en nyetableret virksomhed med et solidt fundament for at vækste.
Interesse for sport, sundhed eller drikkevarer kan være et plus.
Opstartshjælp
Sælger bistår med introduktion til virksomhedens setup, erfaring og samarbejdspartnere (produktion/tapning)
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler