International dropshipping webshop med store muligheder
Virksomheden opererer pt på den danske og svenske marked. Udover dette ejes domænerne .com og .de, med rig mulighed for udvidelse til tyskland og resten af Europa. Dette er også muligt med dropshipping leverandøren.
Virksomheden har i samarbejde med et bureau en komplet opsætning af AdWords implementeret. Samtidig er der rigtig fin organisk vækst på de danske og svenske søgemaskiner.
Der er allerede kontakt til flere B2B forhandlere som vil følge med. B2B handlerne starter først i starten af februar, og giver rig mulighed for indtjening på let vis, da det blot kræver en aftale med leverandøren, som fragter de ønskede varer direkte til forhandleren.
Økonomiske nøgletal
Virksomheden har en dækningsgrad mellem 30-45%. Denne variation afhænger af, om der er specifikke prisændringer hos leverandøren.
Den endelige overskudsgrad ligger på omkring 10%. Dette er med omkostninger til bureau og lignende. Kan man derfor selv håndtere administrationen af AdWords og Facebook er der rigtig mange penge at tjene, uden ret meget arbejde.
Produktet
Virksomheden sælger sportsmerchandise. Som det ser ud nu, har vi skandinaviens største udvalg af dette merchandise. Alt der sælges er officielt licenseret af de forskellige klubber, hvilket er en fantastisk USP. Produkterne bliver derfor leveret i officielt emballage.
Som sagt giver denne type produkter mulighed for B2C og B2B salg. Mange af virksomhedens kunder er kvinder mellem 25-45 år, da disse køber til deres børn, kærester, mænd og lignende.
Udvidelse af sortimentet sker hyppigt, hvilket også er derfor der findes omkring 6.000 varenumre.
Markedsføringskanaler
Virksomheden markedsfører sig online, bl.a. via AdWords, Facebook, SEO og Email Marketing.
I forhold til AdWords har virksomheden et bureau arbejdende, som har opsat og dagligt administrerer AdWords kontoen, både i Danmark og i Sverige. Bureauet har for nyligt overtaget virksomhedens Facebook annoncering, hvor vi selv står tilbage med søgemaskineoptimeringen og email markedsføringen.
På facebook har virksomheden omkring 1.000 likes. Samtidig har den danske del af virksomheden omkring 1.200 tilmeldte på email listen, hvor den svenske har omkring 200.
Omkostninger
Der er umiddelbart ikke nogle større faste omkostninger i virksomheden. Der betales månedligt til Shopify, betalingsløsninger, bureau og lignende.
Aktiver
Der er ingen konkrete aktiver i sammenhæng med virksomheden. Alt kan klares med internetforbindelse og en pc.
Virksomhedens historie
Idéen om dropshipping har altid været spændende, og en interesse for fodbold, NHL, NFL og lignende gjorde leverandørkontakten spændende. Virksomhedsidéen har eksisteret i mange år, men først for nyligt er der lagt timer i til at skabe et fundament, for en virksomhed som hurtigt kan opnå potentiale på det internationale marked.
Markedet
Markedet er på mange måder rigtig spændende, da meget af konkurrencen består af ældre websites. Det gælder her om at gøre sig synlig på bl.a. Google Shopping delen.
Markedet er umiddelbart kæmpe stort, da fodbold, NFL og NHL er kæmpe stort i hele Europa. Specielt fodbold delen af det, er en kæmpe del af den samlede omsætning. Det er tydeligt at mærke, at større events i fodbold verdenen er med til at hæve omsætningen på specifikke områder.
Det kan konstateres at markedet generelt set vokser, og størrelsen af markedet har umiddelbart kun de begrænsinger, som leverandøren sætter for levering, hvilket er omkring 100 forskellige lande.
Svagheder/udfordringer
De svage sider hos virksomheden indebære en lav fortjeneste grundet dropshipping.
Stærke sider
De stærke sider i virksomheden er bl.a. at der ikke skal meget arbejde til, for at få et udmærket fundament, og skabe høje omsætningstal i andre lande end Danmark.
Samtidig kræver virksomheden ikke noget fysisk lager, hvilket gør at alt kan klares foran en computer.
Strategi
Strategien for virksomheden består i at skabe et overskud i hvert enkelt land, ved hjælp af Google AdWords, samt SEO.
Herudover er udvidelse til andre lande en del af strategien, som gør virksomheden spændende på lang sigt.
Vision
Visionen for virksomheden er, at blive europas største leverandør af sportsmerchandise.
Der er samtidig mulighed for indkøb af eget lager hos leverandøren, for at optimere indtjeningen.
Ideel køber
En idéel køber, er personen som selv kan administrere Google AdWords, Facebook Ads, SEO og Email marketing.
Derudover er den idéele køber, personen som har interesse i at drive en dropshipping virksomhed, hvor timerne bliver lagt foran computeren ved optimering af de forskellige markedsføringskanaler.
Opstartshjælp
Jeg vil personligt stå til rådighed på telefon og mail, og lægger timerne det kræver at sætte køber ind i de forskellige procedurer, som er forbundet med driften af virksomheden. Dette er selvfølgelig en del af købesummen.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler