Flot og stilsikker smykkewebshop med unikt tema sælges med varelager for mere end 75.000 kr. i salgspris
Min shop har stor brandværdi og har virket rigtigt godt som salgsplatform. Jeg har dog af andre årsager ikke kunnet give shoppen den opmærksomhed, som den har krævet og derfor er jeg aldrig rigtigt kommet fra land.
Shoppens tema er speciel designet af mig selv, som er grafisk designer og har et meget clean og æstetisk look, som har fået meget ros. Derfor får man også en shop, som er helt unik.
Jeg har snakket med mange eksperter, som har været meget positiv omkring shoppens potentiale - det drejer sig om at skrue op for de forskellige salgskanaler, som jeg ikke personligt har haft resourcer til. Køber man min webshop inkl. smykker, får man et rigtigt godt afsæt for at kunne drive en smykkewebshop til at blive en rigtig god forretning.
Økonomiske nøgletal
Da jeg ikke har drevet den særligt meget frem er det små tal vi snakker om.
Omsætning er ca. 7500 kr. pr. md.
Overskud er ca. 3000 kr. md.
Produktet
Vi sælger som sagt smykker af alle slags. pris klassen er mellem 150 og 600 kr., men det bestemmer man jo selv.
Smykkerne er dels designet og lavet af mig selv og dels designet og produceret af smykkedesignere i Ungarn. Smykkerne har et meget enkelt og æstetisk design. Materialet er forgyldt messing og sterling sølv ofte blandet med perler og ædelsten. Jeg har fulgt både min egen stil, men også tidens trends. Jeg har gjort meget ud af min service til kunderne og der følger al den salgmateriale jeg har lavet med, såsom visit kort, postkort, takke kort, emballage etc.
Markedsføringskanaler
Jeg har brugt Facebook og Instragram, til at vise mine produkter og annoncere en smule på. Derudover så har jeg indhentet ca. 150 nyhedsbrevsmodtagere, som jeg løbende har sendt tilbud til.
Jeg har deltaget i mange designmesser bl.a. Finderskeepers og det er der jeg har absolut størst afsætning.
Omkostninger
Faste udgifter er Shoporama (websystemet) plus betalingsgate = 1300 kr. md.
Jeg har brugt mellem 0 og 500 på annoncering pr. måned.
Materiale og indkøb af smykker beløber sig ca. til 1000 - 4000 pr. måned.
Jeg har brugt ca. 5 - 10 timer om ugen, og stortset ingen penge til markedsføring, så skruer man lidt op kan man hurtigt x forholdet op.
Aktiver
Vores varelager vurderer jeg til at være på ca. 75000 kr.
Derudover så er der smykkeæsker, kuverter, stempel, visitkort, takkekort etc. for ca. 10000 kr.
Virksomhedens historie
Jeg har altid været meget betaget af de kreative process og udformning af smykker og har selv lavet smykker som en hobby siden jeg var ung pige. Jeg kendte desuden til nogle smykke designere i Ungarn, som jeg gik i samarbejde med omkring de lidt mere komplicerede smykker. I midten af 2016 startede jeg med at lægge mine smykker op på en webshop og launchede den i december 2016.
Markedet
Markedet er kæmpe stort - og statisk. Stort set alle kvinder skal løbende have smykker hele deres liv. Mine smykker henvender sig til den veluddannede storby kvinde, 20 - 60 år. Jeg vurderer der findes ca. 250000 af dem bare i Danmark.
Svagheder/udfordringer
Der er stor konkurrence indenfor smykke salg og man skal tænke smart for at ramme potentielle kunder. Jeg har selv stået for al markedsføringen og det er ikke optimalt. Skulle jeg have tage min webshop til næste level ville jeg helt klart have outsourcet store dele af markedsføringen på de Sociale medier. Man kan komme langt med bare 2500 kr. om måneden i starten og langsomt bygge det op som man tjener ind til det.
Stærke sider
Virksomheden har været et rigtigt flot udstillingsvindue, som kunder er blevet imponeret af. Det sammen med mine smykker har sørget for at jeg er kommet ind på nogle af de store prestige agtige designmesser, som Finderskeepers.
Strategi
Som netop nævnt skal der skrues op for markedsføringen og gerne outsource den del, så der bliver skruet op for optimeringen. Skulle jeg have fortsat ville jeg også have skaffet mig en investering (fået en investeringspartner eller lånt pengene el. lign.) og investeret i produktion af smykker i udlandet.
Vision
Blive et smykke brand, der er kendt på de fleste kvinder læber, a la AnniLu, som et brand der leverer smykker af høj kvalitet og til tidens trend.
Vokse til at blive en 5 mands virksomhed med butik og produktion i udlandet.
Ideel køber
Den egner til til mange forskellige personer på forskellige stadier i deres forretningsliv.
Det kan være en person, der som mig vil starte i det små og langsomt bygge noget op.
Det kan også være at man har en fysisk butik men gerne vil have en flot webshop, der matcher.
Opstartshjælp
Jeg står naturligvis til rådighed med hjælp til at forstå virksomheden og markedet. Derudover, så er jeg også villig til at sætte mig ned og sætte personen ind i CMS programmet (shoporama), som systemet er sat op i.
Jeg vil gerne bruge 2 fulde dage (15 timer) uden betaling.
Få hjælp af en virksomhedsmægler