Escape Room eventvirksomhed i centrum af København - Omsætning 2.300.000 kr.
Oplev et escape room hvor virkelighed og fantasi smelter sammen i et strategisk spil, om samarbejde for at komme ud inden tiden udløber.
Brain Game CPH er en Escape Room eventvirksomhed, der blev introduceret på det danske marked i første kvartal af 2016. Brain Game CPH er en uafhængig dansk virksomhed, men som stadig en del af en stor international familie med tilstedeværelse i 4 lande.
Virksomheden er blevet grundlagt af 4 venner, der arbejdede i København, men alligevel følte de, at de ville gerne blive involveret i erhvervslivet. Efter mange timers tænkning og en masse undersøgelser besluttede vi os for at blive involveret i Escape Rooms-forretningen og bringe Brain Game Group til København. For klarheds skyld er virksomheden ikke en franchise, men den ejes 100% af 4 private.
Fordelen ved at være en del af et internationalt selskab er, at vi har adgang til en lang række værelser og temaer at vælge imellem. Dette er også grunden til, at Brain Game CPH er det første og stadig det eneste Escape Room i Danmark med Live Performance. Vi har i alt 4 værelser med 4 forskellige temaer, og der er meget mere at vælge imellem, hvis du har lyst til at udvide virksomheden.
Årsagen til at sælge virksomheden er, at ingen af os arbejdede fuldtid i branchen i alle disse år, og på det seneste er vores private forpligtelses fokus ændret, hvilket desværre efterlader meget lidt tid til at styre Brain Game CPH. Dette er en fremragende mulighed for en person, der gerne vil styre virksomheden og/eller selv ønsker at arbejde i virksomheden eller sammen med nogle partnere.
Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål, som vi vil være glade for at svare på.
Økonomiske nøgletal
Omsætning 2.300.000 kr. stabil vækst over de sidste 4 år, med mulighed for at fortsætte væksten.
Kapaciteten er langt fra udnyttet endnu.
Overskud 619.000 kr. årligt (løn til management teamet)
Nettoresultatet fordeles som lønninger til management teamet, og det vises derfor som et minimumsbeløb i regnskabet. Dette sikrer en god indkomst for management teamet og tjener samtidig skatteoptimeringsformål.
Yderligere information om regnskab, udleveres ved seriøse forhandlinger.
Produktet
Begrebet Escape Room er ret enkelt. Holdene på 2 til 7 personer er låst inde på værelserne, og de har 60 minutter til at komme ud igen. Spillerne får 60 minutter til at slippe ud af et rum fyldt med gåder og spørgsmål, de skal løse. Det kombinerer logik og fantasi – Virkelighed med eventyr. Lige fra indgangen til bygningen føler du den unikke atmosfære. Du skal være opmærksom, hurtig og have team-ånd.
Hvis du vil vide mere om de forskellige temaer, som vi udbyder, kan du her finde videoer om vores escape rooms: https://www.facebook.com/BrainGameCPH/videos/
De vigtigste målgrupper er teambuilding-events, polterabends, men også individuelle vennegrupper. Folk vælger at spille et escape room både som en del af et selskabsarrangement, som en sjov aktivitet med deres venner før de går ud til middag og drinks og som en familieoplevelse i weekenden. Vores Escape Rooms er endda blevet brugt som et sted man kan fri til sin udkårne!
Det er en sjov og spændende, men også udfordrende oplevelse, som folk nyder meget!
Se her, hvad de skriver om os:
https://migogkbh.dk/sindssygt-gys-kom-i-escape-room-med-pigen-fra-the-ring/
Markedsføringskanaler
Brain Game CPH har en stærk repræsentation online ved at benytte både egne marketing/kommunikation værktøjer og tredjepartsplatforme. Mere specifikt:
- Virksomheds hjemmeside (www.braingameph.dk): Webstedsdesignet er SEO-venligt, hvilket sikrer maksimal effektivitet i placering og indeksering i søgemaskinedatabaser, plus at det fortolker indholdet effektivt. Hjemmesiden indeholder alle de nødvendige oplysninger, som kunderne har brug for at vide om vores tjenester og indeholder en online bookingplatform. Et integreret værktøj på webstedet tillader at spore og overvåge alle bookinger, der gør det muligt at udføre ændringer. Hjemmesiden havde trafik på 60.000 unikke besøgende i 2019 og der har været over 1,2 mio. reaktioner på Facebook siden.
- Platforme med anmeldelser: Brain Game CPH er indekseret i flere websteder, der opererer online reviews formål, såsom TripAdvisor, Trustpilot og kataloger for escape rooms.
- Profiler på sociale medier: Brain Game CPH har aktive konti på Facebook (> 3600 følgere) og Instagram, som hver uge er beriget med relevant indhold lavet af vores grafiske designere. Derudover poster vi regelmæssigt fotos med holdene, der har oplevet vores escape rooms. Vi kører en dedikeret reklamekampagne, der er målrettet mod Facebook- og Instagram-brugere via specifikke indlæg, der fremmes afhængigt af metoderne ”pay per view” eller ”pay per click”.
- Marketing via Google: Bortset fra det SEO-venlige websted kører vi kampagner på google, der er målrettet mod strategisk valgte nøgleord for at øge synligheden af vores brand og for at nå et bredere publikum.
- Synlighed via andre medier: Vi har udført kampagner i aviser med høj cirkulation (f.eks. Børsen, Ekstra Bladet) og vi er også indekseret i: https://migogkbh.dk/sindssygt-gys-kom-i-escape-room-med-pigen-fra-the-ring/
Omkostninger
Årlig oversigt over udgifter (kr/år):
- Husleje og andre faste omkostninger: 480,000 kr
- Marketing omkostninger: 420,000 kr
- Lønninger: 360,000 kr
Virksomhedens historie
Brain Game CPH konceptet blev udtænkt af tre venner, der boede og arbejdede i København. Da vi alle havde et primært job - men også havde lidt fritid - besluttede vi at investere i vores kreativitet og i et produkt, der promoverede, hvad der var vores drivkraft og mentalitet: teamarbejde, samarbejde, intelligens og bestemt sjov! En anden grund til hvorfor vi valgte at lave escape rooms var, at dette produkt er ret differentieret samtidig med at dets drift kræver betydeligt mindre tid. Som sagt, Brain Game CPH blev oprettet i 2016, og indenfor disse år har vi allerede foretaget 2 udvidelser af vores værelser (udgifter, der fuldt ud er dækket af virksomhedens indtægter). Vi er stolte af, at vi har været værter for teambuilding-events for nogle af de største virksomheder i Danmark (f.eks. Danske Bank, Ørsted, Lego osv.), internationale firmaer (f.eks. Ebay, Google, Microsoft) og akademiske enheder (alle universiteter, der er i Københavns område).
Vi er stolte af vores forretning og vi er glade for, at det vokser og er velstående. På den anden side må vi acceptere, at vores livsprioriteter har ændret sig, og desværre er de fleste af os ikke hjemmehørende i København. Derfor måtte vi indse, at den klogeste handling for os at gøre, er at sælge vores firma i den nuværende status (dvs. velfungerende, velstående, etableret brand), hvilket giver muligheden for den næste ejer at løfte det endnu højere!
Markedet
Brain Game CPH er en af de 7 escape room svirksomheder, der opererer i Københavnsområdet. I modsætning til andre forretningstyper er escape room markedet mere baseret på samarbejde end antagonisme.
Hver escape room virksomhed har plads til et specifikt antal forskellige tematiske rum. Hvert tematiske rum har sin egen unikke mission. Du kan vælge dit eget eventyr ved at udvælge den mission, du vil udfordre dig selv til at gennemføre. Når du først har oplevet nogle (eller alle) tematiske værelser i en virksomhed, har du muligheden for at prøve et tematisk rum i en anden virksomhed. Derfor er escape room konceptet sådan, at du har brug for seriøse konkurrenter, der tilbyder fantastiske oplevelser til klienterne, hvilket betyder, at hvis du har en dårlig oplevelse, kan klienten muligvis ikke ønske at prøve i et andet escape room. I København tilbyder de fleste af escape room virksomhederne gode tjenester, og vi er en af dem!
Derudover er vi det første og eneste escape room i Danmark, der tilbyder et scenarie med en skuespiller (The Ring). Dette rum har fået øget opmærksomhed på grund af dets unikke karakter. Baseret på sporingsrekorden er Brain Game CPH et af de mest populære escape rooms i København, hvilket er vist af det konstant stigende antal klienter, vi har gennem disse 4 års drift.
Ved at diskutere med andre escape room operatører er vi klare over og enige om, at markedet langt fra at være mættet. Teambuilding og andre specielle begivenheder (f.eks. polterabender) er inden for den danske kultur og escape room repræsenterer en aktivitet, der passer perfekt til det. Derfor kan vi forudse, at markedet stadig er i sin eksponentielle fase, også i betragtning af andre teknologiske fremskridt, der kommer ind på escape room markedet (f.eks. Virtual Reality teknologi).
Svagheder/udfordringer
Brain Game CPH har ikke risikable svagheder. Det blev bygget på succeshistorier fra Thessaloniki (Grækenland) og Dubai (De Forenede Arabiske Emirater) og udviklet sig desuden via erfaringerne fra Teheran (Iran) og Nicosia (Cypern). Der er et stærkt og erfarent netværk af mennesker, der kan støtte alle kritiske udfordringer. Især i København er konceptet med escape rooms meget populært, og Brain Game CPH er et brand, som er stærkt forbundet med sådanne oplevelser.
Stærke sider
Brain Game CPH er et escape room, der ligger i hjertet af København. Således passer det perfekt til både dem der bor i byen og turister.
Priserne, som vi tilbyder på vores spil, ligger i øjeblikket inden for gennemsnittet. Baseret på markedsanalyse er det tid til at hæve priserne, da dette ikke vil påvirke antallet af bookinger og vil afspejle markedets aktuelle status. I betragtning af dette aspekt er det vigtigt, at dette fremhæves, da det vil have en væsentlig positiv indflydelse på virksomhedens indtægter.
Strategi
Baseret på den erfaring som Brain Game CPH har, er der flere udsigter til udvikling, såsom:
- Stort potentiale for udvidelse. Bygningen, som virksomheden ligger i, har yderligere etager, der kan tjene som nye escape rooms. Ved at holde driftsomkostningerne stabile er der en stor mulighed for at øge virksomhedens indtægter.
- Mobil/udendørs spil. På det internationale marked er der flere temaer til mobile/udendørs escape rooms, der kan tilpasses til København. Således kan disse nye produkter tjene som yderligere tjenester, der kan tilbydes af virksomheden.
- Fleksibilitet i temaer. Baseret på vores erfaring er der ikke behov for at ændre temaer hvert par år; Men hvis escape room lederen ønsker, kan han/hun ændre temaerne for værelserne afhængigt af hans/hendes vilje, som til enhver tid kan forfriskende virksomhedens koncept.
- Synergi med andre virksomheder. På grund af naturen af Brain Game CPH konceptet, er det muligt at skabe samarbejde med andre virksomheder såsom barer, restauranter, hoteller osv.
Vision
Brain Game CPH visionen er at give den mest intelligente underholdning og skabe uforglemmelige øjeblikke med dine venner, kolleger og familie!
Ideel køber
Der er ikke specifikke forudsætninger for den ideelle person, der overtager virksomheden. Al den oprindelige tekniske support leveres ved køb. I øjeblikket opererer Brain Game CPH med cirka 10 deltidsansatte og 2 fuldtidsansatte. De fuldtidsansatte tager sig af den daglige ledelse af virksomheden.
Det skal understreges, at INGEN af ejerne arbejder i virksomheden ved den nuværende status (bortset fra regnskabsmæssige opgaver, der kan overgives til fuldtidsansatte, men vi besluttede os for at håndtere disse selv). Derfor, som forklaret i afsnittet “Økonomi”, kan indtægterne for den person, der overtager virksomheden, være bemærkelsesværdigt højere, hvis han/hun beslutter at drive den daglige ledelse.
Derudover er det ikke nødvendigt, at virksomheden købes af mange personer (som i den nuværende status, at vi er 4 aktionærer), da det ikke kræver betydelig tid at overvåge den jævne operation. Fra vores erfaring bør vi i gennemsnit dedikere 4 timer om ugen til at have et komplet overblik over præstationen af forretningen.
Opstartshjælp
Som beskrevet tidligere giver vi al den nødvendige tekniske support til køberen. Desuden er vores ansatte tilfredse med deres arbejde (nogle af dem arbejder i Brain Game CPH i en periode på over 3 år), og dette kan garantere en jævn overgangsperiode til den næste person, der overtager. Vores faste medarbejdere har fuld erfaring med den daglige ledelse af virksomheden og teknisk support af alt udstyr, er opmærksomme og ansvarlige for planlægning af marketingkampagner osv.
Som de tidligere ejere er vi forpligtet til at hjælpe køberen i en periode på 2 måneder til ethvert emne i forbindelse med virksomheden via telefon eller mail. Der er INGEN træningsgebyr.
Endelig, for bookingplatformen vil der også være yderligere fuld teknisk support med et månedligt gebyr (der skal afgøres/forhandles med køberen), som kan fravælges.
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler