Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Brand identitet og Webshop - Fashion - bæredygtigt koncept

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Bæredygtig Fashion Webshop Portal

På baggrund af 35 år erfaring med markedsføring har vi skabt en brandidentitet, DNA, logo og webshop samt 100% professionel digital tilstedeværelse. Alt er klargjort, og nemt at overtage. Ligefra SoMe til Shipping. Vores webportal sælger flere forskellige kendte slowfashion brand og der er indtænkt et større bonus/loyalitetsprogram som nemt kan startes. (Idag deaktiveret).
Bæredygtighed/Ansvarlighed er kommet for og blive og forbrugerne tager det for givet. Det er svært for forbrugeren at agere i denne verden, så vi har derfor fået den ide, at samle en masse lækre bæredygtige brands på vores webportal, nogle mere eller mindre bæredygtige, og jo mere bæredygtig kunderne køber jo mere får forbrugeren i bonus til deres næste køb hos os som rabat - så forbrugeren køber med god samvittighed uanset hvad og hvor meget de køber - heraf navnet ItMatters.

Vi arbejder konstant med screening af nye brands, og vi forventer at hæve kriterierne for tilstedeværelse på itMATTERS år efter år. Det vil motivere brands til at udvikle deres produkter og skabe flere miljøvenlige produkter, så vi sammen kan tage de små skridt mod noget større. Det er vores “promise”

Det er i sidste ende en subjektiv vurdering, der ligger bag vores screeningsproces, som udelukkende er værdi- og produktstyret. Alle produkter skal enten minimum indeholde 50% økologiske/veganske materialer, indeholde minimum 50% genanvendelige materialer eller være produceret i Europa. Vi ved der findes mange andre parametre, som vi kan måle på, men hos os har vi valgt ovenstående 3 parametre.

Økonomiske nøgletal

Grundet uoverensstemmelser i ejerkredsen samt øget fokus på anden virksomhed blev konceptet kun skudt igang i en kort periode, før salg og markedsføring blev stoppet.
Henover perioden siden opstart har der kørt et par udsalgsperioder, for at bevare cashflow.
Shoppen har allerede på kort tid ramt en kvindelig målgruppe, med et kundekartotek på omkring 250 personer.

Netto: 163.000,-
Antal ordrer: 338
Købte varer: 987

Produktet

Online salg af bæredygtige/ansvarlige brands. Herunder screening, indkøb og præsentation af de forskellige slowfashion produkter på webshop. I øjeblikket 9 brand tilknyttet. På nuværende tidspunkt 744 enheder fordelt på 44 varenumre

Ifm. online køb er der klargjort med shipmondo aftale igennem GLS.
Webshop er bygget i Wordpress, med woocommerce. Der er tilkoblet en E-conomics løsning som lagerstyring.

Poser, label og labelprinter værdi

Markedsføringskanaler

Online salg, særligt fra SoMe Ads. Google Shopping.
Virksomheden har:
- Hjemmeside (Webshop)
- Instagram konto
- Facebook konto
- Linkedin
- TrustPilot
- GMB
- Nyhedsbrev (AC)
- Shipmondo
- Mailkonto/Hosting aftale

Omkostninger

Faste md omkostninger:
Administration: 10.000
Salg/markedsføring: 15.000

Shopsystem

Aktiver

itMATTERS har adresse og lager hos TOUCHE Reklamebureau. Lageret kan nemt flyttes.
Poser, label og labelprinter værdi

Varelager på 210.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 5.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

VI TAGER DE SMÅ SKRIDT MOD NOGET STØRRE
Vi gør en forskel, en lille forskel, som i længden gør en stor forskel – fordi itMATTERS.

Vi screener brands for deres miljømæssige og sociale ansvarlighed, og præsenterer de ansvarlige brands for dig under ét samlet tag, så du kan have tillid til produkternes kvalitet og sparer tid, imens du handler hos os.

Det gør vi løbende på basis af 3. parts certifikater, materialevalg og grundige, kritiske, men konstruktive samtaler med de forskellige brands. På den måde er du garanteret, at alle produkter, du finder hos os, overholder strenge miljøkrav og er fremstillet af gode og holdbare materialer under ansvarlige forhold.

Vores mission er at inspirere dig til at vælge produkter af naturen for naturen, som: holder længere, produceres ansvarligt i Europa og skabes af genanvendelige, økologiske, veganske materialer.

Ved at fokusere på at nedbryde 4 primære barrierer for at handle miljøvenligt: tillid, tid, kompleksitet og pris, ønsker vi at skabe adfærdsændringer i danskernes gængse indkøbsvaner, så flere køber bedre og mere ansvarlige produkter til gavn for miljøet og dig.

Vi arbejder konstant med screening af nye brands, og vi forventer at hæve kriterierne for tilstedeværelse på itMATTERS år efter år. Det vil motivere brands til at udvikle deres produkter og skabe flere miljøvenlige produkter, så vi sammen kan tage de små skridt mod noget større. Det er vores “promise”

Det er i sidste ende en subjektiv vurdering, der ligger bag vores screeningsproces, som udelukkende er værdi- og produktstyret. Alle produkter skal enten minimum indeholde 50% økologiske/veganske materialer, indeholde minimum 50% genanvendelige materialer eller være produceret i Europa. Vi ved der findes mange andre parametre, som vi kan måle på, men hos os har vi valgt ovenstående 3 parametre.

Markedet

Stort marked. Samlet OMS ukendt.
Stigenden efterspørgelse efter slowfashion produkter

Svagheder/udfordringer

Uoverensstemmelse omkring bredden i produktsortimentet (Indkøb)

Stærke sider

- Stærk Brandidentitet/DNA
- Plug-n-play løsning der gør det nemt for en anden at overtage og fortsætte.
- Bonuskonceptet

Strategi

Med et bevidst valg om ikke at tale for meget omkring bæredygtighed, men mere holde fokus på ansvarlighed og ikke signalere "en løftet pegefinger" har vi skabt et brands som mange ansvarlige brands havde nemt ved at forene/se sig selv i. Derfor havde vi hurtigt 7 brands som ønskede at være en del af platformen. Ligeledes er der en klar stategi om at en %-del af salget skal gå tilbage til kunden, via en bonuskoncept. En bonus som udelukkende bygger på hvor stor ansvarlighed et specifikt produkt har. Det betyder at kunderne kan have tillid til at alt der sælges igennem vores portal enten minimum indeholde 50% økologiske/veganske materialer, indeholder minimum 50% genanvendelige materialer eller er produceret i Europa.

Vision

at inspirere dig til at vælge produkter af naturen for naturen, som: holder længere, produceres ansvarligt i Europa og skabes af genanvendelige, økologiske, veganske materialer.

Ideel køber

Brænder for bæredygtige brands
Evt. drømmer om en mulighed for online salg.

Opstartshjælp

Vi hjælper med en grundig overlevering og overdragelse af alle tekniske platforme.
Ligeledes er vi som reklamebureau meget imødekommende for en god samarbejdsaftale, da vi jo fortsat ønsker at itMatters bliver en succes.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
372

Sælger kontaktet:
0

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
35759

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
04-01-2023
Udbudspris 185.000 DKK