Online vinbutik med internationale kontakter - Omsætning på 75.000 kr.
Vores webshop med stort potentiale sættes til salg da vi ikke har tiden til den længere.
Webshoppen trænger til en marketingkyndig person, som kan få potentialet gjort til virkelighed.
Vi har gode kontakter til vinproducenter og leverandører rundt omkring i verden, bl.a. fra Argentina, New Zealand, Frankrig, Spanien, Portugal og Kroatien. Derudover har sælger stor viden inden for vin, som gerne stilles til rådighed i forbindelse med salget af virksomheden.
Den optimale køber har forståelse for online markedsføring og vedligeholdelse af hjemmesider.
Økonomiske nøgletal
Virksomheden har været kørt som "hobby"-virksomhed, og havde i 2017 en omsætning på ca. kr. 75.000. Virksomheden har ikke givet overskud, grundet manglende arbejdsindsats primært den manglende markedsføring.
Produktet
Ud over at kunne bestille vin (og rom som endnu eneste spiritus), er der på webshoppen mulighed for at læse lidt om forskellige vinsorter. (Her ser sælger et potentiale til udvidelse med f.eks. et vinleksikon, forskellige kort over vinregioner, mm.)
Der er mulighed for at få sammensat en vinmenu til en bestemt lejlighed og kunderne har mulighed for at chatte med en medarbejder gennem en medfølgende Zendesk(Zopim) konto.
På webshoppen er der ligeledes mulighed for at booke vinsmagninger (hvilket er et stort hit!) vi har afholdt mange vinsmagninger, både for universitetsstuderende, for virksomheder af forskellig størrelse, til polterabender og for personaleforeninger og vinklubber rundt omkring i landet.
Vi har desværre ikke selv tiden til at udnytte det store potentiale, og i nogle sammenhæng heller ikke evnerne.
Hvis køber evner markedsføring og SEO så kan denne webshop føres langt!
Der er på nuværende tidspunkt et varesortiment som dels består af egen import, (som ikke forhandles af andre i Danmark) og dels er distribution fra anden importør.
De mange internationale kontakter giver dog mulighed for et helt unikt sortiment.
Markedsføringskanaler
Der er lagt en del arbejde i SEO, men det trænger til en opdatering og generel vedligeholdelse.
Der medfølger to blogs (med henvisninger til webshoppen), disse blogs har dog ikke har været i brug i nogen tid.
Til webshoppen medfølger konti til: AdWords, Facebook, Google+, Instagram, Youtube og Trustpilot.
På AdWords er der oprettet forskellige annoncer hvoraf de fleste p.t. er inaktive
Facebooksiden har dags dato 586 likes og 556 følgere.
Google+ er ikke vedligeholdt
Instagram er et nyt initiativ.
Youtube kontoen indeholder endnu kun videoer som beskriver hvordan man indløser rabatkuponer, men sælger har en vision om at der kunne uploades korte videoer med en beskrivelse af de enkelte vine, således at der for hvert produkt på webshoppen kunne henvises til en videobeskrivelse på youtube, og omvendt skulle videobeskrivelserne henvise til webshoppen.
På trustpilot er der kun 5 anmeldelser og de er alle af ældre dato, der er ikke nogen aktiv invitation til kunderne om at give webshoppen en anmeldelse på trustpilot.
Der er endnu ikke oprettet et nyhedsbrev, men forberedelserne er gjort, så dette er ligeledes en mulighed der kan udnyttes.
Vi har desuden en profil som foredragsholdere hos et eventbureau (dette kan bibeholdes eller stoppes uden problemer).
Aktiver
Begrænset lagerbeholdning, primært i form af emballage og forsendelseskasser.
Virksomhedens historie
Vi overtog virksomheden i 2013, med et ønske om at kunne dyrke vores passion for vin, gennem internethandel og afholdelse af vinsmagninger. Vi har nu indset at succesfuld drift af en online vinhandel, kræver kendskab til online markedsføring mere end det kræver kendskab til vin.
Markedet
Online vinhandel er et marked med mange købere.
Der er en del konkurrence, men stadig mange muligheder for at skille sig ud.
Svagheder/udfordringer
Den største udfordring for virksomheden, i dens nuværende situation, er online markedsføring.
Stærke sider
Vi har slået os op på at man får den korrekte pris på vinen ligegyldigt hvor mange flasker man køber, således at man ikke skal købe 6 eller 12 flasker for at få en fornuftig pris. Det betyder at vi generelt har priser som er lavere end konkurrenternes.
Stort set alle konkurrenterne forhandler med mængderabat.
Ideel køber
Den ideelle køber har gode evner indenfor online markedsføring og hjemmesidedrift, samt en interesse for vin.
Da webshoppen er lavet i Prestashop vil kendskab hertil være en fordel.
Opstartshjælp
Vi har mange kontakter til eksportører og vingårde rundt omkring i verden, og vil i forbindelse med salg af virksomheden gerne introducere køber for disse kontakter hvis det ønskes.
Ved køb af virksomheden vil sælger stå til rådighed i en måned fra overtagelsesdato mht. introduktion af hjemmesiden og dens opbygning, samt hvad der nu må være af spørgsmål i forbindelse med overdragelse og drift.
Få hjælp af en virksomhedsmægler