Kapital til europæisk vækst af legetøjsbrand ønskes mod delvis ejerskab af en eller flere
Vi er TOY2 Track Connectors, et kombinationslegetøj til bl.a. mærkerne BRIO og Lego Duplo. Med vores lille Connector forbindelse får vi børn (og voksne) til at blive lidt længere i legen.
For kun 1 år siden solgte vi vores første klodser via vores hjemmeside Squar3d.dk - nu har vi rundet knap 1 mio kr i salg - og efter fokus på et stærkt forhandlernet er vi nu ude hos mange forhandlere i flere lande via store int. webshopes. Vi står klar med stærke produkter og stærkt sortiment og markedsføringsmateriale samt varelager til især julen, hvor vi skal opleve vores helt store gennembrud og tjene ind til et yderligere stort sats i 2022.
Økonomiske nøgletal
Vi er fortsat i vores første regnskabsår, da det går fra juli 2020-31. dec 2021. Men vi har de første 12 måneder omsat for 800.000 kr. på egen hjemmeside Squar3d.dk.
Vi er nu begyndt at sælge ind til store webshops og ligger derfor i underkanten af 1 mio kr.
Vi har en forventning om i indeværende regnskabsår og kalenderår at nå 3 mio kr. i omsætning og skal nå knap 5 mio kr. de næste 12 mdr, hvis vi får den kapital vi har brug for.
Vi har en bruttoavanceprocent på vores produkter på 40-80%, alt efter om vi sælger gennem forhandlere eller på egen webshop.
Produktet
Vi er TOY2 Track Connectors, et kombinationslegetøj til bl.a. mærkerne BRIO og Lego Duplo. Med vores lille Connector forbindelse (klodser) får vi børn (og voksne) til at blive lidt længere i legen ved at kombinere brugen af BRIO togskinner eller lign. brands fra bl.a. også IKEA, klodser fra Lego Duplo eller BioBuddy, ved at bygge dem sammen, så børn i alle aldre - inkl voksne - kan bygge højt, vildt og langt. Det er så simpelt som det og vi har udviklet indtil videre 7 forskellige klodser, så man både kan bygge den ene og anden slags skinne sammen og bygge i højden, samt sin togbane mere stabilt. Vi har udviklet et sortiment på over 2 pakker, så vi sælger æsker, som dækker alle mulige forskellige behov i fht. mængden af togskinner og klodser og forskellige aldre, men også økonomi.
Togskinner og eksempelvis LEGO Duplo klodser er dyre hver især, men er i mange hjem gennem generationer, og kan sjældent bruges sammen, det løser vi og gør det muligt for lidt ældre børn også at finde det spændende at lege lidt længere med netop det henlagte togskinner og de henlagte plastikkoldser.
Vi ser naturligvis også gennem en kapitalforøgelse ind i muligheder for at udvikle meget mere til både at lave fede togbaner, men også endnu mere kombinationslegetøj.
Markedsføringskanaler
Vi markedsfører os kun online pt, da vi gennem "Corona perioden" har haft 100% fokus online. Vi er på både Facebook og Instagram, vi har egen webshop (Squar3d.dk), egen brandside (TOY2.com), på TrustPilot og har månedbrev med mange tilmeldte og VIP kunder.
Vi har nu 100% fokus på at markedsføre vores brand TOY2 og fokus på at bruge forhandlere fremfor selv at sælge. Også i fysiske butikker.
Omkostninger
Der foreligger naturligvis både budgetter og et foreløbig regnskab, men vi udbetaler kun meget lidt løn til nogle unge mennesker som pakker vores produkter.
De fleste penge går på og er gået på:
markedsføring online
Produktion af Track Connectors
Udvikling og design af emballage
Køb af emballage, så vi kan pakke vores varer/sortiment i form af æsker, som vi sælger
Leje af container, som vi bruger som lager
SoMe bistand
Vi har varer nok til et ca. salg på 3 mio kr. på lager via forhandlere og egen webshop - ikke i omkostninger, men i salgspriser.
Shopsystem
Aktiver
Vi har 1-2 containere med æsker, klodser, papkasser osv., så det hele kan flyttes rundt på. Vi har intet andet i virksomheden af inventar. Vi er 2 ejere, som sidder i hver sin landsdel i hver vores egen bolig og arbejder.
Virksomhedens historie
Idegrundlag
Martin fik ideen i maj 2020 til at lave et produkt der gjorde det muligt at bygge DUPLO
klodser sammen med BRIO skinner. Efterfølgende fandt Martin ud af, at han ikke var den eneste i
verden der havde fået den ide, da konceptet var tilstede på 3D print sider, f.eks. thingiverse. Da
han var kommet sig over skuffelsen, tænkte han; men så kan jeg da i det mindste købe
produktet så jeg kan lege med yngsteynglet og bygge vilde togbaner - men det viste sig, at
man faktisk ikke kunne købe det. Ingen havde taget ideen og gjort noget ved det. Så det
gjorde Martin.
Ideen/konceptet løser problemet om ubrugt og "brug/smid-væk" for legetøj og gør det muligt
at have aldersvarende leg med det samme legetøj over et større aldersspænd.
Produktet viste sig at eksistere i forvejen. Men ikke som skaleret forretning, med fine detaljer i
produktet og som støbt produkt. Produktet rammer et blue ocean niche i legetøjsmarkedet.
Track Connectors giver mere værdi på det legetøj man allerede har. Mere leg. Lærerig leg. Og en masse andre fordele.
Vi har nogle værdier i Squar3D ApS. Vi har fokus på at skabe meget mere værdi, leg og
glæde fra de ting vi allerede har - og skabe kvalitetstid voksne og børn imellem. Vi har
fokus på miljø - både i forhold til materialer men også i forhold til logistik og spild. Vi
fokuserer på "lokal" produktion i stedet for lange produktions og transportkæder. Så vi tænker ikke at få produceret billigt i Kina - det øger også vores fleksibilitet og reaktionstid.
Helt nye muligheder fra det legetøj børnene allerede har! Mere "fysisk" leg og tid "væk fra
skærmen". Bedre leg på tværs af aldersspænd, da børn kan udfordres af duplo/brio
forbundet med track connectors fra 3 til 10 år. Sjovere for voksne at lege med BRIO og
DUPLO når man kan bygge helt vildt. Det er det TOY2 Track Connectors er og gør.
Vi kan ikke patentere/beskytte designet effektivt, så i stedet fokuserer vi på at komme bredt
ud hurtigt og sætte os på markedet og være "The brand" indenfor at bygge legetøj sammen.
Derudover fokuserer vi på værdien fra at producere lokalt med hensyn til miljø og spild bliver
en del af brandet.
Vi vil og Skaber mere leg og glæde.
Hurtigt efter opstart blev vi 2 om projektet, fordi vi skulle udover stepperne og have tingene professionaliseret, og det har vi fået gjort og derfor står vi knivspart klar til at byde den næste Black Friday, Julen og efteråret velkommen, ligesom et efterår, hvor BRIO bl.a. ikke er bandlyst på smitte risiko med Covid19 i institutionerne.
Markedet
Markedsanalyse
Hvem er kunderne?
Forældre/børn og børnehaver. Vi skifter over til B2B - så forhandlerstrategi.
Hvor mange kunder findes der?
Der fødes ca. 50.000 børn om året i Danmark. Så det er indikation af målgruppestørrelsen.
Produktet burde kunne bruges (og købes) af over halvdelen. Derudover fokuserer vi på
Skandinavien og Tyskland.
Hvordan opfyldes deres behov nu?
Fra en reklame: ## Gamle skinner på nye klodser ## Hvordan bevarer man børns interesse
for det gamle legetøj? TOY^2 Track Connectors gør det muligt at bygge BRIO®-skinner
sammen med DUPLO®-klodser. Det giver mulighed for at: * bygge vilde togbaner * børn
bygger sammen på tværs af alder * voksne kan bygge med og også blive udfordret * puste
nyt liv i gammelt legetøj – og forlænge levetiden af det TOY^2 Track Connectors forbinder
ikke kun legetøj, men også børn og voksne! Startup Central har ikke ophavstret til
resultatet af dette værktøj.
Hvilke konkurrenter er der, og hvordan adskiller vores produkt sig?
BRIO og LEGO DUPLO (og tilsvarende) er konkurrenter - men så alligevel ikke. Indtil videre
er det et Blue Ocean produkt. Man kan argumentere for at der er en del 3D print hobbyister der
er konkurrenter, men det de laver er underlegent i kvalitet og/eller dyrere. (og ikke CE
godkendt, skaleret eller markedsført)
Hvad er konkurrentens stærke og svage sider?
Vores styrke er at være firstmovers, støbte, CE godkendt osv. - og så insisterer vi på at erobre markedet. We do it - we don´t talk.
Strategi
Vores strategi er at få os lynhurtigt etableret som brandet (TOY2) med kombinationslegetøjet til at bygge langt, højt og vildt med BRIO og LEGO DUPLO og lign. brands, gennem store online og fysiske forhandlere, og skaffe kapital til at udvikle produkter, som kan bruges sammen med vores Track Connectors eller andet kombinationslegetøj.
Vi har en mission om at udvide markedet for BRIO og LEGO DUPLO og alle andre brands med togskinner og plastik klodser, som kan kombineres, så forbrugerne og builderne (som vi kalder dem), kan bygge så stort, vildt og højt som muligt.
Vi bruger kun vores egen webshop foreløbig til at skabe likviditet, et pres på forhandlere og til at teste nye produkter. Vi vil gerne bruge meget mere end vi er i stand til på markedsfæring af brandet TOY2, så vi får os slået fast som et brand og på lang sigt bliver i stand til at udvikle og lancere mange flere produkter.
Vi bygger vores forretning op omkring vores forhandlere, og ikke med en landeplan endnu, men går efter hele Europa - ikke kun Danmark eller Skandinavien.
Vision
Vi vil gøre børn mere kreative, innovative og idérige med leg
Mission
Vi vil lade børn og voksne – alene og sammen - blive lidt længere i legen med kreativ leg og ved at understøtte at legens sværhedsgrad kan tilpasse børnenes og voksnes kompetencer på tværs.
Yderligere ønsker vi at bidrage til, at børn - og voksne - får mest muligt ud af legetøjet. Både i forhold til lege-glæde, læring, kreativitet, brug af legetøjet og måske endda bidrage til, at der går mindre legetøj til spilde ved at ligge ubrugt hen. Måden, vi prøver at gøre dette på, er med Kombi-Legetøj der giver børn og voksne mulighed for at kombinere, bygge og lege med legetøj på nye kreative og innovative måder.
Ideel køber
Vi har brug for kapital til at fortsætte vores udvikling af produkter, men i langt højere grad kapital til at investere i at markedsføre vores brand og vores nye sortiment, så det kommer udover rampen allerede den kommende jul 2021.
Vi vil gerne afgive bider af vores virksomhed mod en kapital forøgelse til netop ovenstående. Vi er allerede likviditetsmæssigt hårdt presset, fordi vi har villet være klar til det kommende efterår, Black Friday og julen 2021.
Vi vil også gerne bare låne til attraktive renter.
Prisen som her er oplyst er mod 1% af vores vores virksomhed og vi søger op imod mindst 1 mio kr., altså ønsker vi at sælge 20 andele af 50.000 kr. hver. Så flere kan købe og flere kan købe flere andele.
Vi har nok allermest brug for nogle med onlinesalgs- og markedsførings-kompetencer, men det vil kun være en synergieffekt - vi har brug for kapital til at vækste hurtigt og vi tror på både produktet, legen og vores egne kompetencer, så både aktive og sleeping partners er velkomne.
Opstartshjælp
Ikke relevant for denne kapitalforøgelse
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler